Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door kira
#989951
Misschien een domme vraag, maar lever is de plek waar dieren "viezigheid" opslaan zeg maar, nu dacht ik, zou een runderlever nou meer afvalstoffen bevatten als een konijnenlever omdat runderen meer "kunstmatige stoffen en medicijnen" krijgen? Of zijn die konijnenlevers net zo "vies" omdat de gefokte konijnen ook zo veel niet konijneneten krijgen? Ik bestel nu steeds konijnenlever met de gedachte dat die gezonder zou zijn, maar wellicht hou ik mij zelf voor het lapje?
Door Chubby
#990016
Kippenlever motten ze hier niet, biologische lever en konijnlever doen de kattenbeesten echter zowat een moord voor! Zegt mij genoeg  ;)
Door Lizzy
#990075
Het beste voer je lever van biologisch gehouden dieren of wilde dieren. Biologische runderlever bevat waarschijnlijk minder afval dan een opgefokt konijn (ik heb 1 hond die zeer gevoelig is voor dit soort dingen en zeer picky is met wat ze wel en niet eet. Biologische lever, maakt niet uit van welk dier, eet ze wel. Lever van opfok-konijn moet ze niet). Konijnen worden over het algemeen weer op zeer jonge leeftijd geslacht dus die bevatten weer minder afval dan een niet-biologische oude koe.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door