Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door lianne
#986678
Hoi,

Onze Rhodesian Ridgeback van 2.5 krijgt 1kg Kivo per dag, we voeren op het oog. Maar zijn ooit wel volgens een bepaalde richtlijn begonnen met voeren. Echter heeft hij nooit vanaf pup af aan vlees gehad.
Nu komt er over 4 weekjes een pup bij (8 weken oud, ook een RR). Wat moet ik aanhouden qua hoeveelheid vlees?

Groetjes Lianne
Door lightning
#986698
ik ben uit gegaan van ongeveer 7% van het lichaamsgewicht van de pup. je ziet dan gauw genoeg of het teveel of te weinig is. hier was het voldoende ;)
Door lianne
#986703
[quote="lightning"]
ik ben uit gegaan van ongeveer 7% van het lichaamsgewicht van de pup. je ziet dan gauw genoeg of het teveel of te weinig is. hier was het voldoende ;)
[/quote]

7% van het lichaamsgewicht houdt in?
Door lightning
#986713
mijn pup toen de 8 kilo was kreeg rond de 500 gram kivo per dag verdeelt over 3 maaltijden.


ik weet niet hoezwaar een RR pup weegt gemiddeld?
Door poohbeertje52
#986717
:o oeps dan eet mijn hond wel erg weinig denk ik :o
Door Laura2004
#986724
[quote="poohbeertje52"]
:o oeps dan eet mijn hond wel erg weinig denk ik :o


[/quote]
Jouw hond is toch 6 maanden? Dat is geen pup meer, maar een jonge hond, dus die eet ook minder dan een hele jonge pup ;)
Door lightning
#986734
[quote="Laura2004"]
Jouw hond is toch 6 maanden? Dat is geen pup meer, maar een jonge hond, dus die eet ook minder dan een hele jonge pup ;)
[/quote]


ja volgens mij was haar hond 6 maandjes? ;)

die van mij is nu bijna 18 weken en eet nog steeds die 500 gram valt niet af en blijft goed :D
Door poohbeertje52
#986755
oke sorrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrryyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy je hebben gelijk is geen pup meer  ;D ;D ;D overigens eet ze 1400gram per dag soms zelfs 1600gram ;D ;D
Gebruikersavatar
Door Nitus
#986756
[quote="lianne"]
7% van het lichaamsgewicht houdt in?
[/quote]

Je weegt je hond en van dat gewicht neem je 7% en die hoeveelheid verdeel je over de dag. Dus stel je pup weegt 8 kilo dan is 7 % daarvan 560 gr. Dat betekend ook dat als je pup gaat groeien (en dus zwaarder je wordt) je meer moet gaan voeren.
Je moet wel goed naar je hondje kijken natuurlijk, krijgt hij een speklaag op z'n ribben dan moet je iets minder gaan voeren, of de hoeveelheid een aantal weken niet verhogen. En vind je 'm te mager dan ga je iets meer voeren. Maar dan heb je een beetje een richtlijn.
Door lianne
#986794
[quote="Nitus"]
Je weegt je hond en van dat gewicht neem je 7% en die hoeveelheid verdeel je over de dag. Dus stel je pup weegt 8 kilo dan is 7 % daarvan 560 gr. Dat betekend ook dat als je pup gaat groeien (en dus zwaarder je wordt) je meer moet gaan voeren.
Je moet wel goed naar je hondje kijken natuurlijk, krijgt hij een speklaag op z'n ribben dan moet je iets minder gaan voeren, of de hoeveelheid een aantal weken niet verhogen. En vind je 'm te mager dan ga je iets meer voeren. Maar dan heb je een beetje een richtlijn.
[/quote]

Oke dat is duidelijk, bedankt voor jullie antwoorden.
Laat maar komen die kleine gup :D
Door lightning
#986800
[quote="Nitus"]
Je weegt je hond en van dat gewicht neem je 7% en die hoeveelheid verdeel je over de dag. Dus stel je pup weegt 8 kilo dan is 7 % daarvan 560 gr. Dat betekend ook dat als je pup gaat groeien (en dus zwaarder je wordt) je meer moet gaan voeren.
Je moet wel goed naar je hondje kijken natuurlijk, krijgt hij een speklaag op z'n ribben dan moet je iets minder gaan voeren, of de hoeveelheid een aantal weken niet verhogen. En vind je 'm te mager dan ga je iets meer voeren. Maar dan heb je een beetje een richtlijn.
[/quote]

ik ben niet meer gaan voeden want dat word hij moddervet :-[ ik voel zijn ribbetjes net niet maar ik denk dat het komt door de kivo? is wat vetter denk ik :-[
Door lianne
#986801
[quote="lightning"]
ik ben niet meer gaan voeden want dat word hij moddervet :-[ ik voel zijn ribbetjes net niet maar ik denk dat het komt door de kivo? is wat vetter denk ik :-[
[/quote]

Simba is nu juist weer wat magerder, toevallig deze week bij de dierenarts geweest. Hij ziet er goed uit, maar een of twee kilootjes meer mag hij wel hebben. Dat houdt voor Simba gewoon in dat hij wat vaker een tussendoortje krijgt.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#986804
[quote="lightning"]
ik ben niet meer gaan voeden want dat word hij moddervet :-[ ik voel zijn ribbetjes net niet maar ik denk dat het komt door de kivo? is wat vetter denk ik :-[
[/quote]

7 % is ook wat aan de hoge kant vind ik. Met Fedor ben ik met 5 % begonnen (hij was toen 7 weken) en moest ik wel wekelijks de hoeveelheid verhogen. En sommige weken liet ik hem op hetzelfde staan, afhankelijk van hoeveel hij de afgelopen week gegroeid was. Groeide hij veel meer als een kilo per week dan verhoogde ik de hoeveelheid eventjes niet.
Door lightning
#986812
ja ik zei 7% van 8 kilo en werd gezegt is 560 gram maar die van mij kreeg 500 gram. dus zat al iets lager dan de 7%. maar hij zit nog steeds op die 500 gram maar moet hem echt niet meer gaan geven. hij komt nog steeds zo rond de 700 gram per week aan zo kwam hij altijd aan ene keer 700 gram andere keer 800 gram
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door