Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door kira
#988631
Vroeg mij af hoeveel gram notenmix ik per dag door het eten moet doen. Ik heb een notenmix van ongezouten en ongebrande noten, zit van alles in (mijn notenkennis is erg klein, het enige dat ik herken is de hazelnoot en walnoot). Maar vraag mij nu af hoeveel ik moet geven (ik heb een kilo). De groente is voor twee honden 100 gram per dag, voor de andere rond de 180 gram per dag. Kan ik bv 20 gram notenmix en 80 gram groente doen?
Door Fausto
#988795
Mijn honden krijgen 1 maal/week notenmix (zonnebloempit, pijnboompit en pompoenpit). De CC, ongeveer 45 kg, krijgt 2 ruime eetlepels, de bulltrriër 1 eetlepel. Lekker gemalen en dan gemengd met een groenteprutje, wat gedroogd zeewier, een paar eetlepels Brinta :censored2:, de eitjes en een flinke portie yoghurt.
Gebruikersavatar
Door pike
#988842
Fausto schreef: Mijn honden krijgen 1 maal/week notenmix (zonnebloempit, pijnboompit en pompoenpit). De CC, ongeveer 45 kg, krijgt 2 ruime eetlepels, de bulltrriër 1 eetlepel. Lekker gemalen en dan gemengd met een groenteprutje, wat gedroogd zeewier, een paar eetlepels Brinta :censored2:, de eitjes en een flinke portie yoghurt.
Hier zit dus geen noot in  ;)

Ik geef zelf eigenlijk nooit zaden of noten.
Door 202Spots
#988884
Niet meer dan 1 eetlepel per keer, 'n paar keer per week of zo, maakt niet zoveel uit.
En de noten moeten wel fijn gemalen zijn om er wat aan te hebben ;)
(Electric koffiemolen werkt goed)
Hele noten komen er in grove stukken aan de achterkant uit...
Laatst gewijzigd door mahuni op za 21 jun 2008, 23:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door kira
#988887
Heb de noten inderdaad door de koffiebonenmolen gedaan, het is nu net een soort notenpasta, ruikt erg lekker. Met een eetlepel per keer kan ik met mijn kilotje lekker vooruit.
Door Lizzy
#988962
Ik koop standaard een zakje gemengde noten (rauw/ongezouten) bij de reformwinkel. Daar zitten in: hazelnoten, pecannoten, walnoten, amandelen, cashewnoten. Zo'n zakje van (ik weet het even niet 100% zeker) is volgens mij 250 gram. En dat gooi ik door mijn sap-pers (daar kunnen dus ook noten doorheen) en dat gaat dan door de groentemix voor pak-m-beet een dag of 20. Zou ik het niet door de groentemix doen: ik denk dat ik dan rustig 1 eetlepel per keer (1 a 2 keer per week) door hun eten zou gooien. Komt niet zo krap alleen is 100 gram per dag per hond teveel. Dan heb je echt binnen no time een vette hond!
Door Fausto
#989062
pike schreef: Hier zit dus geen noot in  ;)
Gelijk heb je.... zijn i.d.d. pitjes, soms gaat er wat walnoot door heen als het in huis is. Ze eten het i.i.g. met smaak op.
Het nadeel van gemalen walnoot vind ik dat de hele massa zo 'plakkerig' wordt.
Door 202Spots
#989227
kira schreef: Heb de noten inderdaad door de koffiebonenmolen gedaan, het is nu net een soort notenpasta, ruikt erg lekker. Met een eetlepel per keer kan ik met mijn kilotje lekker vooruit.
Het nadeel van gemalen walnoot vind ik dat de hele massa zo 'plakkerig' wordt.
Wanneer het pasta of plakkerig is dan laten jullie het te lang draaien! ;)
Het beste is om 'n paar seconde op de knop te drukken en dan blijven kijken hoe 't er uit ziet, wanneer het grove korrels zijn die niet aan elkaar kleven,dan is 't genoeg gemalen.
Ik bewaar 'n bakje gemalen pitjesnootjeszaadjesmix in de vriezer en neem daar uit wat ik nodig heb,'t blijft losse korreltjes en vriest niet aan elkaar vast,je kan gewoon uit schudden of 'n lepel er uit halen.
Door Sas
#989332
Ik heb laatst bij de Macro noten gehaald. Een zak van een kilo met hazelnoten, paranoten, amandelen en walnoten. (ongeveer 10 euro)
Heb daar een zakje salademix door gedaan met zonnebloempitten, pompoenpitten en pijnboompitten.
Ze krijgen een eetlepen in de week (de hondjes wegen tussen de 30 en 35 kg)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door