Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Chriske
#990344
Ons reutje is op zijn 16 weken voor de laatste maal geënt met Nobivac DHP.
De DA raadde ons aan om op tweejarige leeftijd terug te enten met Nobivac DHP en dan met driejarige registratie.
Klopt dit? Ik vind het van knap dat hij niet jaarlijks wil enten, maar nu hoor ik van anderen dat het op éénjarige leeftijd had moeten gebeuren?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#990380
Dat van de anderen klopt wel. Volgens het schema van Nobivac geef je na 1 jaar een booster en dan mag je drie jaar wegblijven.
Door Lizzy
#990396
Chriske schreef: Ons reutje is op zijn 16 weken voor de laatste maal geënt met Nobivac DHP.
De DA raadde ons aan om op tweejarige leeftijd terug te enten met Nobivac DHP en dan met driejarige registratie.
Klopt dit? Ik vind het van knap dat hij niet jaarlijks wil enten, maar nu hoor ik van anderen dat het op éénjarige leeftijd had moeten gebeuren?
De Nobivac heeft een driejarige registratie voor Distemper oftewel hondenziekte, HCC oftewel besmettelijke leverziekte en Parvo. Maar, op 1 jarige leeftijd wordt de hond "geboosterd" met DHP (Distemper, HCC en Parvo). Dus na die enting op 1 jarige leeftijd, mag je daarna voor de DHP iedere drie jaar terug komen. De Lepto enting geeft overigens maar 1 jaar bescherming. Vaccineert hij niet jaarlijks tegen Lepto, je DA?
Door Chriske
#990434
Lizzy schreef: De Nobivac heeft een driejarige registratie voor Distemper oftewel hondenziekte, HCC oftewel besmettelijke leverziekte en Parvo. Maar, op 1 jarige leeftijd wordt de hond "geboosterd" met DHP (Distemper, HCC en Parvo). Dus na die enting op 1 jarige leeftijd, mag je daarna voor de DHP iedere drie jaar terug komen. De Lepto enting geeft overigens maar 1 jaar bescherming. Vaccineert hij niet jaarlijks tegen Lepto, je DA?
Jawel, hij vaccineert jaarlijks Lepto.
Maar ons ventje is nu bijna twee jaar en heeft op éénjarige leeftijd geen DHP gehad.
Dus hij is niet geboosterd.
Zowel op 12 weken als op 16 weken heeft hij DHP gehad. Op 16 weken moest hij normaal gezien alleen Parvo gehad hebben, maar door slechte communicatie tussen DA (praktijk) hadden ze al de DHP gegeven, ik zag het pas toen ik de sticker zag in het boekje.
Toen zeiden ze van pas terug te enten op 2 jarige leeftijd.
Heeft dit dan nog zin?
Laatst gewijzigd door Chriske op di 24 jun 2008, 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Fausto
#990771
Even op dit topic inhakend:

ik krijg het niet geboren om mijn CC een DHP-enting te laten geven waar ook nog eens voor 3 jaar getekend wordt door de DA. Tevens moet deze hond ook nog tegen parainfluenza ingeent worden i.v.m. bezoek aan dagopvang.
Vorige week heb ik dus met mijn DA-praktijk gebeld om te vragen of zij Nobivac DHP gebruikten en of die dan voor 3 jaar gold. Ja hoor, volgens de assistente geen enkel probleem, ze hadden een lezing gehad en wisten er van. Ik dus een ent-afspraak gemaakt voor afgelopen maandagavond en al helemaal blij, want mijn eigen DA die wel heel erg hip leek te zijn wat enten betreft. Sta ik met mijn hond in de behandelkamer, kaart dit aan, wat discussie over en weer. Hij ent ondertussen tegen Weil en Kennelhoest. Conclusie van het gesprek: eigenlijk moet de client maar gewoon het advies van de DA aannemen. M.a.w. niet zeuren, doen wat de DA zegt en verder niet miepen.
Nou ja, ok dan, zeg ik, dan ent je de hond toch zoals het hoort om in pension te mogen. Ja, nee het kon nog allemaal wel.... en doet verder niets.  Als het dan toch perse nog moet, kom ik maar terug en ent hij mijn hond wel volledig. Nu zit ik dus met een half geente hond, enkel voor Weil en kennelhoest, en de DA-en hier in de omgeving weten niet waar je het over hebt of ze willen er helemaal niet aan..... zelfs niet de homeopatisch praktizerende DA zo'n 30 km verderop. Ik word hier zo chagrijnig van......
Door Chriske
#991358
Fausto schreef: Even op dit topic inhakend:

Ik word hier zo chagrijnig van......
Dat kan ik me goed voorstellen.

De DA die ik tegenwoordig heb, ent in samenspraak met de eigenaars van de hond/kat.

Weet er echt niemand of het kwaad kan dat onze hond niet geboosterd is op 1 jarige leeftijd en nu terug voor de laatste maal geënt wordt? Of is het niet noodzakelijk?
Zou ik hem eens laten titteren?
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#991365
Ik kan je niet zeggen of dat een probleem is.
Vind het zowiezo een vreemd schema, op 16 weken nog een parvo. Normaal gezien is die op 6,9 en 12 weken. Als je laat titeren weet je hoe zijn bescherming er voor staat, en of je wel of niet moet enten.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door