Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door karin2
#98630
hallo ,
ik kan aan viskoppen raken (zalm ) alsook het vel en de graten (met weinig vis er nog aan :-\)
kan ik de koppen zo geven ? of moetten ze vermalen worden ? en moet ik er de vinnen dan afknippen ?
en het vel ? zijn dat niet te veel schubben ? en de graten lijken mij zo groot en hard ???
ze lusten overigens wel graag vis ,ze hebben vandeweek kabeljauwafsnijdels en groenlandse tarbot gegeten , ze aten het alsof ze nooit iets anders gehad hadden :D ;D ook een hele kip MET botten gaat er vrolijk in : een héérlijk gezicht 5 pups aan twee kippen zien trekken en sleuren ze kauwen ook goed op de botten zelfs op de botten van de billen (poten) 't zijn dan ook erg stevige pups van bijna 9 weken .
heeft er misschien ook iemand de link van wat ik aan vis kan (mag) voeren ? ik dacht dat ik het hier ooit had zien staan maar kan het niet meer vinden :-\ :-[
thx op voorhand :)
Door Lizzy
#98789
Ik zou het zelf vermalen, met name omdat er zo weinig visvlees aan zit.

Volgens mij kun je iedere vis geven, behalve zalm uit een specifiek deel van een specifieke oceaan (maar volgens mij is zowat alle zalm gekweekt tegenwoordig). Zoetwatervis bevat een stof die bepaalde vitamines B kapot schijnt te maken, dus ook deze met mate voeren. Het beste geef je de vis in z'n geheel volgens mij. En, ik voer het zelf niet vaker dan 1 maal per week.

Oh, zoetwatervis kun je beter ook een dag of 10 invriezen volgens mij. Dit ivm een parasiet of worm.
Door karin2
#98799
thx lizzy ,
zal eraan denken om forel enzo eerst een dag of 10 in te vriezen dus ,maar ik vind die graten voor de puppen zo groot ??? (ben bang dat ze ze in zijn geheel inslikken en dan komen klem te zitten :-\)
botten kauwen ze wel (zijn ook grotere botten ze MOETTEN wel dus . ;)de smaak van vis hebben ze in ieder geval te pakken :D
alleen is het NOG moeilijker om toekomstige baasjes van rauwe vis te overtuigen dan van rauw vlees :-\
die ingebakken vooroordelen he :(
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door