Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#990345
kiek door de bocht hoor!!
ik kwam vandaag thuis van het sporten.. bleek die tuttebol een aluminium bakje met sheba van de katten gepakt te hebben..
ik kan niet zien of alle aluminium er nog is.. of dat ze dat ook flink binnen heeft gehad..
het is best scherp natuurlijk.. en niet goed om op te eten..

wat zal ik nu doen?
in de gaten houden?
of toch maar naar de dierenarts..
laten braken heeft geen zin meer.. bovendien is dat ook niet handig als het scherpe voorwerpen zouden kunnen zijn..
een dierenarts zegt al zo snel: open die hap!!
maar ik vind dat nogal rigoreus voor iets wat misschien geen problemen oplevert..
wat vinden jullie??

groetjes spreeuwtje
Door *Natasja*
#990361
Je zou haar ontbijtkoek kunnen laten eten, dat pakt eventuele scherpe stukjes als het ware in en zorgt ervoor dat het op een veilige manier het lichaam weer kan verlaten. Maar het blijft natuurlijk opletten geblazen, bij de geringste twijfel zou ik meteen naar de DA gaan.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#990390
ow.. da's een goeie!! dat wist ik niet!!
dat gaat ze zodirekt gelijk krijgen.. :)

ik vind t ook griezelig..
ik heb wel grote stukken terug gevonden en ook kleine stukjes..
alleen die grote waren scherp.. ik denk dat ik heel wat van t bakje teruggevonden heb..
maar er blijft een risico..
ik hou haar zeker in de gaten..
vooralsnog reageert ze zoals altijd..
blaffen naar iedereen en eten van t aanrecht pikken..  >:(
Door Femke
#990437
ik zou ook alleen ontbijtkoek geven en verder afwachten. Daarnaast denk ik dat je aluminium wel ziet op een foto, dus als je het niet vertrouwt zou je ook nog een foto kunnen maken.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#990442
Femke schreef: ik zou ook alleen ontbijtkoek geven en verder afwachten. Daarnaast denk ik dat je aluminium wel ziet op een foto, dus als je het niet vertrouwt zou je ook nog een foto kunnen maken.
idd.. alu zie je goed op een foto.. dat wordt een dikke witte stip..
maar je kunt niet zien of het scherp is of niet..
daarom twijfelde ik ook om heen te gaan..
dat ze stukjes heeft binnen gekregen geloof ik best..
maar de kans is heel groot dat het zonder schade weer naar buiten komt via de achterkant..
als ze dan echt open moet.. dan moet het maar.. maar vooralsnog wil ik dit kiek niet aandoen..
tis me nogal wat!

ze heeft een flinke bonk ontbijtkoek gehad..
en verder gedraagd ze zich nog steeds normaal.. :)
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#990454
  >:( hmz.. madammeke heeft nu net mijn parmesaanse kaas weer te pakken gehad..  >:(
echt hoor.. je hoeft maar IETS over t hoofd te zien als je je omdraaid.. en ze loopt erop te kauwen..  ???
sjucht..
Door Femke
#990461
met de ontbijtkoek zal het wel goed komen.... Hou de ontlasting de komende dagen alleen even goed in de gaten...
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#991882
kiek heeft tot nu toe geen last gehad en ik heb niks van het aluminium terug gevonden..
dus misschien viel het mee..
het is moeilijk te zien he.. hoeveel er weg is van een compleet verwrommeld bakje.. :)

bedankt voor de tips!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door