Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door lightning
#987797
ik hoor van iemand dat dit schadelijk is? tot hoeverre is het schadelijk kan iemand mij hier meer over vertellen? ik was mijn honden wel eens met tea tree shampoo.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#987813
Met Tt-shampoo kan weinig mis gaan of je hond moet echt allergisch zijn, dan kan je een allergische reaktie verwachten. Als je het echt over Teatree-olie hebt dan heb je het over een etherische olie en iedere etherische olie kan mits fout gebruikt (verkeerd inwendig gebruik b.v.) schadelijk zijn en/of een allergische reaktie opwekken. Wil je TT-olie puur gebruiken zorg dan dat je een goede soort hebt, liefst met een biologisch keurmerk. Dan heb je een zuivere olie, die mits goed toegepast veilig is te noemen. Een goede TT -olie kun je puur op een wondje doen en daar voel je niks van, heb je een slechte, dan geeft die een branderig gevoel en kun je dus concluderen dat deze olie niet zuiver was.
Door lightning
#987820
ik heb namelijk een produkt gevonden een natuurlijk produkt tegen vlooien teken enz enz en daar zit ook dit in ook veel meer bestandsdelen in. ik wil het wel kopieren en hier plakken wat er precies in zit maar weet niet of dat mag :-[
Door evenstar
#988159
Ik gebruik al jaren tea tree olie voor mezelf en de kinderen en ook voor de honden nu iets minder maar het gaat nog altijd in de zelf gemaakte shampoo
maar er is zeker een verschil tussen de diverse soorten de meeste zijn verdund of gemaakt van de tweede destilatie van de bladeren.
Ik bestel ze altijd bij Anthemis en zij hebben ook een biologische.
Door lightning
#988160
kent iemand dit? zou het echt helpen en zit er geen chemische troep in?

Ectoparasieten Spray   


ectoparasieten Spray een natuurvriendelijke spray, dubbelwerkend en speciaal ontwikkeld voor paarden, honden, katten en vogels.
Dit 100% natuurproduct is effectief, veilig en zuinig in gebruik.

Ectoparasieten Spray heeft een ectoparasieten- en insectwerende werking en is huid- en haarconditioner tegelijk.

Ectoparasieten Spray beschermt het dier tegen insecten, teken, vlooien, luizen, schurftmijt, dazen en bloedluis.
Deze spray is tevens te gebruiken als kennelreiniger en hokkenreiniger.

Paarden
Perfecte verzorging voor staart, manen en vacht. Onontbeerlijk voor de algehele verzorging, gezond zijdeglanzend en dazen- en insectenvrij. Zeer goed werkzaam bij paarden met problematische staart en manen, op de fijngevoelige huid in de kootholte en voor een gezonde straal.

Honden & katten
Ectoparasieten Spray is onmisbaar voor honden- en katteneigenaren: uw hond en kat vrij van teken, vlooien, luizen en schurftmijt. De aanwezige teken en vlooien vallen eraf en het weert teken en vlooien om op het dier te komen. De conditioner geeft een gezonde zijdeglanzende vacht. En maakt de vacht heerlijk zacht. Spray met vooral aandacht voor schouders en gebied van nek en hoofd.

De Ectoparasieten Spray is tevens kennelreiniger en hokkenreiniger, zeer effectief, zo behandelt u de hond en kat en de ruimte in één keer.

Vogels
Onmisbaar voor vogelliefhebbers, bloedluis en vedermijt verdwijnen als sneeuw voor de zon!
Tevens om de kooi/ruimte te reiniger, zeer effectief, zo behandelt u de vogel en de kooi/ruimte in één keer.
Vogels onder de vleugels sprayen en vergeet de kieren in hun hokken niet.

Met natuurlijke ingrediënten dus niet giftig en milieuvriendelijk.

Samenstelling:
Tea tree oil, Vitamine E, Citronella, Aloe Vera, Aqua, D-Limonene, Glycerol, Emulsifier.

Gebruiksaanwijzing:
Het dier en het te behandelen gebied schoon en droogmaken. Schudden voor gebruik. Pompje openen en gericht sprayen op het te behandelen gebied of voor een ectoparasieten- en insectenwerende werking; spray met vooral aandacht voor schouders en gebied van nek en hoofd.

Behandel alle dieren die zich in dezelfde ruimte bevinden. Vogels onder de vleugels en op de vedervacht sprayen en vergeet de kieren in hun hokken niet. Uiteraard zullen alle kweekhokjes en ruimten goed moeten worden gewassen (na het kweekjaar). We gaan nu een 3 á 4 tal weken voor de kweek de kweekhokjes nog eens goed nawassen met goed warm water. Als het water is afgekoeld nieuw water pakken. Dan insprayen met Ectoparasieten Spray.

Avies:
Bestrijding op langere termijn is noodzakelijk om dit ongedierte goed te bestrijden.
Waarschuwing:
Niet in het gezicht sprayen, direkt spoelen met veel water indien contact met de ogen.

Buiten bereik van kinderen houden.
Door ~Joke~
#988349
Ik heb op Spike de teekspray van zilverlinde gebruikt, het bevat ook teatree. Hij kreeg prompt een aanval. Nu weet ik niet of het van de spray komt maar ik verdenk het wel. Het bevat meerdere etherische olieen waaronder teatree. Teatree is giftig voor katten, vandaar dat ik het als trigger voor Spike's aanval verdenk, hij is overgevoelig voor van alles en nog wat.
Door evenstar
#988377
Hier heb ik ook een aantal honden die voor teatree op de loop gaan daarom gebruik ik tegenwoordig manuka olie deze heeft de zelfde werking en zelfs een breedere werking dan teatree maar is voor de honden aangenamer van geur.
Wil je etherische olie gebruiken om teken vlooien of mijten tegen te gaan dan zijn er ook andere oliëen die dat doen zoals neem en geranium olie.
Zelf heb ik altijd een mengsel van manuka neem geranium lavendel ( ong 10 druppels) en een emulgator vermengd met water (1/2 liter). Daar sproei ik ze regelmatig mee in en ik heb dan weinig teken tot nu toe gezien.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#988485
~Joke~ schreef: Ik heb op Spike de teekspray van zilverlinde gebruikt, het bevat ook teatree. Hij kreeg prompt een aanval. Nu weet ik niet of het van de spray komt maar ik verdenk het wel. Het bevat meerdere etherische olieen waaronder teatree. Teatree is giftig voor katten, vandaar dat ik het als trigger voor Spike's aanval verdenk, hij is overgevoelig voor van alles en nog wat.
Bepaalde Etherische oliën hebben een opwekkende werking en kunnen een epileptische aanval triggeren. Een voorbeeld daarvan is Rozemarijn. Het kan goed dat jouw hond een aanval van de spray heeft gehad, maar dat hoeft dan niet per definitie van de Teatree-olie geweest te zijn. Je zou dus exact de oliën bij naam moeten weten die in de spray zitten en dan met een beetje goed boek haal je zo de triggerende oliën ertussen uit.
Door Ingrid B.
#989638
Ik heb die ectoparasietenspray ook hier...het wemelt hier van de teken,dus weinig aan te doen hier,vind het niet echt helpen...mijn honden hebben geen last van de ingredïenten van die spray en ook niet van tea tree-olie op hun huid.Die laatste olie doe ik ook op wondjes,ook omdat het niet prikt in de wond.
Maar ik denk dat je anders het beste zelf een spray kan samenstellen in een verstuiver met verschillende eth.oliëen waar je hond goed tegen kan.Of het helpt?Dat is afwachten...ik heb hier wel een recept tegen allerlei parasieten,als je de precieze samenstelling wil weten van hoeveel druppels etc. op hoeveel water...en als je hond een hekel aan een verstuiver heeft,dan doe je het mengsel op een doekje en wrijft het in de vacht...

groetjes van Ingrid en haar honden
Door Ingrid B.
#989776
Vraagje:Wat wil je precies bereiken door je hond met die shampoo te wassen?
Is het tegen parasieten en welke dan?

groetjes van Ingrid en haar honden
Door lightning
#989786
wilde het tegen teken en vlooien gebruiken. als ik straks met vakantie ga. tot op heden werkt knoflook prima maar wil liever geen gif van de dierenarts gebruiken tenzij ik niet anders kan
Door Ingrid B.
#989803
Mijn honden hebben nooit vlooien,alleen teken en die haal ik dan maar handmatig van ze af...
Heb je essentiele olieen in huis,dat jezelf een mix kan maken in een verstuiver?Wellicht helpt dat wel bij jouw honden...als je geen gif wil gebruiken(doe ik ook niet),dan lijkt me dat het beste om te gebruiken!
En als je op vakantie gaat,overal zitten teken in het gras of vallen uit de bomen...toch altijd goed nakijken na een wandeling of verblijf in de natuur...
Ik kan je wat tips geven voor een zelfgemaakte anti-parasietenspray,als je wil...

groetjes van Ingrid en de honden vanuit een heel warm Frankrijk(33 gr.)
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door