Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Monique
#993043
Vienna is op 4 jarige leeftijd gesteriliseerd. Ik wilde een nest met haar fokken, maar ze kreeg een maand voor de loopsheid een vorm van een epileptische aanval (gedesorienteerd, vreemd gedrag). In overleg met mijn toenmalige DA besloten om haar niet te laten dekken omdat het risico te groot was datz e er zelf iets aan over zou houden, of toch iets door zou geven aan de eventuele pups.
Omdat ze altijd erg last had van de loopsheid, heb ik haar laten steriliseren, wat een groot fiasco was (achteraf). ik heb namelijk nooit mijn oude hond teruggekregen. Het duurde lang voor ze onder narcose ging, en als ik toen wist, wat ik nu weet, had ik haar weer in de auto gedaan......maar gedane zaken nemen geen keer!!
Zo door de jaren heen heeft ze een paar keer een "aanval", maar het vreemde afwijkende gedrag heeft ze altijd gehouden. Ik heb zelf altijd het idee gehad dat iets in haar hersenen beschadigd is (zuurstoftekort o.i.d), en dat ze bij tijden hoofdpijn heeft, of dat er misschien wel een tumor zit. Ze is wel enorm verbeterd nadat ik ze 2 jaar geleden op rauw voer heb overgezet en meer met beleid ben gaan inenten (Vienna is dit jaar helemaal niet ingeent)
Ik heb er nooit onderzoek naar laten doen, omdat het niet zo veel gebeurde en je leert er ook mee leven. en het was voor mij, andere honden, en voor zichzelf acceptabel!
Nu ze ouder word (11 jaar) is ze toch vaak wat meer in zichzelf gekeerd, en het ging de laatste 3 weken niet goed. Als ik haar in de ogen keek, kwam er maar 1 woordje in mij op wat ik zag: MOE!! Ik was dus ook al bezig met een euthanasie spuitje en heb het hier ook met Tannetje over gehad. Ze stond op de pijn compositum waar ze tot voor 3 weken geleden goed op reageerde. Maar ook dat werd minder
Ik heb overleg gehad met Tannetje en Nicky Gootjes (die aan dementie achtige klachten dacht), en Nicky stelde voor om haar eens op de Selgian te zetten. Tannetje vond dit ook het "laatste redmiddel" en heeft het voor haar besteld.
Nu heb ik uit voorzorg altijd rimadyl in huis, en ben haar vorige week maandag iedere dag een tablet gaan geven.
En je geloofd het of niet, er was met een uur verschil. Ze stond Didge weer uit te dagen om te spelen, speelt weer met een bal, doet haar zoekspelletjes weer met volle overgave, en het belangrijkste......ze slaapt weer! Want dit deed ze de laatste 3 weken bijna niet meer. Ze lag wel maar sliep niet. Altijd op haar hoede.
Gisteravond heeft ze weer gezwommen!
Dus houd ik haar nu eerst een poosje op de rimadyl, en als dat niet meer wil, aan de selgian!
want als je haar nu weer ziet, zou je echt niet zeggen dat ze 11 jaar is ;) en de nodige problemen. Ze is al verschillende malen door de fysio onderzocht, maar geen pijn in nek/hals/rug.
Ik heb de paardenmiddelen zolang mogelijk buiten de deur weten te houden, maar heb nu geen keuze. Want als je haar nu ziet is het echt geen hond die toe is aan een spuitje :). Ze heeft weer plezier op haar oude dag, speelt weer, gaat weer graag mee, zwemt weer, staat weer te jodelen als ik het eten ben klaar aan het maken, en ze slaapt weer goed! Nou dan heb je toch geen keuze ;)
Ik weet dat deze paardenmiddelen rotzooi is, en op de langere duur de organen aan gaan tasten, maar wat heb ik voor keuze. Als ze zo nog een jaartje (misschien wel 2 ??) rond kan huppelen zonder pijn en afwijkend gedrag zodat het voor mij en de andere honden geen gevaar is......nou dan ga ik ervoor :)
Door Lizzy
#993045
Nou weet je, ik geef je 200% groot gelijk! Overigens heb ik vrijwel dezelfde ervaring als jij, met Brutus. Sinds hij een jaar of 8 is heeft hij last van artrose en zijn rug. Tot voor kort heb ik hem van de pijnstillers af weten te houden, met veel kunst en vliegwerk. En sinds enkele weken staat hij permanent op de Metacam. Hij is nu bijna 12 (over 9 dagen vieren wij zijn 12de verjaardag). En hij strompelt niet meer van de bank, nee, hij springt van de bank. Hij is opgewekt en blij. En ik hoop, net als jij, dat hij gewoon nog een tijdje pijnvrij en blij mee kan. Dus yep, ik weet precies hoe je je voelt! Knuffels voor Vienna.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#993085
Soms is de oplossing zo simpel, je moet hem alleen wel weten te vinden!
Wat fijn zeg, dat ze zich nu weer zo goed voelt. :D
Heb je nu enig idee waar die pijn dan moet zitten, aangezien de fysio niets kon vinden?
Denk je toch aan hoofdpijn of iets dergelijks?
Gebruikersavatar
Door *Monique
#993086
Bij wijze van "experiment" had ik het enkele maanden geleden al eens uitgeprobeerd en vond haar toen al opgeknapt na 1 dag rimadyl. Maar toch weet je ook dat het rotozooi is wat je er in stopt >:(. Was dus blij dat ze het even op de pijncompositum goed heeft gedaan.
Och en misschien kan ik met een maand of wat het een klein beetje proberen af te bouwen. Maar doe er niet meer zo moeilijk over hoor!!
Ik denk dat ik straks trouwens met kay hetzelfde kom te zitten. Hernia en spondylose (en wss nu ook artrose), en in het verleden een kruisbandblessure gehad die haar weer opspeelt als ik teveel heb gezwommen.
Moet a.s donderdag naar de fysio om weer te laten checken. Als die knie slecht lijkt, tja wat doe je dan. kay word in september ook al 10 jaar, en met de nodige blessures in het verleden gehad, vraag ik me ook af of het verstandig is haar nog te laten opereren aan die knie.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#993092
Sanyo schreef: Soms is de oplossing zo simpel, je moet hem alleen wel weten te vinden!
Wat fijn zeg, dat ze zich nu weer zo goed voelt. :D
Heb je nu enig idee waar die pijn dan moet zitten, aangezien de fysio niets kon vinden?
Denk je toch aan hoofdpijn of iets dergelijks?
Tja, loop al jaren met haar te tobben natuurlijk, maar heb haar altijd van de paardenmiddelen af willen houden, en zocht het dan in het alternatieve circuit, wat ook goed is gegaan, maar nu niet meer voldoende......helaas.
Ik heb zelf al jaren het "gevoel" dat er iets in haar koppie niet goed zit (vanaf de sterilisatie, daarom denk ik ook aan zuurstoftekort o.i.d). Ze kan heel af en toe heel vreemd doen (zelfde als vorige week in Duiven dat ze gewoon niet bij de tent weg wilde), verstarrren, in haar eigen wereldje leven, de weg kwijt zijn, enz. En ze sliep de laatste weken ook niet, maar ze lag alleen maar een beetje te staren.
Nu slaapt ze ook weer. Vreemd ...... ja vind ik wel!!
Door Femke
#993111
als ik moest kiezen tussen een hond die dagelijks pijn heeft zonder rimadyl, of een vrolijke blije hond mét, dan wist ik het wel  ;) ;)
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#993116
Femke schreef: als ik moest kiezen tussen een hond die dagelijks pijn heeft zonder rimadyl, of een vrolijke blije hond mét, dan wist ik het wel  ;) ;)
niets aan toe te voegen!!!!!!
Ik zou hetzelfde doen!
ellen
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#993221
mijn paapie heeft 1 jaar lang op de rimadyl gestaan.. en het heeft hem voorzover ik weet geen echte problemen opgeleverd..
dus ik zou idd die gok ook wagen!!

goh.. wat kan een mens blij worden van een blije hond he.. :D
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#993253
Tsja, het is gewoon een paardenmiddel. Hier staat Sita permanent op de previcox. Ze is bijna 11 en zo happy. Ik geef het haar liever ook niet, maar het verschil met en zonder is zo groot, dat de keuze voor mij eenvoudig is.
Ze doet het gelukkig prima op een halve dosering. Maar als ik het haar één dag niet geef, dan zie ik meteen dat ze haar rechter achterpoot minder belast.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#993529
Femke schreef: als ik moest kiezen tussen een hond die dagelijks pijn heeft zonder rimadyl, of een vrolijke blije hond mét, dan wist ik het wel  ;) ;)
Kan hier eigenlijk helemaal niks aan toevoegen. ;)
Een dikke knuffel voor Vienna. :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door