Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door poohbeertje52
#992745
;) :help: de labrador van onze zoon is erg mager het vreemde is hij is kerngezond zegt de da ook heeft hij geen wormen hij plast en doet normaal hij eet niet hij vr..t  ;D ;D ik weet hij is al 8 jaar maar ik vind dit zo zielig dat hij zo mager is je ziet zijn ribben weet iemand raad hier  ???
Laatst gewijzigd door poohbeertje52 op zo 29 jun 2008, 15:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Dian
#992746
ik denk dat de hond beter iets aan de magere kant kan zijn en gezond zoals de DA dus aangeeft, dan zo dik. Je moet niet een gemiddelde huis-, tuin- en keukenlabrador als uitgangspunt nemen, want de meesten zijn echte rolmopsen, zo dik.
Door poohbeertje52
#992749
;) ja daar heb je helemaal gelijk in dian maar hij is echt enorm mager je zietecht zo zijn ribben
Door Jolly
#992751
heb je geen foto van hem, of misschien kan je die maken.
Wat krijgt hij voor voer, hoevaak en hoeveel?
Gebruikersavatar
Door Nitus
#992752
Je schrijft dat hij normaal plast, maar hoe is zijn ontlasting (omdat jullie blijkbaar aan wormen dachten)?
Als zijn ontlasting ook normaal is is de enige manier om hem iets dikker te krijgen: meer eten geven.

Maar als de DA hem als kerngezond bestempeld zou ik me over het zien van ribben geen zorgen maken, dat zou je eigenlijk bij veel meer honden moeten kunnen zien ;).
Door poohbeertje52
#992756
;) ;) ik heb geen foto maar zal mijn zoon er straks als hij thuis komt even eentje laten maken voor hier op bp ;)
ontlasting is goed hij krijgt 2x per dag volle bak en ook nog de nodige tussendoortjes omdat ik het zo zielig vind dat hij zo mager is want hij is echt zo,n lieverd hij heeft volgens ons niet zo,n fijn leven gehad voor hij bij ons kwam . we hebben hem nu ruim een jaar daarvoor zat hij in overijssel in een buitenhok waar hij hele dagen in moest liggen , hij kreeg eten en drinken en een keer per week werd de stront weggeschept(sorry niet zo smakelijk gezegd) mijn zoon zag hem hoorde het verhaal aan en had maar 1ding voor ogen wat er ook mis mee is hiergaat hij direct weg dus hij is mee verhuist naar zeeland was een hoopje bange hond durfde je niet eens aan te kijken als je nog maar zijn naam zei kroop ie al in elkaar
Laatst gewijzigd door poohbeertje52 op zo 29 jun 2008, 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door poohbeertje52
#992779
ja hij krijgt brokken we hebben hem geprobeerd op kvv te zetten maar dat wilde hij helemaal niet
Door Kuszco
#992791
Mijn labs zijn alletwee slank,maar niet mager. Bij een lab mag je alleen de ribben zien als je langs zijn/haar lichaam kijkt. Er moet een dun laagje overheen liggen.
Een echt magere lab met zichtbare ribben vind ik niet normaal.Onze Lotje vreet ook ontzettend.En is erg slank,je ziet haar ribben niet.
Ze weegt 28kg. en is groot voor een teefje.
Zita weegt momenteel 21kg. maar is afgevallen vanwege haar hepatitis. Normaal weegt ze 22kg en is klein voor een teefje.
Misschien hoort het bij de lab van je zoon,maar eventueel kun je altijd even bloed laten prikken.
Knuffels voor de hond.
Groetjes Liliane,Zita en Lotje.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#992799
als je een fotootje plaats en de hond weegt...
en ja, als de DA hem gezond verklaart...
meestal vinden we wat schralere honden vaak mager, ik moet zeggen dat mijn honden dan ook mager zijn.
Het is dat ze veel haar hebben maar als ze gezwommen hebben en je ze nat ziet, dan weet je niet wat je ziet!
Je voelt bij hun heel duidelijk de ruggegraat, ribben en heupen. En ik vindt dat prima zo, weet dat ze het hier heel goed hebben, beweging en voeding, aandacht enz.
Ik zie honden liever gezond, glimmend, lekker in het vel zittend en wat schraler als de rolmopsen die je tegenwoordig zie.
En zeker met goldens en labradors, als je weleens voorzichtig te praat brengt dat hun hond wat te dik is dan krijg je als antw. dat dat hoort bij dit ras!!!!!!!!!!!!!!!! FOUT!!!!!!!
ellen
Door poohbeertje52
#992853
;) :) klopt helemaal wat je zegt ellen maar hij is echt graat mager hij is verder ook niet zo actief meer maar ja dat zal de leeftijd wel zijn  ;D ;D
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#992916
ja, dat was mijn vraag ook eerder, ben daar wel een beetje benieuwd naar.
is er verschillende kvv's aangeboden of na de eerste aarzeling gelijk weer op de br*kken.
Kan me haast niet voorstellen dat honden die jaren op br*kken heeft gestaan, kvv weigert
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door