Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door alani
#99211
Ik geef 2 keer per week een rauw ei met schil door het eten en af en toe een theelepeltje gemalen eierschaal door zijn eten. Nu vroeg ik mij af, hoeveel mogen ze hier van hebben en mogen het ook de schalen zijn van een gekookt eitje. Nu houd ik namelijk alleen de schalen van een gebakken eitje over maar een gekookt eitje op zijn tijd is toch ook wel lekker ;D

Groetjes Anita
Door Janet
#99269
Schalen van gekookt ei zijn scherper dan van rauwe eieren. Volgens mij verandert de structuur ook door het koken, dus ik weet niet of de hond hier iets aan heeft. Ik geef in ieder geval alleen maar rauwe schalen. De gekookte schalen zijn voor de echte vuilnisbak.

Zelf houd ik 1 á 2 eieren per week aan, maar ze krijgt kvv en barf inclusief botten. Dus voor de calcium hoeft het niet.
Door alani
#99307
[quote="Janet"]
Schalen van gekookt ei zijn scherper dan van rauwe eieren. Volgens mij verandert de structuur ook door het koken, dus ik weet niet of de hond hier iets aan heeft. Ik geef in ieder geval alleen maar rauwe schalen. De gekookte schalen zijn voor de echte vuilnisbak.

Zelf houd ik 1 á 2 eieren per week aan, maar ze krijgt kvv en barf inclusief botten. Dus voor de calcium hoeft het niet.
[/quote]

Oke dan gaan die schalen gewoon weg :)
Nemo krijgt ook barf incl. botten en 3 keer per week Energique met 's morgens vleesbotten. Het percentage bot zit elke week rond de 30% dus in principe krijgt hij genoeg, maar omdat hij ook wel eens niet alles op eet van de botten dacht ik dat hij niet voldoende calcium binnen kreeg

Groetjes Anita
Door Janet
#99971
Er zijn verschillende ideeën over het percentage bot wat een hond zou moeten krijgen. Ik denk dat, zolang je hond niet onder een percentage van 15-20% komt, je niet bij hoeft te voeren. Immers, in Energique zit ook gemalen bot (of een kalkpreparaat ???). Tekort zal hij dan ook niet zo snel komen ;).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door