Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Bonha
#989635
Hoi allemaal,

Ik wil graag mijn pup overzetten op kvv, met misschien in eerste instantie nog 2 dagen brok erbij, omdat ik niet altijd in de gelegenheid ben om vers te voeren. 
Ik heb nu een doos KIVO besteld (gewoon de compleet-versie) en ze heeft net haar eerste 2 Rodi-schijven op (en dat ging erin als ketellapper!). Omdat de KIVO er pas woensdag of donderdag zal zijn, wil ik nog even op zoek naar ander voer.
Is smuldier ook wel geschikt voor puppen (ze is al weer 5 maanden oud)?

Ik zou graag CB gaan voeren, of Bandit/Bibi, maar dat zal voor mij te duur worden helaas. wel wil ik af en toe afwisselen (ook CB/Bandit), met als basis KIVO. Barfen zie ik voorlopig niet zitten. Met een pup vind ik het te riskant (omdat ik (nog) niet weet wat ik doe en geen tijd heb om me er voldoende in te verdiepen, en ik heb geen plek waar ik hygienisch grote(re) stukken vlees kan voeren. ongetwijfeld zal ik vrij snel eens wat stukken vlees als snack gaan geven, maar de basis zal kvv blijven.
Ik lees zowel goede als minder goede verhalen over KIVO.

Mijn vraag is...kan ik beter wachten op de levereing en nog een dag of twee brokken voeren, zodat ik eerst alleen KIVO geef zonder te veel af te wisselen, of kan ik nu gewoon naar de dierenspeciaalzaak om smuldier te gaan halen voor de time being?

Pfff, ik vind het stom genoeg wel een beetje eng hoor ;)
gehersenspoeld  ;D :D

(ik ga even kijken of ik me in het verleden al heb voorgesteld, anders doe ik dat alsnog)
Door Laura2004
#989640
Ik zou je pup gewoon smuldier geven totdat de Kivo er is. En wat betreft de hygiënische plek om te eten, mijn honden eten (BARF) gewoon in huis op een rubberen matje, dat gaat perfect en als ze klaar zijn even een dweil (ik gebruik natuurazijn, geen chemische middelen) over het matje heen en klaar is kees, heel hygiënisch ;).
Door Annick
#989641
Lekker kvv geven en je kan afwissellen met merken en smaken geen probleem ,
gewoon kijken waar je hondje het best op doet .



Groetjes Annick .
Door Tineke en Luc
#989647
Hoi Bonha,

ik voer ook als basis KIVO compleet.
Omdat deze is gemaakt op basis van kip, varieer ik wel. Ik vind de Haaks Barf rollen ideaal om mee af te wisselen. Ook wissel ik af met BARF.
Lucje doet het er prima op.
Door poohbeertje52
#989655
;) :D tineke ik heb net op de site van haaks barf gekeken en bij ons is wel een verkoop punt in de buurt maar wat ik mis is een prijslijstje wat kosten die rollen :-[
Door Barbara78
#990009
Ik zou even wachten op de KIVO. Die twee dagen kunnen er ook nog wel bij... (ja echt! ook al voel je dat niet zo...  ;D). Op zich kun je weliswaar alle KVV soorten door elkaar voeren, maar het kan zijn dat je hondje op de ene beter reageert dan op de andere... en dan is het prettig om te weten op welke dat wel/niet is. Om dat te weten te komen kun je beter eerst een weekje het ene voeren en pas daarna andere merken erbij gaan voeren (steeds 1 nieuw merk per week introduceren). Het kan heel goed dat je pupje overal tegen kan en dit achteraf niet nodig blijkt te zijn, maar als hij/zij diarree krijgt, is het fijn dat je snel kunt uitsluiten en de oorzaak vinden (ook als die niet in de voeding blijkt te zitten).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door