Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door sandraolthof
#986908
Mijn kat eet het liefste pens, rundvlees, paardenvlees of mjammie... geit (zie foto)


Eendagskuikens... klein wild... tja...gaat er wel in hoor, maar hij jat liever het eten bij de hond weg :-X
Heb me er al bij neergelegt en voer hem eigenlijk iedere avond hetzelfde als Indy.

Is dit normaal voor een kat? Zou redeneren dat een kat in de natuur ook geen rund opeet ::)
En zijn er dingen die hij extra moet hebben tov een hond???

Thanks
Laatst gewijzigd door sandraolthof op vr 28 aug 2009, 09:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door koekje
#986974
hier eten ze ook koeien, ot iets liever dan sien.
knol en geit heb ik nog nooit gegeven, en pens vind ik zelf te veel meuren :-[

de percentages ongeveer die ik voor sien aanhou (ot eet kvv met knaagdiertjes en kuikentjes, daar hoef ik niets aan uit te rekenen):
50 % vleesbot
20% orgaan
30% spiervlees
ik denk dat je met een hondenbarfmenu ook daar ongeveer aanzit.

af en toe een visje erbij, een hele sardien of horstmakreel reken ik als hele prooi, dus valt binnen alle percentages.
Door Lizzy
#987216
sandraolthof schreef: Mijn kat eet het liefste pens, rundvlees, paardenvlees of mjammie... geit (zie foto)

Afbeelding

Eendagskuikens... klein wild... tja...gaat er wel in hoor, maar hij jat liever het eten bij de hond weg :-X
Heb me er al bij neergelegt en voer hem eigenlijk iedere avond hetzelfde als Indy.

Is dit normaal voor een kat? Zou redeneren dat een kat in de natuur ook geen rund opeet ::)
En zijn er dingen die hij extra moet hebben tov een hond???

Thanks
Wat eten je honden?

Op zich kan het geen kwaad hoor, als de kat met de hond mee eet. En nee, er zijn op zich ook geen dingen die ze extra moeten hebben. Hoewel? Ik geef een hond rustig 10% tot 20% groente en dat zou ik met een kat niet doen. Hooguit 5% groente. Maar verder maakt het niet uit. En ja, dat idee dat een kat moet eten wat hij van nature zou eten en daarom geen rund of geit of paard zou moeten eten: ik heb daar zo mijn eigen ideeen over... Eendagskuiken vindt hij ook niet in de natuur en dat heeft werkelijk niet veel meer voedingswaarde dan een ei. Wil je echt nabootsen wat een wilde kat eet, geef je hem een grote varieteit aan allerlei prooidiertjes maar ook dingen als insecten en amfibieen (wij hebben ooit een siamees gehad: die was dol op sprinkhanen en spinnen). Volgens mij zijn er ook wilde katten (boskatten bijv) die graag een visje eten.
Door flin
#987359
sandraolthof schreef: Is dit normaal voor een kat? Zou redeneren dat een kat in de natuur ook geen rund opeet ::)
En zijn er dingen die hij extra moet hebben tov een hond???
ooit wel n's een normale kat gezien? :D ;D ;D
leuke foto!!

'k denk dat je wel even moet kijken dattie genoeg bot binnenkrijgt, 'k kan me zo voorstellen dattie geitebot in elk geval niet wegkrijgt...
maar je zegt ook dattie klein wild eet,...uh, je bedoelt muis oid?

och, en in rund en geit en paard zitten ook gewoon prima voedingsstoffen voor een kat, dus dat lijkt me prima, ze eten 't hier ook graag, ook pens, 't wordt alleen wat ingewikkelder om te bepalen of tie genoeg calcium binnenwerkt....alleen op vleesdieet gaat 't natuurlijk niet goed....
Gebruikersavatar
Door kira
#988716
Zolderkat is er ook zo één. Heb met iemand mee kunnen bestellen en had "kattebarf" gekocht, muis/hamster/vogel. Nou zolderkat heeft echt liever konijn, haas, kip (voor bot), rund, kop, struis, haas en paard en geit (voor vlees). Dus ik hou het maar op 50 bot, 30 vlees, 20 orgaan (waarvan 3% lever). Geen groente, ei en ook geen vis. Dus ik denk dat dit de beroemde uitzonderingen zijn die de regel bevestigen. Volgens mij vangt ze trouwens wel zelf muizen en vogels.
Door sandraolthof
#989194
Dus mijn kater is nog niet zo'n aparte  :) En zo te lezen krijgt hij alle voedingsstoffen wel  ;).

Bot eet hij ook wel. Geitenbot, nope... dat wil niet, dat lukt zels mijn hond nog niet.. maar kipkarkasjes, parelhoentjes en dat soort grut werkt hij met gemak naar binnen. Om sprinkhanen en spinnen te gaan voeren, haha.. dat gaat mij te ver hoor. Iech...!!!  ::)

En klein wild... ja hij komt geregeld thuis met een muisje en vogeltje. Meebrengen voor mij... ho maar... dat eet die zelf lekker op!!!
Door flin
#989197
alle katten zijn apart.. ;)
en volgus mij heeft je kat 't helemaal voor mekaar,,!

  sprinkhanen zie 'k hier bijna niet,
maar alle langpootspinnen, waterjuffers, motjes, en meer van dat soort gespuis uit de tuin, en soms binnen,
wordt hier vrolijk weggecruncht... :-X
Door Mevroi Kruim
#994323
Hier ook een stel aparte tiepjes  :D zijn vooral dol op paard, maar rund en lam zijn ook niet te versmaden. Geit vinden ze maar zozo, dat ruikt ook wel behoorlijk sterk. Zelfgevangen muizen laten ze voor mij liggen  ::)
Wild vinden ze wel lekker, vooral duif, kwartel en fazant. Kip en eend zijn mwah ... vooruit dan maar. Verwende apen  >:(
Door Frummel
#999770
Zijn er dan ook katten die geen aparte eters zijn  ;)?
Kip vind die van mij nog niet alles maar rund gaat er in als koek.
Koolvis is heerlijk maar zalm is yakkie.
En yoghurt alleen als hij mijn schaaltje mag leeg likken.
Tsja katten en hun personeel :rolleyes2:

Btw: Mooie foto!
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door