Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Birmane
#988597
Hallo allemaal,

Eindelijk weer een berichtje van mij. Verleden jaar had Bobby problemen met zijn nieren en lever. Gelukkig heeft Bobby hier totaal geen last meer van gehad. Alles ging goed, Bobby liep wel traag en snuffelde veel, maar 15 en half jaar dan ga je niet meer zo snel. Hij heeft het afgelopen jaar nergens last van gehad, tot afgelopen zondagavond. Hij had de hele dag in de tuin lopen snuffelen. Thuisgekomen had hij weinig trek in eten, later op de avond vond ik hem knap benauwd worden en ben naar de spoed DA gegaan. Longen en hartje beluisterd, ik kreeg toen 1 hartpil mee en hij kreeg een spuit om te plassen. Maandagochtend naar eigen DA gegaan en gezegd dat ik een echo liet maken van het hart van Bobby bij DA Warmendam. Bobby bleek een forse lekkende hartklep te hebben rechts. 's middags weer naar eigen DA hier plaspillen en hartpillen gekregen. Bobby wilde bijna niet meer eten, gelukkig dronk hij nog wel. Ik tilde hem naar beneden om te plassen en dan tilde ik hem weer een stukje verder om te plassen. Woensdag weer naar DA, een zoutoplossing + water ingespoten gekregen en een spuit voor misselijkheid. Donderdagochten een rontgenfoto laten maken bij DA Warmendam. Bobby moest hierna aan het zuurstofapparaat. Da Warmendam, vond hem veel slechter dan maandag. De rontgenfoto's wezen uit dat zijn longen vol met water waren en dat kon niet worden weggehaald. DA Warmendam zei ook dat er weinig nog aan te doen was en ik hem beter een spuit kon laten geven. Ik heb toen de knoop doorgehakt en een afspraak met mijn eigen DA gemaakt voor vrijdagochtend 9.15 uur. In de nacht van donderdag op vrijdag kon Bobby bijna niet meer drinken, hij was op doordat hij geen lucht kon krijgen. Bobby is vrijdagmorgen ingeslapen om 9.30. Ik dacht beter zo dan dat hij zou stikken van benauwdheid.
Dit was zo moeilijk, maar ik weet dat ik het beste heb gedaan, ik heb dit gedaan uit liefde voor mijn Bobby. Vandaag heb ik hem laten cremeren in Stompwijk. Ik heb zijn as meegenomen in een mooi granieten hartje en ik laat een beetje as in een hanger maken. De rest van de as strooi ik uit in het parkje waar hij zo graagliep. Zo is hij toch bij mij. Het granieten hartje staat naast zijn lievelingspiep beest. Hij is gelukkig weer terug, waar hij hoort, zijn huis.
Ik hoop dat het met al jullie trouwe vrienden goed zal blijven gaan en dat ze gezond mogen blijven. Bobby heeft een pracht leven gehad. Ik hoop dat het lukt om nog een foto van 19-06 mee te sturen. Andere foto's van Bobby staan bij nierproblemen.

Groetjes Birmane
Door Nynke
#988712
Wat vreselijk verdrietig  :'( :'(  ik wens je heel veel sterkte toe.
Ik hoop dat de gelukkige herinneringen op hun tijd de overhand nemen op het verdriet van deze week.
Door Helma
#989036
Heel veel sterkte.
Je weet dat je het beste gedaan voor je hond.
Desondanks ben je toch harstikke verdrietig....15,5 jaar is niet niks.
Groetjes van Helma.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door