Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door dineke-cavalier
#991361
hallo,

ik zit alweer een tijdje op de kvv en het begon steeds meer te kriebelen , ik wilde ze toch ook gaan laten barfen. niet niet helemaal ,ik voer nu s'morgens kvv compleet en s'avond barf.
en dinsdag was het dan zover !! :D eindelijk was het vlees thuis bezorgd. en meteen s'avonds hun eerste kippennek. ik was heel benieuwd wat ze er van zouden vinden.............. nou heerlijk vonden ze het !  :)
als ervaren barfers zaten ze alles keurig netjes de kluiven en vonden ze niks vies . alles hebben ze ook binnen gehouden . zooooo leuk om de hondjes eens echt lekker bezig te zien met hun maaltijd !
groetjes dineke en de boyz
( ps. dit is ravi met zijn kippenek)
Afbeelding
Door dineke-cavalier
#991734
hoi nel,
verder heb ik nog gekocht , runderkopvlees ( klasse A) , lamshart, runderpens ( vuil) , paardensnijling , kalfskopvlees. het zijn allemaal probeersels . maar die kippennekken komen er zeker voor vast bij . en ik ga ook eens lamsribbentjes proberen. dat schijnt ook goed te zijn zo heb ik mij laten vertellen.
groetjes
Door bloemetje
#991735
dineke-cavalier schreef: hoi nel,
verder heb ik nog gekocht , runderkopvlees ( klasse A) , lamshart, runderpens ( vuil) , paardensnijling , kalfskopvlees. het zijn allemaal probeersels . maar die kippennekken komen er zeker voor vast bij . en ik ga ook eens lamsribbentjes proberen. dat schijnt ook goed te zijn zo heb ik mij laten vertellen.
groetjes
Kalm aan hoor met de ribben! Ik zou zelf eerst aan de eendennekken en de karkassen gaan voordat ik daaraan zou beginnen.
Maar veel BARFplezier verder  ;D
Door dineke-cavalier
#991774
en eendags kuikens ? kan ik dat ook gaan voeren ? bij mij in de buurt is het lastig om aan eenden nekken te komen . ( hoewel..... er zwemmen wel heel veel eenden bij ons achter in de sloten , hihi )
groetjes dineke
Door bloemetje
#991814
dineke-cavalier schreef: en eendags kuikens ? kan ik dat ook gaan voeren ? bij mij in de buurt is het lastig om aan eenden nekken te komen . ( hoewel..... er zwemmen wel heel veel eenden bij ons achter in de sloten , hihi )
groetjes dineke
Wat jammer! Nimmie is dol op eendennekken (wel jammer dat die er 's nachts altijd weer uitkomen  :-X)
Een eendagskuiken is geloof ik vergelijkbaar met een ei qua voedingswaarde. Mag je dus ook best geven!
Door nelb
#992254
Toevallig hebben ze hier van de week voor het eerst eendagskuikens gegeten. (al maanden verschuif ik het in de diepvries van de ene naar de andere kant, maar ja.. van de week moest het, de vriezer was bijna leeg)

Ze vonden het maar zo zo. Sam at het als enige meteen op, Ro nam het meteen mee naar de tuin om het is rustig te bestu deren De rest heeft er eerst wat verbouwereerd naar liggen kijken. Toen ze in de gaten kregen dat ze niks anders kregen hebben ze het opgegeten. Alsof het kiezels waren.

En naderhand dunne poep.

Dus nee, hier niet meer.

Dineke, probeer ook  eens kwartels, is hier een groot succes. 1 kwartel is wel teveel, ik halveer meestal, als het dat te weinig is vul ik aan met een of ander.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door