Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#97858
Whoofer heeft vanmorgen een afvalzak (in de tuin) geplunderd.

Zeker opgegeten: een kippenpoot van gisteren (die Pinkel niet moest), een lamsbotje, een paar plastic boterhamzakjes waar kattenvlees in had gezeten.

Mogelijk opgegeten: senseo filtertjes, nog meer plastic.

Dus, met dat ik haar snapte, heb ik haar flink wat zout en zout water in haar bek gegooid. Maar kotsen ho maar. Ze is wel misselijk, ze heeft onwijze dorst, ze is minimaal 1 kilo aangekomen van haar vreetpartij, maar kotsen ho maar.

Andere manieren om haar te laten kotsen? Tis nu wel bijna een uurtje geleden. Moet ik het anders maar aankijken?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#97862
Getver wat een rotzakken he die lange oren honden :-X

Ik zou zo snel niet weten wat je nog meer kunt doen om braken te bevorderen :-\

Goed opletten of die plastic zakjes er netjes geheel uitkomen.
Door Lizzy
#97865
Oh Syl, dit zijn DE momenten waarop ik die hond HAAT (nou ja, een beetje dan). Ze heeft een vieze vette hangpens van hier tot Tokio, helemaal volgevreten met vieze dingen....

Tis trouwens niet eens onze eigen schuld.... Gisterenavond heeft Leo de container schoongemaakt en er moest nog een containerzak vandaag in. Dus had hij dit zakje afval een emmer in de kruiwagen gezet. De kruiwagen is weggenomen (vanmorgen waarschijnlijk) door de buurman. De emmer + zak stond dus nu ineens op de grond zodat het monster erbij kon......

Vanavond de buurman meppen ;D!
Door Timmy
#97894
Een 3% oplossing waterstofperoxide. Wekt ook braken op, maar ik neem aan dat je dat ook niet in huis hebt ;D
Plastic boterhamzakjes kunnen echt gevaarlijk zijn. Weet je zeker dat er geen sluitclipjes aan zaten?

Gr.
Linda
Door @lma
#97901
Hoi Lizzy,

Zo ben ik dus gisteren met boy naar de DA geweest omdat hij, naar ik dacht, 1 sok in zijn maag had (staat onder de topic "je let zo goed op maar toch....)
dit alles gebeurde om ca. 7.00 uur 's mo en weer braken ho maar (hij had 2 uitgebraakt en 1 snel weer opgegeten) :-X de DA heeft hem om 14.30 uur een braakmiddel gegeven en binnen 3 minuten braakte hij er 3!!! sokken uit. misschien is de DA in dit geval de beste optie

succes!
Door qyan
#97929
lizzy, probeer het eens met alleen zout, dus zonder water.
echt alleen zout is hier gegarandeerd kotsen ;) en het trekken van vieze bekken natuurlijk ;D
Door Lizzy
#98051
Timmy schreef: Een 3% oplossing waterstofperoxide. Wekt ook braken op, maar ik neem aan dat je dat ook niet in huis hebt ;D
Plastic boterhamzakjes kunnen echt gevaarlijk zijn. Weet je zeker dat er geen sluitclipjes aan zaten?

Gr.
Linda
Nope... heb ik niet in huis.... Ik weet gelukkig wel zeker dat er geen sluitclipje aan zat...

Ik heb ook alleen zout geprobeerd, maar dat werkte dus ook niet.

Nou, vooralsnog heeft ze 1 keer gepoept (na de vreetpartij dan) en ze voelt zich verder wel goed. Ze had ook onwijze honger zojuist.... (raar beest).

We kijken het maar weer even aan.....
Door Timmy
#98673
Hoe is-t nu? Nog gekker dingen gezien of gaat ze weer helemaal als vanouds?

Gr.
Linda
Door Lizzy
#98794
Ja! De eerste stukken plastic zijn er vanmorgen uitgekomen! Ze poept en eet en plast en doet zoals ze altijd doet dus volgens mij gaat het goed met haar! Bedankt voor het vragen :D!
Door Truus
#98818
He gedsie Lizzy, die Wooffer :o, tsjeetje, en nu maar duimen dat alles eruit komt zeg.
Geef Wooffer dan ook te eten! Arme hond :(.
Door yalla
#98822
Lizzy schreef: Ja! De eerste stukken plastic zijn er vanmorgen uitgekomen! Ze poept en eet en plast en doet zoals ze altijd doet dus volgens mij gaat het goed met haar! Bedankt voor het vragen :D!
Misschien moet je haar wat vaker een plastic zakje te eten geven. Zo te lezen doet ze het er goed op :D
Door ~Joke~
#99045
Lizzy schreef: Whoofer heeft vanmorgen een afvalzak (in de tuin) geplunderd.

Zeker opgegeten: een kippenpoot van gisteren (die Pinkel niet moest), een lamsbotje, een paar plastic boterhamzakjes waar kattenvlees in had gezeten.

Mogelijk opgegeten: senseo filtertjes, nog meer plastic.

Dus, met dat ik haar snapte, heb ik haar flink wat zout en zout water in haar bek gegooid. Maar kotsen ho maar. Ze is wel misselijk, ze heeft onwijze dorst, ze is minimaal 1 kilo aangekomen van haar vreetpartij, maar kotsen ho maar.

Andere manieren om haar te laten kotsen? Tis nu wel bijna een uurtje geleden. Moet ik het anders maar aankijken?
Het is gelukkig goed afgelopen zie ik. Penny heeft als pup, in een onbewaakt ogenblik op visite, een keer zich lens aan hondenbrokken gegeten, ze stond helemaal bol en kon niet liggen of zitten van de buikpijn. Ik was er niet op verdacht dat iemand de hele dag brokken had staan..Dat hoef je bij Border Terriers niet te dien...Zout hielp toen ook niet. Ik ben meteen naar de da gereden waar ze een braakmiddel kreeg ingespoten. Dat hielp gelukkig. Ze voelde zich hondsberoerd maar raakte gelukkig wel brokken kwijt...
Door Lizzy
#99325
Jeetje, wat een verhaal joh Joke! Je was zeker blij dat het avontuur weer voorbij was!

Hier gaat trouwens alles OK. Whoofer heeft dit avontuur ook weer overleeft.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door