Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#989178
Als ik kan krijgen wat ik bestel zou dit ongeveer mijn menu worden, is dat goed zo of missen ze nog iets?

's ochtend krijgt Mike 250gram en Jane 300 gram
en 's avonds krijgt Mike 350 gram en Jane 400 gram 
Dit kan natuurlijk wat wisselen, maar het bevalt zo prima dat ze 's avonds wat meer krijgen.

dag 1 ochtend: botmix vis+ groente
          avond:    Cb

dag 2 ochtend: paard of hert + groente
          avond:    parelhoen of kipkarkas+ een beetje cb of een eitje

dag 3 ochtend: paard of hert of rund vlees+ yoghurt
          avond:    Cb                                                                                       of

dag 3 ochtend: Cb
          avond:  penslap schaap of rund (moet alleen evn kijken hoe dat gaat met een lapje van 4 a 5 ons)

dag 4 ochtend: eendenrug
          avond:    Cb

De rest krijgen ze Cb.
Ik wissel wel alle smaken Cb af.

Nu krijgen ze nog af en toe een visolie capsule, maar als die botmix zalm lukt dan zal dat minder worden.

Orgaanvlees geef ik verder niet (behalve 1x per 2weken een penslapje), want volgens mij krijgen ze dat genoeg in de Cb.

Graag jullie mening. :)
Door pallas
#989184
Mooie afwisseling, ziet er heel goed uit :)

Het valt me wel op dat je het barf gedeelte dan het menu bijna zonder bot is.
Misschien nog even rekenen of je nu niet te weinig bot voert in totaal?
Als dat zo is, dan in de ochtendmaaltijd wat kippenekken of ander zacht bot erbij voeren.

(Hoe het met het calcium in vis zit weet ik niet precies, volgens mij is het veel kraakbeen)
Gebruikersavatar
Door kira
#989378
De parelhoen is heel goed bevleesd en weegt dik 400 gram. Daar zou ik dan geen cb meer bij geven en ook niet meer een eitje (uitgaande van de hoeveelheid wat je wil geven), zeker niet als je in die ochtend dan al rond de 300 vlees hebt gegeven. Verder ziet het er leuk uit. Ik denk dat dan de dag drie vlees in de ochtend leuk weg valt tegen de botmix en de eendenrug op dag 1 en 4. Het eitje zou ik dan geloof ik als tussendoortje geven, gewoon als extraatje.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#989412
Sorry Lizzy, de dit topic staat verkeerd. :-[

Bedankt voor jullie reacties.
Dat extra beetje cb of eitje geef ik bij de kippenkarkas, want dat is minder.
De parelhoenkarkas bedacht ik inderdaad als complete maaltijd. Stond er misschien een beetje raar.

Over de hoeveelheid bot zal ik dan nog even kijken.

Ik wil de eventueel ook kwarteltjes nemen, maar weet niet hoe zwaar die zijn?
Door flin
#989415
Bernie schreef: Sorry Lizzy, de dit topic staat verkeerd. :-[

Bedankt voor jullie reacties.
Dat extra beetje cb of eitje geef ik bij de kippenkarkas, want dat is minder.
De parelhoenkarkas bedacht ik inderdaad als complete maaltijd. Stond er misschien een beetje raar.

Over de hoeveelheid bot zal ik dan nog even kijken.

Ik wil de eventueel ook kwarteltjes nemen, maar weet niet hoe zwaar die zijn?
dat zal van je leverancier afhangen....,
de kwartels die 'k bij de poelier haal, wegen rond de 200-300 gram, zonder ingewanden....
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door