Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Huskymeisje
#988481
Ik ga binnenkort een bestelling bij Herby doen. Nu vroeg ik me af of de kalkoenkarkassen van Herby een beetje goed bevleesd zijn. Gezien alle waarschuwingen hier op het forum wil ik de botten niet geven en alleen het vlees. Maar goed, wanneer de karkassen redelijk kaal zijn heeft het natuurlijk geen zin om die dan te gaan bestellen voor het vlees. Ik vroeg me dus af of er mensen zijn die ze al eens besteld hebben bij Herby.

Of ik moet een vleesmolen aan gaan schaffen zodat ik ze kan malen. Mijn man ziet me aankomen. Hahahahaha. Naast een extra vriezer heb ik ook al een keukenmachine, een snijmachine en een droogmachine aangeschaft.  En alles is zo vol hier dat ik de boel al niet meer in de kasten kan houden  :-[ ::)
Door Laura2004
#988492
Volgens mij geeft Deesje kalkoenkarkassen, gewoon met bot en al en het was volgens haar goed te doen. Ik geef in Spanje ook weleens hele kalkoenen en ook dat gaat perfect, dit zijn trouwens niet van die reusachtige kalkoenen. Laatst hebben ze hier ook een mega-gans gegeten en dat ging ook goed wat betreft bot. Ik denk dat het echt zonde van je geld is om karkassen te kopen alleen voor het vlees, ik zou dan kalkoennekken geven, die zijn heel zacht en kan je gewoon zonder zorgen helemaal geven.
Door Huskymeisje
#988496
Laura2004 schreef: Volgens mij geeft Deesje kalkoenkarkassen, gewoon met bot en al en het was volgens haar goed te doen. Ik geef in Spanje ook weleens hele kalkoenen en ook dat gaat perfect, dit zijn trouwens niet van die reusachtige kalkoenen. Laatst hebben ze hier ook een mega-gans gegeten en dat ging ook goed wat betreft bot. Ik denk dat het echt zonde van je geld is om karkassen te kopen alleen voor het vlees, ik zou dan kalkoennekken geven, die zijn heel zacht en kan je gewoon zonder zorgen helemaal geven.
ja, maar die heeft hij niet en ik zou ook niet weten waar ik ze wel kan kopen. Nou ja, anders maar eens kalkoenfilet bij de plaatselijke supermarkt wanneer het daar in de aanbieding is.
Door Antonia
#988498
Huskymeisje schreef: ja, maar die heeft hij niet en ik zou ook niet weten waar ik ze wel kan kopen. Nou ja, anders maar eens kalkoenfilet bij de plaatselijke supermarkt wanneer het daar in de aanbieding is.
Ik bestel de kalkoennekken altijd via Pauline. Ik rijd gemiddeld één keer per kwartaal vanuit het Noorden naar Hengelo om een voorraadje kalkoennekken, eendennekken en parelhoenkarkassen in te slaan. Degene die ik via haar koop zijn van een prima kwaliteit tegen een redelijke prijs. Ben toevallig net vanochtend weer in Hengelo geweest.

Kalkoenfilet haal ik (voor de katten) bij de Macro als het daar in de aanbieding is. Dan is dat met 6 katten nog te doen.
Gebruikersavatar
Door nova
#988542
Huskymeisje schreef: Ik ga binnenkort een bestelling bij Herby doen. Nu vroeg ik me af of de kalkoenkarkassen van Herby een beetje goed bevleesd zijn. Gezien alle waarschuwingen hier op het forum wil ik de botten niet geven en alleen het vlees. Maar goed, wanneer de karkassen redelijk kaal zijn heeft het natuurlijk geen zin om die dan te gaan bestellen voor het vlees. Ik vroeg me dus af of er mensen zijn die ze al eens besteld hebben bij Herby.

:-[ ::)
Is er een nieuwe prijslijst van herby?
Op mijn lijst staan geen kalkoenkarkassen :o
Gr
Door Huskymeisje
#988554
nova schreef: Is er een nieuwe prijslijst van herby?
Op mijn lijst staan geen kalkoenkarkassen :o
Gr
eeh nou, ik heb gewoon die van hun site gehaald en die is idd al van maart 2008. Maar goed, vorige maand heb ik die ook gebruikt en dat was verder in orde dus dat zal dan nu ook nog wel zo zijn toch?
Door ulla
#988557
Huskymeisje schreef: ja, maar die heeft hij niet en ik zou ook niet weten waar ik ze wel kan kopen. Nou ja, anders maar eens kalkoenfilet bij de plaatselijke supermarkt wanneer het daar in de aanbieding is.
zie http://www.gelukkigdier.nl die heeft kalkoennekken, en bezorgen ook in Friesland ;)
Door Minna
#989016
Ik heb ook kalkoenkarkassen gehad van Herby, waren prima te doen, zelfs voor een hondje van 9 kilo. Niet hard of zo. Maar om de vlees er af te halen denk ik dat het een beetje onzinnig is, dan zou ik eerder idd kalkoenfile kopen.
Door Antonia
#989266
Ik heb toch redelijke grote honden die bovendien al een aardig tijdje rauw eten, maar voor mijn honden géén kalkoendrumsticks en géén kalkoenkarkassen. Als je de mazzel hebt dat het van een baby kalkoen komt en de botjes dus nog redelijk zacht zijn, dan nog is het van een soort bot dat splintert en loeischerp is. Misschien ben ik aan de voorzichtige kant, maar ik neem wat dit soort zaken betreft geen onnodig risico. Er zijn immers genoeg andere soorten vleesbot te krijgen?
Door annielaumen
#989283
Kalkoenvleugels nekken en drumsteaks gaat hier ook niet
Lamskoppen strotten konijn kip kalfspoten gaat prima
Maar kalkoen dat verteerd Astrid niet goed
Scherpe botjes overgeven

Annie Laumen
Gebruikersavatar
Door *Monique
#989284
Huskymeisje schreef: Ik ga binnenkort een bestelling bij Herby doen. Nu vroeg ik me af of de kalkoenkarkassen van Herby een beetje goed bevleesd zijn. Gezien alle waarschuwingen hier op het forum wil ik de botten niet geven en alleen het vlees. Maar goed, wanneer de karkassen redelijk kaal zijn heeft het natuurlijk geen zin om die dan te gaan bestellen voor het vlees. Ik vroeg me dus af of er mensen zijn die ze al eens besteld hebben bij Herby.

Of ik moet een vleesmolen aan gaan schaffen zodat ik ze kan malen. Mijn man ziet me aankomen. Hahahahaha. Naast een extra vriezer heb ik ook al een keukenmachine, een snijmachine en een droogmachine aangeschaft.  En alles is zo vol hier dat ik de boel al niet meer in de kasten kan houden  :-[ ::)
Ik vind ze vrij goed bevleesd, maar wel hard, en hier krijgen ze ze af en toe. Bantu (1 jaar) heeft er moeite mee om ze weg te krijgen. De andere drie niet.Gewoon proberen zou ik zeggen
Door Deesje
#989336
ik voer ze hoer inderdaad ook en ik vind ze super.. tis net wat meer werk dan kipkarkas, gans of eend ze zijn lekker groot (ik doe er 2 dagen mee). ik voer wel standaard vooraf wat vlees omdat het in verhouding veel bot is.. maar kito is er helemaal weg van en ik heb niet het idee dat deze erg hard zijn (ze splinteren ook niet meer dan andere karkassen).

ik was in het begin ook erg voorzichtig, maar geef ze nu zonder problemen 1x per 2/3 weken..
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door