Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door poohbeertje52
#989041
onze berner heeft ontzettend veel last van haarverlies ik weet dat een hond haren verliest maar dit is echt erg veel ze heeft geen uitslag ofzo maar plukken haar vinden we nu overal weet iemand hier misschien wat dat zou kunnen zijn en wat er aan te doen is :o
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#989046
ontgiften!!!!!
Ze zit niet zo lang op de kvv en dan is dit even het ontgiften.
Geeft niks, ze krijgt er een pracht vachtje voor terug!!
En ik moet zeggen dat die wisselende temperaturen ook niet meehelpen hoor!
Ik geef de jongens tijdens het verharen extra zeewier, vindt dat goed helpen.
ellen
Door poohbeertje52
#989052
;) ;) oke bedankt ellen kan ik haar ook gewoon zeewier erbij geven denk je ;) verder doet ze het wel goed op kvv al doet ze alsof ze vergaat van de honger  ;D ;D we houden ons nu netjes aan de hooguit 3pakjes per dag ;D
ze loopt constant te struinen naar alles wat te eten is :D
Door poohbeertje52
#989079
:D :D ja klopt maar ondanks het borstelen zit ze het er gewoon uit te bijten de maffe muts :D mijn dochter zei gister nog we kunnen van daag of morgen een trui breien van alle haar ;D ;D ;D
Door poohbeertje52
#989081
;) ;) trouwens mooie berners heb je reu of teef of beiden??? de onze is nu net 7maanden beetje n dwerg hoor ;D ;D ;D :P
Door poohbeertje52
#989089
;D :P ja gister heeft ze het net nieuwe houten tuinhek gekraakt hele stukken uit nu grote baas niet blij :rant:
Door Femke
#989124
poohbeertje52 schreef: onze berner heeft ontzettend veel last van haarverlies ik weet dat een hond haren verliest maar dit is echt erg veel ze heeft geen uitslag ofzo maar plukken haar vinden we nu overal weet iemand hier misschien wat dat zou kunnen zijn en wat er aan te doen is :o
heb je eerder berners gehad? Berners hebben gewoon enorm veel haar en verliezen dus ook veel. Wij moeten iedere dag stofzuigen omdat er grote vlokken haar van onze berner liggen. En met het borstelen halen we er iedere keer met gemak een grote emmer haar uit.
Als hij bij de trimster is geweest dan weet je helemaal niet wat je ziet, het lijkt dan wel of ze minstens 6 schapen heeft geschoren.
Door poohbeertje52
#989129
;) :D wel paar weken telkens als logeetje dus ik weet dat ze veel haar hebben maar misty bijt ook echt het haar eruit nu dus dacht zou dat zo horen dat deed onze logee namelijk nooit ;)
Door Femke
#989152
poohbeertje52 schreef: ;) :D wel paar weken telkens als logeetje dus ik weet dat ze veel haar hebben maar misty bijt ook echt het haar eruit nu dus dacht zou dat zo horen dat deed onze logee namelijk nooit ;)

hoe oud is je hond? Het eerste jaar blijft het sowieso nog raar met de vacht hoor, het oude 'nest' haar moet eruit en meestal ziet dat er niet uit.

Wat je kan doen is een afspraak maken bij een trimster om je hond te laten wassen, drogen en uitwollen. Mijn honden gaan om de 3 maanden (vrijdag weer) je weet niet wat je ziet als je hem terug krijgt  ;) ;)

Het kan zijn dat ze bijt omdat het oude haar irriteert.
Door poohbeertje52
#989203
ze is 7 maanden femke , en ja klopt wel dat de vacht raar is af en toe nu lijkt het wel of ze om een permanentje is geweest boven op haar koppie staat wel grappig overigens in haar vacht kunnen we niks ontdekken maar ik zag nu wel paar plekjes waar wat schilfers zitten :thumbdown:
Door Femke
#989215
poohbeertje52 schreef: ze is 7 maanden femke , en ja klopt wel dat de vacht raar is af en toe nu lijkt het wel of ze om een permanentje is geweest boven op haar koppie staat wel grappig overigens in haar vacht kunnen we niks ontdekken maar ik zag nu wel paar plekjes waar wat schilfers zitten :thumbdown:
ook die schilfers kunnen komen door het wisselen van de vacht. Je zou visolie kunnen geven en eventueel chlorella. Via de zoekfunctie vind je wel meer informatie over deze twee middelen.
Door Eliasnarda
#989252
poohbeertje52 schreef: ;) ;) trouwens mooie berners heb je reu of teef of beiden??? de onze is nu net 7maanden beetje n dwerg hoor ;D ;D ;D :P

Dank je wel we hebben een teefje Anouk wordt 3 jaar in augustus  en een reu Baliesh wordt 2 jaar in augustus
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door