Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Teckellovery
#990413
Het is echt al heel lang geleden dat ik hier geweest ben, en jullie kennen ons vast niet meer:D
Ik ben Evalien en mijn ruwharige teckeltje heet Diva en is 2 1/2 jaar. Ze krijgt zo ongeveer vanaf haar 1e jaar carnibest en af en toe kippennekjes ed.
We hebben nooit problemen gehad, maar de laatste tijd doet ze raar.. normaal eet ze altijd met veel smaak haar hapje op, ze genoot er echt van, maar nu moet ik haar erbij roepen, ze kijkt er es wat bang naar en loopt weer weg, na ongeveer een tijdje heeft ze dan wel de helft op, maar het gaat echt met lange tanden.. dus dat is al heel vreemd natuurlijk, normaal is ze ook dol op rauwe eieren, maar ook dit laat ze tot mijn grooote verbazing gewoon staan.
Ze was eerder ook wat lusteloos, maar dat is nu weg.
Verder eet ze geregeld gras, of eigenlijk altijd als we een blokje wandelen. Nu weet ik dat dit kàn betekenen dat ze maagproblemen heeft, dus ben ik naar de da geweest vorige week.
Aangezien ze loops is geweest en de vorige keer last had van schijnzwangerschap, nu dus weer een beetje opgezette tepels had, riep de da natuurlijk meteen dat ze erg last had van haar hormonen, en dat haar lichaam denkt dat ze kindjes krijgt.. dus moest er natuurlijk een hormoonspuit in van 100 euries.
Maargoed later op de terug weg dacht ik ..als haar lichaam denkt dat ze babys krijgt zou ze toch juist meer moeten gaan eten, ipv bijna helemaal niet.
De da vertelde dat ze de dag erna weer helemaal haar eerlust terug zou hebben, maar dat was dus niet zo, nu een week later eet ze nog steeds weinig en eet ze nog steeds veel gras. Ze is wel gewoon bij de pinken en wil zoals altijd lekker spelen en rennen.
Maar het zit me niet lekker.. Ik heb het idee dat de da niet goed heeft gekeken, en het maar op schijnzwangerschap heeft gegooid en me vervolgens een dikke dure spuit heeft aangesmeerd, dat niet geholpen heeft..

Wat moet ik doen volgens jullie?

Vr.gr. Evalien

(even om een paar dingen alvast uit de wereld te helpen: we laten haar bij de volgende loopsheid dekken en daarna castreren)
Door conleeuw
#990430
wat jij omschrijf komt aardig overeen met een schijnzwangerschap, hier nog zo'n tuthola die op de bank ligt, niet wil eten, niet echt, en niet echt wil hollen en dollen zoals altijd. Ik denk niet dat de da er naast zit, ik denk alleen dat de spuit niet veel opleverde, helaas. Maar goed, ik zou zeker eens wat andere voer gebruiken, lekker veel lopen, niet overdadig aanhalen en ziellig vinden, vooral niet speeltjes laten slingeren waar ze bij gaat opkrullen, gewoon dingen die ervoor zorgen dat ze niet kan nestelen, bij mijn hond werkt vooral veel en vaak uit. Sterkte ermee ;)
Door Femke
#990435
ik zou sowieso qua eten niet teveel gaan frutten, want misschien vindt ze de aandacht ook wel prachtig.
Kan het niet zijn dat ze gewoon wat teveel eten krijgt, en daarom verzadigd is?
Door Beppie1
#990602
Onze 'pup' van 6 mnd moet binnenkort loops worden. En daarbij een shiba, dus is eten regelmatig een probleem
Ook zij wilde 'ineens' geen CB meer

Ik heb afwisselend andere versmerken gegeven, regelmatig barfhapjes die ze graag eet, en ineens is ze weer gaan eten
Maar vooral omdat ik niet meer de nadruk op eten leg.
Ze krijgt het en daarna haal ik het na 15-20 min weer weg.
Niet eten, ok, dan vanavond weer....

Sterkte ermee ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door