Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door JolandaB
#990671
Ik heb een vraag die ik volgens mij overal zou kunnen neerzetten maar als het hier niet goed staat merk ik het wel.

Ik zal eerste even een stukje historie geven voor ik met mijn daarwerkelijke vraag kom.

Ik heb een Groenendaeler van bijna 9 jaar, ik heb al eerder vragen gesteld over zijn probleem dus heel misschien gaat er bij sommigen een lampje branden.
Royce eet al een aantal jaren kvv, ik wilde hem altijd laten barfen maar dat is nooit gelukt. Hij bleef braken en de ontlasting was niet goed. Na heel rustig opbouwen met kippenekjes lukte het ook niet zelf stukjes spiervlees kwamen er na 2 dagen onverandert uit. Hij heeft ook een keer last gehad van de campylobacter en helicobacter bacterie, na een kuur ab ging dat weer redelijk. Soms als hij zijn kvv eet komt het er weer uit en eet het daarna weer op.
Kortom een groot drama.

Nu ben ik wederom in contact gekomen met een dierentolk. Zij zag dat er iets was met zijn buik en vroeg of hij last heeft van zijn darmen waarop Royce zei "nee het is mijn maag, die is gevoelig en het is irritant als er iets in mijn maag komt".

Hij eet dus ook gedurende elke wandeling constant gras, een koe is er niks bij. Soms braakt hij ervan maar meestal niet.

Nu ben ik dus op zoek naar iets voor de maag, iets wat zijn maagwand verzacht, liefst op natuurlijke basis.

Wie oh wie kan ons helpen?
Door pallas
#990721
Misschien is het een idee om eens naar een holitische d.a. te gaan.
Helaas heb ik verder geen adviezen...sterkte ermee!
Door Femke
#990793
maagcompositum van Groene Os?

Niet lachen, maar ik heb het zelf ook eens genomen toen ik gek werd van de maagpijn. Het was heel vies (omdat het poeder is) maar het hielp me wel.
Door pallas
#990806
Femke schreef: maagcompositum van Groene Os?

Niet lachen, maar ik heb het zelf ook eens genomen toen ik gek werd van de maagpijn. Het was heel vies (omdat het poeder is) maar het hielp me wel.

Ach, er zijn wel meer bp'ers die wat op zichzelf uitproberen ;) ;) ;) ;D
Door Femke
#990945
pallas schreef:
Ach, er zijn wel meer bp'ers die wat op zichzelf uitproberen ;) ;) ;) ;D
Er zijn wel grenzen hoor  :o :o ;D ;D ;D
Gebruikersavatar
Door JolandaB
#992315
Maagcompositum is besteld, hoop dat het voor mijn hond hetzelfde doet als voor jou Femke.

Bedankt voor de info.
Door Femke
#992342
JolandaB schreef: Maagcompositum is besteld, hoop dat het voor mijn hond hetzelfde doet als voor jou Femke.

Bedankt voor de info.
Ook bij mijn hond werkt het erg goed. Sunday heeft regelmatig last van zijn maag, hij boert dan erg veel en dat stinkt vreselijk zuur. Een paar daagjes Maagcompositum doet wonderen.
Door geer
#992346
Ik geef Sophietje ook Maag Compositum. En Probio Forte (probiotica) en een frutselte Psyllium Husk (vezels)...
Door Lil
#992368
ja, heeft hier geholpen bij een gevoelige kat...
Helaas aan de barf is ze nog niet (soms stukje spiervlees of kipnekje meer nog niet), maar wel al een paar maanden op kvv zonder dat het mis gaat.
Ik ben heel langzaam moeten beginnen en ze heeft heel lang gekookt voedsel gehad, dat afgebouwd en ik heb goede moed dat ze misschien over een jaartje weer echt barft (alhoewel voor katten is het vaak moeilijker, dus af en toe kvv blijft gegarandeerd).
Gebruikersavatar
Door JolandaB
#997866
Ik geef nu sinds een week ongeveer maagcompositum en ik heb het idee dat het zijn werk goed doet.
Wat ik me nu afvraag is hoe lang ik dit moet geven. Moet ik het zien als een kuurtje van bv 2 weken of langere tijd geven gezien het feit dat het maag probleem al waarschijnlijk jaren aan de gang is.

Gr, Jolanda
Door Femke
#997959
JolandaB schreef: Ik geef nu sinds een week ongeveer maagcompositum en ik heb het idee dat het zijn werk goed doet.
Wat ik me nu afvraag is hoe lang ik dit moet geven. Moet ik het zien als een kuurtje van bv 2 weken of langere tijd geven gezien het feit dat het maag probleem al waarschijnlijk jaren aan de gang is.

Gr, Jolanda
ik heb het eerst een week of 3 iedere dag gegeven, en nu als ik merk dat Sunday last van zijn maag krijgt dan geef ik het een dag of wat.
Door Minna
#998100
Wat van onderzoeken is er aan gedaan? Een tervueren van een vriendin had ook elke keer last van en die is naar Wageningen geweest voor endoscopie, ik zou eerst precies willen weten wat er aan de hand is.
Gebruikersavatar
Door JolandaB
#1000937
Minna schreef: Wat van onderzoeken is er aan gedaan? Een tervueren van een vriendin had ook elke keer last van en die is naar Wageningen geweest voor endoscopie, ik zou eerst precies willen weten wat er aan de hand is.
Hij heeft een compleet bloedonderzoek gehad. Rontgen. Verder is hij getest op EPI, Giardia, Folium zuur, Vit. B 12, gisten , wormen, alles wat je maar kunt onderzoeken in poep :-)
Een scopie heeft ie niet gehad.

Het gaat nu erg goed met hem, wat zich uit in een blije hond die duidelijk veel beter in z'n vel zit. Gras eten neemt af, ontlasting ziet er uit om in te lijsten :)

Vroeg me alleen af hoe lang ik de maagcompositum zou geven.
Door charmed
#1001002
als het er onverteerd uit komt is het dan geen pancreasinsuffiencie? Ik had ook een oudje die bleef maar overgeven en haar ontlasting was onverteerd, ze at als een dijkgraver en bleef broodmager. Zij krijgt nu Carnibest pancreas en ze is mooi op gewicht.

Ook heb ik er eentje op de pancreas staan die geen pancreasinsuffiencie heeft, maar die doet het ook gewoon beter op de pancreas (die heeft chronische diarree)
Laatst gewijzigd door charmed op wo 09 jul 2008, 11:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door JolandaB
#1001134
charmed schreef: als het er onverteerd uit komt is het dan geen pancreasinsuffiencie? Ik had ook een oudje die bleef maar overgeven en haar ontlasting was onverteerd, ze at als een dijkgraver en bleef broodmager. Zij krijgt nu Carnibest pancreas en ze is mooi op gewicht.

Ook heb ik er eentje op de pancreas staan die geen pancreasinsuffiencie heeft, maar die doet het ook gewoon beter op de pancreas (die heeft chronische diarree)
Zoals in mijn vorige bericht staat, daar is hij op getest  ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door