Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Klazien
#986529
Hebben jullie een idee waarom er bij Vasotop eerst een bloedonderzoek moet gebeuren en bij Fortekor niet  ???
Door Klazien
#986740
Niemand??  :-[ Ik zit in dubio, mijn eigen dierenarts wil haar op Vasotop zetten, maar dan moet ze eerst een bloedonderzoek en later nog een keer. Als ik de analyse van Vasotop lees wordt ik er ook niet echt vrolijk van. Terwijl ik hier op het forum goede berichten hoor over  Fortekor met lekkende hartklepjes. Wij hebben nog naar de praktijk gebeld waar de echo was gemaakt en die vonden Fortekor ook een prima medicijn bij deze afwijking. Mijn dierenarts begon al te 'miepen'of versvlees niet veel te zout was, want ze mag absoluut geen zout. Iemand suggesties?
Door 202Spots
#986763
Klazien schreef: Hebben jullie een idee waarom er bij Vasotop eerst een bloedonderzoek moet gebeuren en bij Fortekor niet  ???
Waarschijnlijk omdat Vasotop 'n andere samenstelling heeft of zwaardere med is?
Maar waarom vraag je niet aan je DA voor duidelijk antwoord dan?
Lijkt me toch beter om op dit of ander forum te vragen?
Success
Door Klazien
#986766
Ik heb z'on raar gevoel dat hij Vasotop in het 'assortiment' heeft en fortekor niet  :( Maar welk ander forum bedoel je?
Door 202Spots
#986991
Klazien schreef: Ik heb z'on raar gevoel dat hij Vasotop in het 'assortiment' heeft en fortekor niet  :( Maar welk ander forum bedoel je?
Ik bedoel dat jou eigen DA , je hond beter kent dan wij.
Je kan vragen stellen op dit forum, of elke andere forum waar je eventueel lid van kan zijn.
Maar wij onderzoeken je hond niet,en ik weet niet wat je hond mankeerd, maar neem aan dat het iets met hartprobleem heeft te maken,maar ik heb geen idee wat de beste medicijn voor jou hond is.
Ik zou daarom aanraden om je eigen DA raadplegen en meer vragen te stellen...wat hij ervan denkt,
en dan vragen waarom hij zo denkt...wat is het verschil tussen de 2 medicijnen?
Waarom wel bloedonderzoek met de ene Meds en geen bloed onderzoek met de  andere...
Je kan dan ook vragen wat of hij van Fortekor denkt en of dat dezelfe baat zou hebben als de Vasotop.
Wanneer je dan besluit om toch  liever Fortokor te geven,maar dat hij geen Fortekor in zijn assortiment heeft,
dan kan hij dat toch ook voor je bestellen, of je kan het misschien bij 'n andere DA gaan halen?

btw wanneer ik beide meds opzoek,dan krijg ik 't idee dat Vasotop wel 'n zwaardere med is dan Fortekor, (denk ik hoor) en misschien is dat de reden waarom er eerst bloed onderzoek gedaan word?
Maar nogmaals...door aan je eigen DA vragen te stellen, kom je het vugste aan je antwoord!
Success
Door Klazien
#987485
Dank voor de reacties.  :)Ik heb nu toch Fortekor gekregen en we gaan kijken hoe ze het erop gaat doen. O en Spots 202 ik had natuurlijk allang overlegd met de DA, maar we hadden een soort van meningverschil. Dat krijg je als je hier al een tijdje meeleest en eerst alles uit wil zoeken, dus de DA zal me wel een eigenwijs vinden  ;D
Door Timmy
#988248
Dat is inderdaad om de nierfunctie te controleren. Dat zou enkele dagen voor en enkele dagen na de start met Vasotop moeten gebeuren, en ook als er een doseringswijziging wordt doorgevoerd.
In principe zou zo'n onderzoek bij alle ACE-remmers moeten gebeuren, dus ook bij Fortekor, alleen doen ze dat nooit.

Gr.
Linda
Gebruikersavatar
Door Hitam
#988409
Ik zie niet in waarom bloedonderzoek wel bij Vasotop en niet bij Fortekor zou moeten gebeuren. Het zijn allebei ACE-remmers en kunnen de creatinine in eerste instantie verhogen. Dat is alleen van belang als een hond nierproblemen heeft.
Door Timmy
#988412
Het wordt in de informatie over Vasotop vermeldt dat enkele dagen voor en enkele dagen na starten met het medicijn de nierfunctie getest moet worden. Maar tevens melden ze dat dat bij ale ACE-remmers zou moeten gebeuren, dus is het inderdaad een beetje raar dat het niet bij Fortekor vermeldt wordt.
In de kliniek deden wij het eigenlijk nooit standaard.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door