Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door adne
#955260
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en heet Jo, mijn hond (een DH) heet Luna, en om haar gaat het.
We hebben haar gekregen als pup en ze had vanaf het begin al plekjes op haar buikje.
Nu is ze 2 jaar en heeft al heel wat soorten brok gehad, omdat de uitslag steeds erger
werd. 4 weken geleden heeft ze een AB kuur gehad en nadat deze op was ben ik begonnen
met kvv te voeren. Ze vindt het heerlijk en heeft binnen 2 minuten haar bak leeg.
Ik heb al heel wat zitten lezen over ontgiften en daar gaat mijn vraag dan ook over.
Ze heeft nu in haar liezen, buik en borst huiduitslag en daar heeft ze erge jeuk van.
Ik smeer dit in met aloe vera gel om het wat te verzachten.
Mijn vraag is hoe kan je zien of er iets van genezing plaatsvindt?
Op sommige plaatsen is de huid rood op andere vormen zich kleine korstjes.
En, hoe lang kan dit ontgiften (wat ik denk dat het is, hoop dat het is!) duren?

Groetjes Jo en Luna
Door belgje
#955510
ja die ontgifting is iets zwaars waar je hond doormoet en wij kunnen het weten,
onze hond is al 2 maand fel aan het ontgifen en je zou er zelf gek van worden maar je mag zeker niet opgeven.
heb gelezen dat elk jaar dat je hond korrels heeft gegeten je 1 maand ontgiften mag rekenen, dus voor ons 4 maand.
onze hond heeft ook heel veel cortisone en antibiotica moeten slikken en vandaar de heftige reactie.
tranende oogjes met soms etter, vieze oortjes, en jeuk, heel veel jeuk.
wij zetten ze dan heel regelmatig in bad om al het gif die uit haar lichaampje komt weg te spoelen.
zaterdag ga ik om prodier huidlotion en hopelijk verlicht dit de jeuk wat.
Door Urs
#955525
adne schreef: Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en heet Jo, mijn hond (een DH) heet Luna, en om haar gaat het.
We hebben haar gekregen als pup en ze had vanaf het begin al plekjes op haar buikje.
Nu is ze 2 jaar en heeft al heel wat soorten brok gehad, omdat de uitslag steeds erger
werd. 4 weken geleden heeft ze een AB kuur gehad en nadat deze op was ben ik begonnen
met kvv te voeren. Ze vindt het heerlijk en heeft binnen 2 minuten haar bak leeg.
Ik heb al heel wat zitten lezen over ontgiften en daar gaat mijn vraag dan ook over.
Ze heeft nu in haar liezen, buik en borst huiduitslag en daar heeft ze erge jeuk van.
Ik smeer dit in met aloe vera gel om het wat te verzachten.
Mijn vraag is hoe kan je zien of er iets van genezing plaatsvindt?
Op sommige plaatsen is de huid rood op andere vormen zich kleine korstjes.
En, hoe lang kan dit ontgiften (wat ik denk dat het is, hoop dat het is!) duren?

Groetjes Jo en Luna
De uitslag en jeuk kan inderdaad door het ontgiften komen. Met die plekjes en pukkels en jeuk is het oppassen dat ze zich niet open krabt. Vaak zie je dat er dan follikelitis onstaat ( onsteking van de haarzakjes) .
Als Jasper er last van heeft dan maak ik een sopje van groene zeep, gewoon die uit een pot en dep daar mee de plekjes. Mocht er een stafylococ bacterie inzitten dan voorkom je met het sopje dat het zich verder uitbreid.
Door Lizzy
#956266
Ik las laatst op Barfplaats dat een holistisch dierenarts, Wim de Leeuw, had gezegd dat een hond die brokken heeft gegeten en op vers wordt gezet ongeveer 1 maand per jaar leeftijd nodig heeft om te ontgiften. Moet je bij jouw hond dus denken aan 2 maanden. Dit is natuurlijk een gemiddelde he, maar het ziet er naar uit dat het vrij aardig klopt.

Om de boel te ondersteunen zou ik zelf Drainage Compositum van de Groene Os geven.
Door adne
#956626
Ik heb wel al Prodier huidjeuk geprobeerd, maar dat maakte niets uit.
Maar die Drainage Compositum is een soort ''schoonmaak middel'' begrijp ik.
De jeuk is ook heel wisselend, de ene dag heeft ze er veel meer last van dan de andere dag.
Maar volhouden dus, eerst maar eens die 2 maanden uitzingen.
Nog even een vraagje, wat kan je geven als beloning wat niet slecht is?

Gr. Jo en Luna
Door belgje
#987615
bloed onderzoeken en pipi ook!!!!
wij sukkelen al 4jaar en dachten 4 jaar lang dat het allergie was en vanalles geprobeert en nu pas bloed en urineonderzoek gedaan en kwam uit dat het vanbinnenuit komt, geen allergie dus.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door