Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door darko
#991862
Ik ga zometeen wat kippennekken halen voor Darko en Zyon.
Alleen het is voor hun de eerste keer dat ze een barfhapje krijgen.
Nu had ik al gelezen dat je de nekken moest kapotslaan.
Maar hoe fijn moeten de botjes zijn???
Of is een paar tikken met de hamer genoeg.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#991868
een paar meppen met de hamer is genoeg hoor!
En misschien kan je eerst proberen de nekken vast te houden(washandje omdoen!) en zo de honden leren eraan te knagen...
ellen
Gebruikersavatar
Door Pauline
#991869
Ik denk dat je de nekken wel zo kunt geven. Jouw formaat honden kan dat wel aan. Zelfs als ze ze zo doorslikken, hoef je niet te panieken. Kippennekjes zijn zo klein...., ze zijn niet groter als een pink.

Als je ze toch wilt pletten, geef je een klapt of 2. 1x bovenaan, 1x onderaan. Da's fijn genoeg hoor! ;)
Door dineke-cavalier
#991911
hoi hoi,

ik heb mijn honden dinsdag hun eerste kippennekken gegeven en ik moet eerlijk zeggen dat ik er niets mee gedaan heb , ik heb ze zo gegeven. ze hebben het keurig opgegeten. en mijn honden zijn zo te zien een heel stuk kleiner als die van jullie.
groetjes dineke
Door Femke
#992339
dineke-cavalier schreef: hoi hoi,

ik heb mijn honden dinsdag hun eerste kippennekken gegeven en ik moet eerlijk zeggen dat ik er niets mee gedaan heb , ik heb ze zo gegeven. ze hebben het keurig opgegeten. en mijn honden zijn zo te zien een heel stuk kleiner als die van jullie.
groetjes dineke

kippennekken zijn echt vrij ongevaarlijk. Het is niet één stuk bot, maar allemaal losse werveltjes. Hierdoor loop je weinig kans dat het vastloopt ofzo in de darmen want het valt al vrij snel uit elkaar.
Dat is ook de reden dat we ze vooral als beginnersbotten adviseren: je hond leert bot verteren, en als het kauwen niet goed gaat loop je verder weinig risico.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door