Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door belgje
#991449
ja niet lachen hé :D
ons scheet slorkt haar eten naar binnen, kan toch ook niet smaken hé zo
nu is mijn vraag: hoe leer je je hond langzaam eten? kan dit?
Door conleeuw
#991497
je vraag het beleefd, dan sta je terug en kijk je hoe hij zijn bak in drie tellen wegwerk en kom tot de besef dat het eigenlijk nutteloos is om het van hem te vragen ;D ;D ;D Nee even zonder gein, als de hond een beperkte hoeveelheid moet hebben, en dat makkelijk weg kan schorkken is het moeilijk. als de hond niet alleen in de vertrek is maar andere honden in de buurt, dan kan je ook proberen om de honden apart te zetten, maar dat werkt niet altijd wat ook goed werk is een grote stuk bijvoorbeeld rib, dat kunnen ze niet snel naar binnen werken, ik heb een paar weken geleden twee schrok labaradors ieder een hele lamsrib gegeven, nou, daar waren ze wel een kwartier tot twintig minuten mee bezig, maar om het nu echt langzaam te nomen.... :-\ nou, nee :P
Door Jeannette b
#991667
Jake schrokt ook. Ik heb het laatst aangedurfd om hem een kipkarkas te geven, gemept en ingeknipt, maar wel aan een stuk.
Hij heeft hem in één stuk naar binnen gewerkt.. :-X
Ik heb het ook geprobeerd om het vast te houden, maar toen waren mijn vingers de pineut. :-X
Apart gezet, het helpt niks. Ik maak alles in hapklare stukken nu, en soms spuugt hij omdat hij te snel gegeten heeft.
Het maakt ook niet uit of hij net begint met eten, of dat hij bijna klaar is, het is echt schrok, schrok, op.
Ik weet dus ook geen oplossing ervoor, sorry. :P
Door Boefke
#991703
Zolang je hond de botten die hij krijgt goed kauwt (wat heel snel kan gaan ;)) is het niet erg dat ze schrokt.
Door 202Spots
#991980
nu is mijn vraag: hoe leer je je hond langzaam eten? kan dit?
Als je 't aan mij vraagd dan zeg ik..je kan hooguit zelf vasthouden en proberen om er kleine stukjes van af te laten bijten,maar meestal zijn de beleefde eters geboren en niet gemaakt, ik ben bang dat 't eens 'n schrokker altijd 'n schrokker is en zal blijven... :-\
Jeannette b schreef: Jake schrokt ook. Ik heb het laatst aangedurfd om hem een kipkarkas te geven, gemept en ingeknipt, maar wel aan een stuk.
Hij heeft hem in één stuk naar binnen gewerkt.. :-X
Ik zou 't volgende keer niet meer platmeppen en inknippen, dan MOET ier er el wat vanaf bijten om 't door te slikken ;)
Door Sas
#992072
conleeuw schreef: ik heb een paar weken geleden twee schrok labaradors ieder een hele lamsrib gegeven, nou, daar waren ze wel een kwartier tot twintig minuten mee bezig, maar om het nu echt langzaam te nomen.... :-\ nou, nee :P

Da's nog lang ;) ... mijn labradors doen daar 3 minuten over!  :o
Tot nu toe is het gelukkig altijd nog goed gegaan, geen onverteerde stukken in de ontlasting. Maar na het eten is het wel altijd "rust" hier en even een uurtje geen water zodat het maagzuur lekker kan inwerken op de botten.
Ik heb het ook geprobeerd met vasthouden, dat lukte helaas niet, ook mijn vingers zijn blijkbaar erg smakelijk
Laatst gewijzigd door Sas op vr 27 jun 2008, 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Door wilfred
#992161
Het schrokken lijkt mij niet zo'n probleem, zolang ze het voldoende klein bijten (want een hond kan niet kauwen)en binnenhouden. Als ik het eten vasthoud heb ik wel het idee bij mijn hond dat hij minder schrokt, maar acht dit niet essentieel. Het speeksel van de hond dient er voor om het voedsel soepel door de slokdarm te gelijden naar de maag. De hondenmaag kan goed omgaan met grote stukken voedsel.  In het speeksel van de hond zitten geen verteringsenzymen zoals bij de mens en daarom is barfen ook essentieel voor het gebit, deze wordt dan op een mechanische/natuurlijke manier gereinigd. :doh:
Door tieneke
#992167
Hier zijn en blijven het een stelletje inhalige wilde zwijnen  >:(
De grote hele makrelen zuigen ze in 1 keer naar binnen net als een lappie runderpens van 1,5 kilo  :o :o
De botten worden gelukkig goed gekauwd maar dit gaat in zo'n vreselijk rap tempo dat ik me wel eens afvraag wat voor ras ik in huis gehaald heb  ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door