Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Alies
#992512
Hallo allemaal,

Ik heb even een vraagje over het uitlaten. Tara hoeft niet zo vaak uit. Mijn moeder loopt elke dag sowieso 1 keer een half uur en daarna nog twee keer een kwartier. Maar wat ik me afvraag; ik heb tara nu net om negen uur uitgelaten en ze houdt het zo vol tot morgenochtend half tien, ze laat tenminste nooit merken dat ze echt heel nodig moet. Is dit wel goed? Moet ze om elf uur eigenlijk nog een keer? Ik lig meestal tien uur al op bed haha. Maar als ze het niet aangeeft, betekent het dan dat ze niet nodig hoeft?
Gebruikersavatar
Door Dian
#992516
Sinds Rakker op vers staat zit hij ook met gemak 12 uur over in het weekend. Als ik dan met hem ga wandelen hoeft hij echt niet nodig te plassen. Hij drinkt 's avonds en 's nachts nooit, dus als ik hem om een uur of 10 's avonds uitlaat, dan gaat het gewoon goed tot de volgende morgen een uur of 10.
Gebruikersavatar
Door kira
#992524
Hier is de laatste ronde meestal ergens tussen 17.00 uur en 19.00 uur en de eerste ronde is tussen 06.30 en in het weekend 8.30 en vorige week per ongeluk om 11.00 uur. Geen probleem. Kleine beerin besloot met 4 mnd  om haar plasrondje (in de tuin) van rond 22.00 uur niet meer te doen. Dus volgens mij moet het makkelijk kunnen.
Door Femke
#992533
hier gaan de honden ook rond 20:30 door de weeks en een uurtje later in het weekend het laatst uit. Door de weeks is het 's morgens 6:30 dat ze eruit gaan, 's weekends rond 9:00.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#992650
De laatste plaspauze is hier rond 23.00 en 's morgen rond 8 - 8.30 de ochtendronde. Als je hond niet aangeeft dat ze nodig moet zal ze het wel aan kunnen.
Hoe gaat het trouwens verder met Tara?
Door Alies
#992722
Hallo,

Met Tara gaat het inmiddels weer prima! Ze heeft een week antibiotica gekregen, alleen we hebben nu nog wel veel tabletten over. Maar als ik haar nu geef spuugt ze het steeds weer uit. In het begin hield ze het prima binnen, maar nu nooit meer en ze spuugt niet alleen het tabletje uit maar er komt nog veel meer uit, ze wordt er dus echt misselijk van. Ik zal morgen de dierenarts even bellen om te vragen of ze persee alle tabletten moet hebben.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#992743
Meestal is het wel verstandig de kuur helemaal af te maken, anders kan er resistentie tegen de AB worden opgebouwd zodat het in de toekomst niet meer aanslaat. Althans zo heb ik dat altijd begrepen :-\. Maar ja, als je hond er misselijk van wordt, wat moet je dan? Idd morgen maar even met je DA overleggen.
Fijn trouwens dat het weer helemaal goed gaat met Tara! :D
Door Alies
#992787
Ja ik wil ook wel doorgaan met de kuur maar ze spuugt het elke keer weer uit. Ookal verkruimel ik het helemaal in haar eten, ze wordt er blijkbaar ineens misselijk van.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#992801
mijn honden kunnen het ook uren en uren volhouden zonder uit te laten, althans dat denk ik!
Ze hebben hier pech, vindt het te leuk om met ze buiten te lopen/spelen enz!
ellen
Door Wicka
#993334
Alies schreef: Ja ik wil ook wel doorgaan met de kuur maar ze spuugt het elke keer weer uit. Ookal verkruimel ik het helemaal in haar eten, ze wordt er blijkbaar ineens misselijk van.
Ja bah, dat ken ik van mezelf, ik heb ook een tijdje AB moeten slikken, en kotsmisselijk werd ik er van. Maar idd wel de kuur afmaken hoor ivm de resistentie.
Door Eliasnarda
#993626
Hier kunnen ze het goed op houden.Toen wij Anouk erbij kregen moest ik wel wennen zij doet soms bij de laatste ronde soms ook geen plas.Was vreemd voor mij want Baliesh de reu plast altijd wel al is het een klein beetje als we naar buiten gaan.
De eerste ronde is om half 7 weekend soms half 8 en dan een ronde van een uur om 9 uur.
Dan gaan we als het niet te warm is om een uur of  half 2 nog een ronde niet dat ze dan nodig moeten maar om dat ik het gewoon heerlijk vond om met ze te wandelen Vaste ritueel als mijn man thuis komt een half uur om een uur of 6.
En de laatste ronde is tussen 11 en 12 uur 's avonds.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door