Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Monique
#988234
Ik zit al een poosje te dubben over het volgende: ik heb verschillende onderdelen van kip )nekken, poten, karbo's). Is dit nu kwa voedingswaarde ook anders. Dus bijv. is de voedingswaarde van karkas bijv. anders als van een poot of nek?
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#988245
Stomme vragen bestaan niet wel domme antwoorden. :)

Ik weet wel dat bijvoorbeeld in een kippennek kraakbeen zit en ik dacht in een karkas ook dus dat zal wel verschillend zijn qua voedingsmiddel.
Weet het ook niet zeker hoor.

Ik ben ook wel benieuwd.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#988280
waarom ik het me afvraag is dat ze bijv. de ene dag kippepoten krijgen, de andere dag groenten, spiervlees en bijv kipkarkas of dit dan niet teveel is van het goede :o
Door dorinekok
#988285
volgens mij ligt het er aan hoe afwisselend je wilt voeren. Maar hier wordt 4 tot 5 dagen per week kip gegeten. Ofwel nekken ofwel karkas. Of allebei. En ik zie echt niet dat ze daar last van hebben of een gebrek krijgen.
Als ik meer vlees bot zou kunnen krijgen dan zou ik het wat afwisselender doen denk ik. Maar noodzaak is dat volgens mij dus niet.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#988300
dorinekok schreef: volgens mij ligt het er aan hoe afwisselend je wilt voeren. Maar hier wordt 4 tot 5 dagen per week kip gegeten. Ofwel nekken ofwel karkas. Of allebei. En ik zie echt niet dat ze daar last van hebben of een gebrek krijgen.
Als ik meer vlees bot zou kunnen krijgen dan zou ik het wat afwisselender doen denk ik. Maar noodzaak is dat volgens mij dus niet.
snap dat je niet meer kunt krijgen......maar is dit niet TE eenzijdig
:offtopic2: wil je mij even je telefoonnummer pb-en? Ik wil je namelijk iets vragen ;)
Door Laura2004
#988306
trimsalon schreef: snap dat je niet meer kunt krijgen......maar is dit niet TE eenzijdig
Ik ben Dorine wel niet, maar ik wilde toch even reageren, in mijn ogen is het ook TE eenzijdig, maar als je niet anders kan moet je wel, mijn moeder geeft inclusief vis 4 diersoorten, de rest is echt onbetaalbaar, soms kan ze ergens redelijk betaalbaar aan kalkoen komen, maar verder moet ze het met die 4 diersoorten (kip,rund, lam en sardines) doen :-\ Als ik kijk naar hoeveel honden jarenlang dezelfde kvv krijgen, die voornamelijk uit kip en rund bestaan, denk ik dat het wel te doen is met weinig diersoorten, het is verre van ideaal, want net zoals ik zo gevarieerd mogelijk probeer te eten, is het voor honden ook het beste om zoveel mogelijk verschilende diersoorten te eten, maar ik denk dat ze er gezond oud op kunnen worden.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#988359
Laura2004 schreef: Ik ben Dorine wel niet, maar ik wilde toch even reageren, in mijn ogen is het ook TE eenzijdig, maar als je niet anders kan moet je wel, mijn moeder geeft inclusief vis 4 diersoorten, de rest is echt onbetaalbaar, soms kan ze ergens redelijk betaalbaar aan kalkoen komen, maar verder moet ze het met die 4 diersoorten (kip,rund, lam en sardines) doen :-\ Als ik kijk naar hoeveel honden jarenlang dezelfde kvv krijgen, die voornamelijk uit kip en rund bestaan, denk ik dat het wel te doen is met weinig diersoorten, het is verre van ideaal, want net zoals ik zo gevarieerd mogelijk probeer te eten, is het voor honden ook het beste om zoveel mogelijk verschilende diersoorten te eten, maar ik denk dat ze er gezond oud op kunnen worden.
Maar die kvvtjes worden dan meestal nog opgeleukt met een premix en een bergje olietjes en dat is dan weer iets waar sommige mensen die barfen allergisch voor zijn. Ik vind dus niet dat je de vergeijking kunt trekken tussen jarenlang een eenzijdige kvv voeren en eenzijdig barfen zonder opleukertjes.
Door dorinekok
#988365
Ik weet zeker dat Monique ook wel andere dingen geeft dan alleen kip. En voor een tijdje, omdat ze nu eenmaal lekker veel heeft liggen (begrijp ik) kan het dus volgens mij helemaal geen kwaad als je wat vaker kip geeft.
Door Laura2004
#988373
Angelique schreef: Maar die kvvtjes worden dan meestal nog opgeleukt met een premix en een bergje olietjes en dat is dan weer iets waar sommige mensen die barfen allergisch voor zijn. Ik vind dus niet dat je de vergeijking kunt trekken tussen jarenlang een eenzijdige kvv voeren en eenzijdig barfen zonder opleukertjes.
Dus jij denkt dat het verstandig is als mijn moeder en Dorine dan ook supplementen toevoegen aan het menu van de honden?
Gebruikersavatar
Door *Monique
#988380
dorinekok schreef: Ik weet zeker dat Monique ook wel andere dingen geeft dan alleen kip. En voor een tijdje, omdat ze nu eenmaal lekker veel heeft liggen (begrijp ik) kan het dus volgens mij helemaal geen kwaad als je wat vaker kip geeft.
heb ik ook ;), maar vroeg me dus af of het kwaad kan als je bijv in 1 week de ene dag kippepoten geeft, en de andere dag kipkarkas. 2 dagen dus kip in 1 week. Of ben ik TE mieperig bezig.......??
Door Laura2004
#988382
trimsalon schreef: heb ik ook ;), maar vroeg me dus af of het kwaad kan als je bijv in 1 week de ene dag kippepoten geeft, en de andere dag kipkarkas. 2 dagen dus kip in 1 week. Of ben ik TE mieperig bezig.......??
Lijkt me helemaal geen probleem om 2 dagen in de week kip te geven....
Door Anthraciet
#988395
Hier krijgen ze ook vaak in de week kip, toch wel een keer of 5 per week, maar altijd wel met iets anders erbij. De ene keer orgaanvlees erbij, dan spiervlees erbij, dan extratjes (ei, groente, kefir etc) etc.
Dus ondanks dat ze hier vaak kip eten (ze doen er een moord voor en kijken me altijd sjaggo aan als ze geen kip krijgen ;D), eten ze wel gevarieerd 8)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door