Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door **Jillaroo**
#992739
vandaag de gehele zondag in de keuken gestaan om een groente-notenmix voor ze te maken. Ik heb verschillende bakjes, maar die van de chinees vind ik het gemakkelijkste, vullen deksel erop, klaar! ze krijgen met zijn tweetjes ong 700 gr mix in de week. Mijn vraag is eigenlijk, kan ik niet aan het begin van de week een bak uit de vriezer halen en dat in de koeling laten ontdooien en iedere dag er wat uitscheppen? Of halen jullie er per dag de benodigde mix uit de vriezer? Ze krijgen bij mij iedere dag een beetje groente, ze vinden het erg lekker.

In de mix die ik nu heb gemaakt zit in:

andijvie
winterwortel
tauge
spinazie ( paar bevroren blokjes erbij)
rode bietjes ( helaas niet rauw)
witlof
chinese kool
peterselie
brocceli
bloemkool
lolla rossa
selderie
gemberwortel ( ong. 100 gr)
komkommer
haricoverts ( 1 euro per pakje tov 3 euro voor de holl. bonen voor 500 gr!)

verder de eieren en wat omega olie om alles wat smeuiiger te maken.

( en natuurlijk bedenk ik nu pas dat ik ook knoflook er voor had gekocht)
Laatst gewijzigd door **Jillaroo** op zo 29 jun 2008, 14:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Boefke
#992748
Ik ben er vrij makkelijk in, dus ja, voor een week uitvriezen kan wat mij betreft prima. Maar meestal wordt er zo drie dagen houdbaarheid in koeling aangehouden na uitvriezen. Dan zou je dus 2 keer per week een deel kunnen uitvriezen.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#992750
Ja, je kan het volgens mij wel een weekje in de koeling bewaren, maar dan is het nut van zo'n mixje totaal overbodig. Misschien als vulling, maar qua voedingswaarde (vitamines, sporelemeneten, mineralen e.d.) volkomen waardeloos na 1 dag.
Door 202Spots
#992802
Alleen groentemix bewaar ik niet langer dan 3 dagen.
En wanneer er rauwe ei door de groentemix zit dan zou ik dat niet langer dan 1 dan bewaren.
Ik zou volgende keer geen ei door de mix doen,maar gewoon vers ei bij de bak gooien.
Olie zou ik ook niet invriezen.
Wanneer je extra voch erbij moet doen dan gewoon 't sap van de groentes wat al gepureerd is terug gooien,
of 'n beetje water erbij doen

gemberwortel ( ong. 100 gr)
Oeiii ik hoop dat ze het eten ,want ik vind het vreselijk veel hoor.
meestal is 'n stukje van 3cm of zo meer dan genoeg.
Door **Jillaroo**
#992821
bedankt voor de antwoorden, ik had de vorige keer beetje joghurt er door heen gedaan, maar was het nu vergeten te kopen en de kefir was nog niet klaar  ::)

Ik heb nu voor ruim 4 weken een mix gemaakt, is dan 100gr gemberwortel te veel? was ong. 7 cm groot. Ik doe alles in een keukenmachine, maar water erbij is wel een goeie tip! heel stom van me, maar nadat alles gewassen is laat ik het ook nog een keertje een tijd uitlekken.... :2funny:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door