Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door frenkie
#990332
Timo is onlangs gecastreerd en ik merk al duidelijk dat hij nu sneller dik wordt. Ik ben dus begonnen om hem minder kvv te geven maar hij had al steeds honger toen hij zijn normale portie kreeg dus nu is hij helemaal hongerig. Wat voor gezonds kan ik hem ernaast geven zodat hij een beetje een verzadigd gevoel krijgt maar niet dikker wordt?
Door poohbeertje52
#990349
:) :) ja ik heb ook net een nieuw bericht neer gezet maar op de verkeerde plaats sorry :-[ :-[ dat ging erover dat onzehond ook nog steeds constant de hele dag om eten loopt te bedelen ze krijgt nu 3pakjes compleet van smuldier maar kennelijk is dat niet genoeg naar haar zin ;D
Door Anthraciet
#990350
[quote="lightning"]
sperciebonen. schijnt goed te vullen maar worden ze niet dik van. althans dat heb ik gehoord
[/quote]

Dat kan je wel doen, maar dan in ieder geval niet de bonen uit blik. Daar wordt namelijk zout aan toegevoegd en vaak ook nog suiker, wat beiden natuurlijk niet de bedoeling is.
De ingevroren bonen kan je wel gebruiken ;)
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#990375
je zou hem ook meer beweging kunnen geven.
Onze eerste hond was ook gecastreerd, en vondt het sneu hem minder eten te geven, dus meer beweging en dat ging prima!!
ellen
Laatst gewijzigd door me and my boys op di 24 jun 2008, 22:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Femke
#990433
je kan ook grotere stukken vlees gaan voeren (richting barf, dus). Dit geeft langer een verzadigd gevoel en racet niet zo hard door het spijsverteringskanaal als KVV.
Door frenkie
#990781
[quote="Femke"]
je kan ook grotere stukken vlees gaan voeren (richting barf, dus). Dit geeft langer een verzadigd gevoel en racet niet zo hard door het spijsverteringskanaal als KVV.
[/quote]

Aan welk vlees moet ik dan denken om erbij te voeren? Sorry hoor, ben hier niet zo helemaal in thuis :D
Door Femke
#990796
[quote="frenkie"]
Aan welk vlees moet ik dan denken om erbij te voeren? Sorry hoor, ben hier niet zo helemaal in thuis :D
[/quote]

tja dat ligt er helemaal aan wat je wil. Je zou stukken runderspiervlees kunnen geven (bij een klein hondje haal je bijvoorbeeld riblappen in de aanbieding), of een lap pens., spiervlees van lam of geit en eventueel een kippennek of een kipkarkas. Ik weet niet waar je woont en hoe gemakkelijk je aan 't één en ander kan komen
Door Hilmo
#996496
Maar van zo'n stuk vlees wordt hij dan toch ook dikker?  ::)
Ik zit zelf met het zelfde probleem.
We geven Tommy nu een klein stukje gedroogde pens maar erg tevreden ben ik hier niet over, want ik heb het gevoel dat ze hier wel eens jeuk van kan hebben gekregen.
Ik heb haar vandaag voor het eerst een rauw eitje gegeven, maar dit vind ik niet echt praktisch om dit elke ochtend buiten te geven. Zo'n stukje gedroogde pens was daarbij perfect, geen viezigheid en ze kon het binnen op eten.
Als ik s ochtends niets geef dan gaat haar maag echt onzettend knorren. Ik zou graag iets willen om dat tegen te gaan, al is het maar iets kleins.
Zijn er verder nog redelijk goedkope opties? Tommy mag best wel wat extra hebben bovenop haar gewone maaltijd. Wat is makkelijk te krijgen? Zoiets als sperzieboontjes inderdaad.
Door pallas
#997046
Groentemix akn je er wel bij geven, dat vult ook wel een beetje.

Mijn ervaring is dat sommige kvv's vrij vet zijn. Je zou kunnen overwegen om één of twee maaltijden zelf samen te stellen en dande magere vleessoorten te geven. Bijv kip met vel er af of konijn.
Door de grotere stukken zit hij dan wat langer vol en hij krijgt niet teveel vet binnen.
Door Boefies
#997122
!
Laatst gewijzigd door Boefies op zo 06 jul 2008, 20:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Hilmo
#997124
[quote="pallas"]
Groentemix akn je er wel bij geven, dat vult ook wel een beetje.
[/quote]Hoe doe je dat als je geen maalmachine of iets dergelijks hebt? We hebben geen keukenmachine, geen blender of iets dergelijks. Alleen een stampotstamper  ;D Zijn er ook groentes waarvan je een klein beetje zo kan geven?Op dit moment heb ik alleen sperziebonen en komkommer in huis.
Door Lizzy
#997127
Groente kun je het best pureren. En als dat niet kan, kook het dan kort. Komkommer is vrij zinloos, qua voedingsstoffen trouwens. Maar gekookte witlof, andijvie, wortel, broccoli, sperziebonen, courgette, etc. is prima en gezond.
Door Lizzy
#997133
[quote="Hilmo"]
Beetje stomme vraag misschien (ik kook zelf ook niet vaak, doet mijn man hahaha, erg he  :-[) maar hoe pureer je het dan?  :-[ :-X
[/quote]

Rauwe groente pureer je met een blender of keukenmachine of sap-pers. Gekookte groente hoef je niet te pureren.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door