Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door kojak
#989779
Kojak is een hond dat altijd veel overtollig nekvel heeft, vandaag zag ik dat hij aan de linker kant een spier heeft zitten die erg in de knoop lijkt te zitten, als je het zo voelt lijkt er ook vocht bij te zitten.. als je er aan voelt rolt het weg (de spier en de bult ) en je begint nu ook van een afstandje duidelijk te zien dat er links een bult onder zit. Het is dus niks hards, je kunt het dus een beetje kneden, maar er zit wel wat.. als ik nu nadenk valt het me eigenlijk al een paar weken op, maar ik had nog niet goed gevoeld.
Aan de andere kant heeft hij dit duidelijk niet zitten en is de spier ook niet zo dik. Het zit wel echt onder de huid en het is niet zo`n bult wat ze krijgen als er een teek heeft gezeten..dus ik denk niet dat het dat is..kan dit misschien iets te maken hebben met de koortsprik die ook daar is gezet?
De spier en de bult liggen wel bij elkaar, maar staan wel los van elkaar. het is wel heel erg moeilijk uit te leggen zo, ik hoop dat iemand een beetje herkent wat ik bedoel. Dit kan ik toch gewoon met rust laten? als het echt erger word gaan we wel even langs de dierenarts, maar ik ga er vanuit dat dit gewoon met een paar dagen weer weg is?
Ik zal eens proberen er straks een foto van te maken, misschien maakt dat t iets duidelijker..
Door dinnee
#989805
Als ik het zo hoor klinkt het als een opgezwollen lymfeklier. Die kan je meestal ook bewegen en ligt los van de spieren. Als het goed is heeft hij aan de andere kant ook zo'n knoop zitten (maar dan heel klein).

Helaas ben ik geen dierenarts, dus ik weet niet goed wat je er mee moet doen. Als je het niet vertrouwd, zou ik even een afspraak maken met de DA. Ook doen als hij groeit, of de zwelling niet af neemt!
Gebruikersavatar
Door kira
#990014
Komt me niet bekend voor, maar ik zou wel naar een dierenarts gaan, het is op de foto duidelijk zichtbaar
Door Truus
#990021
kojak schreef: hier toch even de foto`s, misschien komt het iemand bekend voor ;

Afbeelding
Afbeelding
Heeft je hond pas geleden een enting gehad?
Door Femke
#990031
het zou ook heel goed een steek van een insect kunnen zijn. Als het binnen 48 uur niet afgezakt is zou ik naar de DA gaan.

Edit: wanneer heeft hij die prik gehad waar je over schreef? Dit zou hier wel van kunnen komen, maar ook dan verwacht ik weer dat het snel afzakt.
Door kojak
#990227
Hij heeft 1 juni die prik gehad, maar het is ook een beetje geleidelijk op komen zetten.. ik verwacht niet dat het snel weer weg trekt, maar kijk het toch nog even aan, hij is verder gewoon levendig en k zat inderdaad ook te denken aan een insect, maar volgens mij ligt het te diep onder de huid daarvoor.. mijn kat had namelijk wel eens dikke pootjes als ze ergens op gejaagd had en dat stond dan ook echt op springen en heel gespannen onder de huid..het lijkt dus niet daar op.. maar wie weet, ik kijk het nog even aan! bedankt voor de reacties!
Door Red_Hunter
#990268
Ik heb ook een setter gehad die allergische was voor injecties en altijd een diukke bult er aan over hield, dus zo gek is dat niet.
De dierenarts is haar daarna altijd gaan prikken in haar bilspier en daar had ze geen reactie, maar inhaar nek was het altijd raak.

Groetjes Trudie
Door kojak
#990481
Dat hou ik dan even in mijn achterhoofd red_hunter! Ik ga er nu even niks mee doen denkik..
ik heb op meerdere plaatsen nagevraagd en krijg veel het antwoord dat het door de prik kan komen en dat het wel 6 weken kan blijven zitten..
Hij heeft er nu geen last van en is gewoon levendig, over ong. 2 weken gaan we als hij zich gewoon goed voelt hem enten (tja, ik weet ook niet zo goed meer wat k daar mee moet..) en dan laat ik het dan even zien.. mocht hij er in tussentijd wel pijn aan krijgen of mocht het groeien dan gaan we eerder even langs.. of kan dit ook iets met zijn algehele weerstand te maken hebben?
Door kojak
#990935
Het is vandaag wel groter geworden, we zijn net onder het wandelen toevallig een dierenarts tegengekomen.
Die heeft er even aan gevoeld en gezegt dat het inderdaad waarschijnlijk door de koortsprik komt, zijn huid is niet schoongemaakt waardoor er een bacterie mee naar binnen is gekomen. Hij zei nog een paar daagjes afwachten of het vanzelf weg gaat of anders even langs de DA. dus komt goed! Ik hoop alleen niet dat dat nog een ab kuur word.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door