Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door kira
#989965
Zo dom, we hebben ooit een flesje (dit najaar) gehad dat een soort homeopathische betadine was, xxx tinctuur? Maar de naam is mij ontschoten en nu heeft onze revalidatiehond een open wond van een drukplek en ik dacht, dat moet ik met dat spul gaan doen (niet dat ik zelf wil dokteren hoor, ze heeft ook antibiotica, en de da zei schoonhouden met betadineoplossing), maar hoe heet het en waar krijg ik het, weet iemand het. Hoop het zo omdat het de vorige keer toen we het kregen ook veel beter werkte als de betadine. We kregen het toen via via.
Door Femke
#990037
kira schreef: Zo dom, we hebben ooit een flesje (dit najaar) gehad dat een soort homeopathische betadine was, xxx tinctuur? Maar de naam is mij ontschoten en nu heeft onze revalidatiehond een open wond van een drukplek en ik dacht, dat moet ik met dat spul gaan doen (niet dat ik zelf wil dokteren hoor, ze heeft ook antibiotica, en de da zei schoonhouden met betadineoplossing), maar hoe heet het en waar krijg ik het, weet iemand het. Hoop het zo omdat het de vorige keer toen we het kregen ook veel beter werkte als de betadine. We kregen het toen via via.
calendulatinctuur misschien? Dat kan je inzetten bij een wond.
Je kan het kopen of anders bestellen bij een reformzaak of gewoon bij je eigen apotheek, die kunnen het vaak wel bestellen.

Ik weet alleen niet of het prikt. Ik zou het eerst bij mezelf uitproberen of eventueel verdunnen met water.
Laatst gewijzigd door Femke op ma 23 jun 2008, 23:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#990188
Het prikken van de Calendulatinctuur valt heel erg mee (heb het zelf uitgeprobeerd, de alcohol verdampt namelijk bijna onmiddelijk bij het verstuiven) maar je kunt het ook heel goed verdunnen, dat scheelt weer in de kosten ;). Neem een flesje met een verstuiver en doe daar een gekookt en afgekoeld water in, hoeveelheid ongeveer 1 eierdopje en druppel daar 4 druppels tinctuur in en vernevel dat op de wond. Deze oplossing is max. 4 dagen houdbaar, dan moet je weer nieuwe maken.
Als je aan HyperCal kunt komen is trouwens nog mooier, Hypericum ontsmet en Calendula geneest.
En anders heb ik nog wel een adres waar je dit kunt bestellen, verwacht alleen geen snelle levering.
Gebruikersavatar
Door kira
#990197
Nitus, ik weet het nu weer het was Hypercaltinctuur, en ik moest wat druppels in warm water doen en dan gebruiken. Wil je mij het adres geven waar ik het kan bestellen?
Gebruikersavatar
Door Nitus
#990218
Je hebt een PB ;). Ik weet namelijk niet of diegene het op prijs stelt dat ik haar naam en e-mail adres op een openbaar forum zet, dus doe ik het maar per PB.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door