Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#989767
Dit gaat over de hond van mijn beste vriend.

Toen hij hem kreeg was hij een maand of zes en at brokken.
Na een tijdje werd hij erg mager, en is hij overgestapt op rauw.
Een hele tijd at hij erg goed, maar zijn ontlasting bleef vaak slecht.
Hij perste erg veel met poepen, en de ontlasting was erg plakkerig en dun.

Een paar weken terug begon hij ook erg slecht te eten, zelfs dingen die hij normaal erg lekker vindt laat hij staan.
Nu is hij nog magerder dan voorheen, je ziet al zijn ribben door zijn vacht heen steken.

Hij is met zijn hond naar de dierenarts geweest, maar daar zijn we niet veel wijzer van geworden.
Ze heeft even gevoeld, en volgens haar was het een darmontsteking.
Nu heeft hij tabletten gekregen: salazosulfa 500mg tablet.
Ik weet niet wat dit voor tabletten zijn, en ook niet wat ze doen.
Ook heeft de da zonder overleg hem een chemische castratie gegeven.
Ze heeft gezegd tegen het baasje van de hond dat ze een hormoonprikje gaf en voor hij het wist zat de naald er al in.

Over de eventuele bijwerkingen heeft ze hem ook niet ingelicht.

Maar nu mijn vraag: wat kan er mis zijn met zijn hond?
Want ik zag hem vandaag en ik schrok me echt kapot, zo mager dat hij is, het ziet er erg slecht uit!
#989800
dat is erg moeilijk te zeggen zo van achter je pc, wel zou ik willen weten hoe precies zijn dieet er uit ziet, mischien is daar nog iets waarvan je kan zeggen, dat zou mede verantwoordelijk kunnen zijn. De salazosulfa wordt wel vaker bij darmontsteking gegeven, ook bij mensen, het zou moeten helpen om de onststeking terug te dringen, maar het is wel handig als je kan achterhalen wat de oorzaak is.
Wat betreft de chemische castratie. Weet jij wel zeker dat hij dat heb gedaan, het kan ook gewoon iets zijn om de eetlust op te wekken, hoe dan ook, hij had het beter kunnen uitleggen, en indien het wel een chemisch castratie was.... dat zou voor mij reden genoeg zijn om nooit maar dan ook nooit meer bij deze dierenarts te gaan. Ik zou ook geen gesprek met de dierenart willen over wat hij nu precies heb gegeven en waarom, maar  het zit er al in.  :-\
Ik zou zeggen, laat eens weten wat precies de dieet inhoudt
#989816
Ik weet heel zeker dat het een chemische castratie was, want op mijn aanraden heeft die vriend dit gevraagd aan de da.
Hij heeft er speciaal voor opgebeld.
Hij is ook boos geworden dat er niet beter is overlegd, en als antwoord kreeg hij dat hij dan maar vragen had moeten stellen!!!  >:(

Hoe bedoel je wat is zijn dieet?
Wil je zijn menu weten?
Want hij zit al een hele tijd op rauwvoeding.
#989852
Staftime schreef: Wat is dat?

Er is trouwens helemaal nergens op getest.
Met een TLI-test test je of de hond pancreas insufficiëntie heeft, een niet/slecht werkende alvleesklier (Ziggy is hier ook op getest) en daarbij is het misschien ook verstandig om deze hond op Giardia te testen (een darmparasiet), vreemd dat de dierenarts deze hond nergens op heeft getest....
En is er een mestonderzoek gedaan? Daarmee kunnen ze uitzoeken of hij misschien een worminfectie heeft (ontlasting van 3 dagen moet je dan inleveren) en ze kunnen zien of er iets mis is met de spijsvertering.
#989865
Hoi,
wat een raar verhaal zeg, heeft de da zijn ontlasting niet onderzocht? Volgens mij gaat een darmontsteking vaak gepaard met bloederig, en slijmerige ontlasting. Het zat vandaag om de ontlasting?
Is er geen bloed afgenomen? Alleen maar even voelen aan de buik? En dan een chemische castratie zonder overleg? Dat is toch wel heel erg vreemd. Ik zou niet meer naar die da gaan, maar lekker een andere opzoeken.
Heeft de da ook gezegd waarom ze die castratie heeft gedaan? Ik zou het hier echt niet bij laten zitten, en eens kijken welke stappen er tegen die da mogelijk is. Het is toch van de zotte dat iemand zoiets ingrijpends met je hond doet, en dat niet overlegt... >:(
#989870
Ik ben bekend met EPI, Julia is daar nog niet zo lang geleden op getest omdat ze bepaalde symptomen had.
Idd veel eten, en toch mager blijven en vaak dunnen ontlasting vooral als ze vette vleessoorten op had, dan had ze waterpoep.
Gelukkig bleek ze het niet te hebben, en gaat het inmiddels super met haar en is ze mooi gezond om te zien nu.

Maar over de hond van die vriend van me.
Ik heb mijn eigen da ook al gebeld, en die zei idd dat ze graag op Giardia wilde testen.
Dus dat gaan we zeker doen!
De hond is nog niet zo lang geleden ontwormd, maar misschien dat het een lintworm kan zijn?
Ik ga iig binnenkort samen met hem langs mijn eigen da en serieus overleggen, want dat gebeurt daar gelukkig wel altijd.

Zoals ik al zei is er helemaal nergens op getest, dus ook geen ontlastingsonderzoek.
Hij is wel erg blij dat ik verder aan het vragen ben en mijn eigen da heb gebeld, want hij vertrouwt het ook niet zo en is bang dat er meer aan de hand is met zijn hond.
#989871
weet je wat, ik zou direct naar een ander dierenarts gaan en eerst een gesprek over wat je wil voordat je op consult kom, een soort kennismaking, dan zou ik vragen dat ze een aantal dingen testen om uit te sluiten voordat ze met termen als darmonsteking gaan gooien, het lijk mij belangrijk dat er eerst uitgesloten wordt dat er een of andere parasiet en of aandoening hier achter lig, darmonsteking is vaak een symptoom van iets anders.... dus, ik zou zeggen op naar een andere dierenarts die diagnose gaat stellen en niet symptomen ga behandelen.
Ik wilden weten wat hij precies eet, want zeggen dat hij vers eet zegt mij niet niets, eet hij kvv of barf, stel hij eet barf, wat krijgt hij percies, krijgt hij ook groentenmix, krijgt hij wel of niet pens zo ja hoeveel, hoeveel lever eet hij, hoeveel tafelrestjes, krijgt hij ook nog snoepjes, zo ja welke.... dit soort dingen. Vaak zeggen mensen de hond krijgt vers,  vraag je dan door dan ontdek je dat tijdens een diareebui de hond toch rijst krijgt... dat is bijvoorbeeld niet wenselijk, dus. Ik zou inderdaad precies willen weten wat hij eet voordat je ook maar iets over de voeding kan zeggen, maar allereerst zou ik een diagnose willen ;)
#989876
Hij gaat binnenkort een afspraak maken bij mijn da, en dan ga ik mee als ik tijd heb.
Ze kennen mij daar goed, en weten dat ze niet zomaar iets kunnen doen voordat er goed is overlegd.
Dus dat komt zeker weten goed.

De hond eet uitsluitend NRV/BARF (hoe je het ook wilt noemen)
Groentemix eet hij denk ik maar eens in de twee weken, want dat vindt hij niet lekker.
Maar dat weet ik niet zeker hoor, want daar ben ik niet bij natuurlijk.
Hij krijgt nooit rijst, nooit resten eten van de baas.
Hij eet kip, lam, rund, geit, pens, parelhoen, eend, makreel, eigenlijk van alles (ik zal nog wel wat vergeten zijn)
Ik heb een menu voor hem samengesteld, en dat heb ik hier geloof ik al eens ter beoordeling geplaatst en ook op een ander forum en dat was goedgekeurd.
Ik bestel nml alles voor hem bij Herby, omdat hij geen ruimte heeft om alles te bewaren.
Hij komt dan ook één tot twee keer per week vlees bij me halen.
Als koekje krijgt hij volgens mij heel af en toe een klein stukje munchystaaf en verder gedroogde kip die 100% luchtgedroogd is.
Ook krijgt hij zo nu en dan een rauw ei en wel eens wat yoghurt.

Het is een tijd heel goed gegaan met hem, en hij zag er heel mooi uit.
Nu is hij dus heel erg mager, echt heel erg.
Wel glanst hij nog als een spiegeltje en zit hij vol levenslust en gedraagt zich niet ziek.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door