Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#987590
Voor de puppycursus moeten we a.s. zaterdag een hele lekkere beloning meebrengen. Pups gaan namelijk los en moeten dan terug geroepen worden en wij baasjes moeten onszelf dus super aantrekkelijk maken. In Vinnie's geval betekent dat dat ik mijzelf stinkend aantrekkelijk moet maken.... Dus vandaag naar de DSZ om een stinkende - doch bij voorkeur natuurlijke - traktatie voor Vinnie te vinden. En ik denk dat ik hem gevonden heb. Boxby for dogs. Alleen is het eigenlijk voor kleine hondjes. Zachte kauwstrips.

Samenstelling: vlees en dierlijke bijproducten (100% kip); Vis en bijproducten (90% koolvis), plantaardige eiwitextracten; mineralen.
Analyse: ruw eiwit 28,0%, ruw vet 2,0%, ruwe as 3,5%, ruwe celstof 0,4%, vocht 35,0%, 31,1% ??? Met in de EG toegestane anti-oxidanten en conserveringsmiddel.

http://www.prolinepetfood.com/proline/p ... /producten

Zou dat kwaad kunnen dat het eigenlijk voor kleine honden is (bijv ivm de groei - calcium/fosfor o.i.d.)? Op de website zag ik alleen dat het (o.m.?) met de grootte te maken zou hebben. Voordeel vind ik namelijk dat dat het vlees en vis dat erin zit wel heel definieerbaar is. Ik knip de kauwstrips overigens in hele kleine hapjes. Vinnie krijgt er dus niet veel van...

"Normaal" krijgt Vinnie gewoon stukjes/kruimels gekookte kip of zo als beloning. Maar ja, dat stinkt niet he?! Carnibest heeft wel spul, maar dan moet ik tijd vinden om nog snel naar Nuth te rijden... ^/-S*
#988155
[quote="aussie"]
Ik gebruik ook wel kaas hoor. Maar heb van de week weer 2 kilo kippenlevertjes staan drogen in de over.... zucht.... nu weet ik weer waarom ik het zo weinig deed  ;D Wat een klus !  :D
[/quote]

Ja ik heb vorige week eens geprobeerd kip in de combi magnetron te drogen. Alleen de oven kan alleen op 40 of 100+ graden. Dus dan maar op 100, anders duurt het wel erg lang. Het was geen succes.  :-\
#988527
Ivm Didot allergie maakt ik alle snoepjes zelf.
Vandaag is het dus bakdag.

In de droogmachine zitten eendehartjes en konijnelevertjes. Even in stukjes knippen en wat zeewierpoeder er overheen strooien. De droger op de timer en daarna smullen maar.

In de oven deze keer een experimentje: gekookte rijst met lever en wat knoflook, één theelepeltje zeewier een klein handje pompoenpitten. Om de boel wat te binden een lepeltje zalmolie. Alles in de bender en met twee lepels het "beslag" in keokjes maat op de bakplaat met bakpapier leggen. In de oven op 150 gr.

De eerste koekjes werden met smaak opgegeten. Als ze nog te zacht blijven aan de binnenkant dan doe ik ze misschien nog wel even in de droogmachine.

Kipfilet heb ik ook als eerste uitgeprobeerd, maar daar zit na het drogen vrij weinig smaak aan. Je moet ze dus een beetje pimpen met knoflook of iets anders wat er een lekker smaakje/ geurtje aan geeft.

Voor de meeste honden zijn de gedroogde eendenhartjes onweerstaanbaar :) :) :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door