Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Sammy_Shunka
#94051
Hoi!!!

Mijn bestelling van deze maand was;

20kg pedigree pal brokjes met echt vers vlees erin ;D ;)
hihi

nee dat was mijn bestelling;
10 kg kipkarkas( met zo nu en dan een volledige kip tussen hihi hebben ze niet geizen bij de poelier ;D)
5kg nekken
2kg kippenmagen
2kg kippenhart
voor €27

2rundnieren, 1rundsstaart voor €10
slokdarm, hartzak, schildklier, longen, luchtpijp, rundsribben,borstbeen, rundsbotten gratis.
Voor mijn groenten en fruit mix varieert de prijs ik keek wat in aanbieding staat.( of hoe vrijgevig mijn pa is ;D)

Ook heb ik nog rundsschenkel en soepvlees met been gekocht maar ik weet daar de prijs niet meer van.
Met 2 honden (Schotse Herdershond 27 kg en een kruising friese stabij van 12 kg)doe ik er ongeveer een maand mee.

Volgende maand bestel ik ook nog kalkoennekken en lamsribben en kopvlees.Mijn diepvriezer zat al te vol
Gebruikersavatar
Door Angelique
#99132
[quote="Sammy_Shunka"]
Hoi!!!
2rundnieren, 1rundsstaart voor €10
[/quote]

Dit vind ik trouwens lekker aan de prijs, die nieren krijg ik er gratis bij.
Rundstaart, een leuk idee, ik zal er ook eens naar vragen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#99134
[quote="Ollie"]
??? Kalkoennekken? Ik dacht dat die te scherp waren om aan de hond te geven!
[/quote]

???Ik denk dat die nek toch ook wel kraakbeen zal zijn. De poten en karkassen zijn wel te hard, of te scherp, inieder geval is het splinternivo erg hoog.
Door Sammy_Shunka
#99137
Hoi!!!

het zal de eerste keer zijn dat ik dat zal geven, omdat ik hier ergens las dat iemand kalkoennekken gaf, maar nu twijfel ik toch ook??

Wie ooohhh wie kan ons helpen????? kalkoennekken geven of niet??????
Door 202spots
#99138
[quote="Angelique"]
[quote="Ollie"]
??? Kalkoennekken? Ik dacht dat die te scherp waren om aan de hond te geven!
[/quote]
???Ik denk dat die nek toch ook wel kraakbeen zal zijn. De poten en karkassen zijn wel te hard, of te scherp, inieder geval is het splinternivo erg hoog.
[/quote]
Nee de kalkoennek is niet kraakbeen!!!
De nekken zijn NET zo hard als alle andere kallekoen botten.
Eerst spuugde Cis de onverteerde stukken wervels er na 24 hr uit....en nadat Tor 'n halve nek in 1 slik wegwerkte en mij 'n hartstilstand gaf,
krijgen ze hier nooit niet geen kalkoen-nekken meer tenzij ik ze eerst heb GEMALEN!!!
En geloof me... die dingen zijn HARD!!!
Zelfs mijn superduper maal molen staat te hijgen wanneer de kalkoennekken gedraaid worden.

En 'n koeiestaart zie ik OOK al in 1 keer naar binnengezogen worden,dus dat zou ik ook niet geven.
Door Lizzy
#99139
Ik geef wel kalkoennekken maar ik maal ze in de vleesmolen. Reden: ik vind kalkoenbot erg scherp en Dory (202SPOTS) heeft de vervelende ervaring dat haar Tor de nek in 1 maal naar binnen probeerde te proppen en bijna stikte.....
Door 202spots
#99141
Tenzij je 'n vreselijk beleefde eter heb,die alles wat ie voorgeschoteld krijgt met hele kleine beetjes tegelijk eraf bijt en overal 10 minuten op zit te kauwen voordat ie het doorslikt....die 2 uur over 'n kippenrug doet..
dan zou ik heeeel misschien kijken wat ie er mee doet.
Maar als 't 'n vlugge eter is....vergeet het dan a.u.b.
Door Sammy_Shunka
#99152
Hoi!!

met rundstraat hebben mijn honden geen probleem.Rustig het vlees ervan rond kauwen en nadien het klein beentje. Ik Heb uit een runndstaart ongeveer 10 stukken.

oei ik zal dus maar bij mijn kippennekken blijven denk ik
Gebruikersavatar
Door Angelique
#99156
[quote="202spots"]
[quote="Angelique"]
[quote="Ollie"]
??? Kalkoennekken? Ik dacht dat die te scherp waren om aan de hond te geven!
[/quote]
???Ik denk dat die nek toch ook wel kraakbeen zal zijn. De poten en karkassen zijn wel te hard, of te scherp, inieder geval is het splinternivo erg hoog.
[/quote]
Nee de kalkoennek is niet kraakbeen!!!
De nekken zijn NET zo hard als alle andere kallekoen botten.
Eerst spuugde Cis de onverteerde stukken wervels er na 24 hr uit....en nadat Tor 'n halve nek in 1 slik wegwerkte en mij 'n hartstilstand gaf,
krijgen ze hier nooit niet geen kalkoen-nekken meer tenzij ik ze eerst heb GEMALEN!!!
En geloof me... die dingen zijn HARD!!!
Zelfs mijn superduper maal molen staat te hijgen wanneer de kalkoennekken gedraaid worden.

En 'n koeiestaart zie ik OOK al in 1 keer naar binnengezogen worden,dus dat zou ik ook niet geven.


[/quote]

en ik dan maar denken, als het geen kraakbeen is kan die zijn nek niet bewegen LOL. Maar goed, kalkoen is notdone dus :D
Door evelyn02
#99183
[Zelfs mijn superduper maal molen staat te hijgen wanneer de kalkoennekken gedraaid worden.
[quote][/quote]

Welk merk molen heb je, of is het handwerk?

Evelyn
Door 202spots
#99230
evelyn02 schreef: [Zelfs mijn superduper maal molen staat te hijgen wanneer de kalkoennekken gedraaid worden. Welk merk molen heb je, of is het handwerk?
Evelyn
Handwerk ???
Ja...ik moet met de hand de stekker in 't stopcontct doen en ik moet dat knoppie met de hand in drukken,ik moet alles er met de hand er van boven in douwen,en ik maak ook alles met de hand schoon.
Maar 't MALEN...... dat word door deze machientje gedaan ;D ;D ;DAfbeelding
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door