Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#986733
Bonjour,

Een van mijn 5 honden,Sam die gruwelt van rauwe ingewanden,zoals nier/lever e.d.Ook eet hij hart niet rauw...ik heb de niertjes al eens even gekookt,maar nog steeds  :yucky:
Hij houdt wel enorm van kip met bot en rundvlees,dat gaat er graag in.Vis moet ik ook even in de pan warmen tot het een beetje uit elkaar valt,want dat eet hij ook niet rauw!
Wat nu?
Heeft hij die ingewanden persé nodig of moet ik in noodgeval ze dan maar even aanbakken voor hem? ::)
Wie heeft hier antwoord op? :please:

Dank alvast!

Salut,Ingrid en haar honden
Gebruikersavatar
Door nova
#986798
Ingrid B. schreef: Bonjour,

Een van mijn 5 honden,Sam die gruwelt van rauwe ingewanden,zoals nier/lever e.d.Ook eet hij hart niet rauw...ik heb de niertjes al eens even gekookt,maar nog steeds  :yucky:
Hij houdt wel enorm van kip met bot en rundvlees,dat gaat er graag in.Vis moet ik ook even in de pan warmen tot het een beetje uit elkaar valt,want dat eet hij ook niet rauw!
Wat nu?
Heeft hij die ingewanden persé nodig of moet ik in noodgeval ze dan maar even aanbakken voor hem? ::)
Wie heeft hier antwoord op? :please:

Dank alvast!

Kun je er niet iets overheen strooien van Hutekase of parmesaanse kaas.
Hier willen ze daar nog wel eens intrappen
Voor mezelf  moet ik er ff niet aan denken dat ik pens sta te bakken voor ze  ieksssss
Gr.

Salut,Ingrid en haar honden
#986807
ik zou er geen parmesaan doorheen doen, veels te zout. huttenkaas kan misschien.

probeer het anders te serveren met een rauw losgeklopt eitje, of wat fijngesneden spiervlees of misschien wat groentemix.
#986820
soms moeten ze even wennen aan sommige orgaanvlees. Een van mijn honden vindt het ook niet echt alles. Inmiddels wil ze kippenlever wel rauw eten, ik heb in de begin alle lever even gekookt of aangebakken, eerst bijna helemaal gaar, daarna als maar minder gegaard, zo leren ze het langzaam wel eten, het gaat nu redelijk, biologische lever lust ze meestal wel, ander lever moet ik nog steeds even garen. Het is wel een belangrijke onderdeel van hun voeding, dus helemaal overslaan zou ik niet doen ;)
#986836
Dank je wel voor de antwoorden...ik ga voor Sam de ingewanden en zo maar eens even bakken en evt.met nog iets erbij en dan voorschotelen met veel aanmoediging,haha...van ohoh wat lekker jongen!Kijken of het dan lukt!
Vandaag een heel runderhart gekocht in de aanbieding(wat een enorm ding).De slager ging me al helemaal uitleggen,hoe ik het moest prepareren...toen ik zei dat ik vegetariër was en dat het voor de honden was,keek hij erg verbaasd en geschokt ??? :o Dat die fransen dat eten...brrrr...

Salut et bonne soirée!

Ingrid et chiens
#987068
Ik zou beginnen met een minder "raar smakende" orgaan zoals hart. Dat zou ik aanbieden, eten ze het niet, jammer, krijgen ze ook niks anders. Dag erop weer aanbieden. Gaat het weer niet, komt er weer niks anders. Totdat ze het hart wel opeten.
Lever/nier zou ik aanbieden als ze echt honger hebben, anders bij kieskeurige eters kan het zijn dat ze denken van kom eens op met wat beters... ;)
Of je kan de organen in hele kleine stukken knippen en mengen met iets wat de hond erg graag lust (bvb pens) al op moment dat je het gaat laten ontdooien. Dan mengen de geuren zich een beetje.
#992378
Hoi!

Sam heeft vandaag voor het eerst met smaak rauw hart op!Eerst moest ik het even aanbakken voor hem(anders trok hij zijn neus op),maar nu dus blijkbaar niet meer...ik dwing overigens geen enkele hond tot eten door hem zijn eten te onthouden...ik probeer per hond te kijken wat ze lusten en wat niet en dan pas ik het wat aan voor hen,als ze er problemen mee hebben.Gelukkig eet de rest wel met smaak alles rauw!
Ik wilde dit even vertellen...

groetjes van Ingrid en haar 5 honden
#992582
ik dwing overigens geen enkele hond tot eten door hem zijn eten te onthouden...ik probeer per hond te kijken wat ze lusten en wat niet en dan pas ik het wat aan voor hen,als ze er problemen mee hebben
Is wel zo handig als je hond lekker gevarieerd en gezond kan eten ipv alleen wat die zelf wil. Dat kan ook flinke gedragsproblemen in de hand werken die bergen stress geven aan zowel de baas als de hond.
Hier heb ik gelukkig honden die alles eten, behalve mijn smousje, met haar heb ik een uitzondering; ze hoeft geen verse vis te eten, ze krijgt zalm uit blik gemengd met pens.  :-X
#992596
Even voor de duidelijkheid:Sam eet verder heel gevarieerd en verder alles rauw...alleen ingewanden had hij problemen mee zoals dat hart,daar heeft hij aan moeten wennen en dat hij dat nu wel eet vind ik fijn...ook eet hij al lever rauw inmiddels...maar als ik wat anders voor hem zou moeten maken maakt me niet uit,mijn leven draait om het welzijn van mijn honden(en mezelf),die ik allemaal geadopteerd heb vanuit crisissituaties,dus hier heerst geen stress voor niemand...we hebben het enorm goed samen onder de franse zon en in de prachtige wilde natuur hier...dus ze hebben een waar goed hondenleven en zeker nu ze op BARF staan,want daar genieten ze heel erg van.Ze kunnen me dan echt zo aankijken en zijn dan dankbaar en daar geniet ik ook weer van...terug naar de natuur,zoals het eigenlijk hoort...ben blij dat ik die stap heb genomen voor hen...
#992687
Sam eet verder heel gevarieerd en verder alles rauw...alleen ingewanden had hij problemen mee zoals dat hart
Dat snap ik , alleen zonder organen kan je niet helemaal volledig voeren. En dat je hond alle voedingstoffen zo gezond en goed mogelijk binnenkrijgt is ook een deel van hondenwelzijn.  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door