Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#986411
Enige tijd geleden heb ik een vraag hier geplaatst over de jeuk van ons hondje Chester. Ben overgestapt over Energique nr.4. Dacht even dat de jeuk minder werd, maar dat was toch niet zo. Nee.....nu weet ik ook waarom niet.....Chester heeft namelijk vlooien :o :o
Ik controlleer hem regelmatig, maar dan zie ik helemaal niets.
Hij krijgt ook Advantage druppels maandelijks.
Ben er achtergekomen sinds ik een kussensloop om zijn benchkleed heb gedaan.
Zag 's ochtends wel zwarte korreltjes, maar ach het had geregend buiten en meneer had aardig in het zand gelopen dus ik dacht dat het zand was. Tot Chester ging rommelen in zijn bench en er wat water over het sloop heen kwam. Zag ik dat er allemaal rood bruine vlekjes kwamen. Gadverdamme, kan mezelf wel voor de kop slaan.
Maar echt ik heb nooit een vlo gezien, maar ze zitten er wel degelijk. We hebben hem 's avonds gelijk onder de sproeier gezet en je wil niet weten hoeveel er van af kwamen. Ohh ik kon wel janken, dat arme dier en maar bijten aan zijn kontje en maar krabben. Maar goed. Hoe lossen we dit op??? Heb gistermiddag vrijgenomen om het hele huis te ontsmetten. Eerst gestofzuigd, daarna met de stoomreiniger erover en daarna met van de tapijtbussen van Beaphar. Alles uitgewassen, noem maar op.Gister druppels opgehaald. Advantage had ik niet meer en heb promeris gekregen. Ik weet eigenlijk niet of ik dit spul wel wil blijven gebruiken. Mijn vraag aan jullie nu is, wat kan ik doen om die krengen van de hond af te krijgen?? Wat is jullie vlooienbestrijding? Ik heb iets gelezen over teatree olie. Hebben jullie daar ervaring mee??
Alvast bedankt voor het meedenken.
Groetjes van Helma (die nu met het schaamrood op de kaken zit :-[)
Laatst gewijzigd door Helma op do 03 jul 2008, 22:54, 1 keer totaal gewijzigd.
#986421
ach, waar dieren leven zal er ooit eens een keer een vlooien besmetting plaatsvinden, en als je keurig op tijd de vlooienbehandelling inzet dan ben je er ook minder verdacht op, de belangrijkste is, je ben er nu achter en heb de juiste actie ondernomen!! ik kan je niet helpen met vlooienbehandelling, omdat wij daar gelukkig al ruim 4 jaar geen last van hebben. Ik hoop dat als je het nu goed onder contole heb en een nieuwe vlooienbehandellingsmiddel heb die werkt dat het nu ook voor jou voor langere tijd over is. En schame mag je je pas als je het wist en dacht.... laat maar, dan krabbelt hij maar, dan mag je je schamen.  ;)
#986428
Haal dat schaamrood maar van je gezicht af. Als je de hond hebt behandeld tegen vlooien en je ziet ze niet, dan zou ook ik niet direct aan vlooien denken.
Maar het waren dus wel vlooien :( Ik denk dat je goed werk heb verricht door zo grondig te werk te gaan.
Ik zou de hond iig nog even met gif behandelen totdat het probleem in huis onder controle is. en dan evt. tea tree olie gebruiken.
Succes verder!!
#986432
Schaam je niet hoor. Een x aantal jaren geleden zat die van ons ook opeens helemaal onder. Ze deed al een tijd met haar kontje tegen ons aan schurken. Krabben/bijten deed ze niet, dus ik dacht ach die vindt mij lief. Toen zag ik ze springen. Ik heb toen i.o.m. de da spuitbussen gebruikt en haar helemaal ingespoten (is op een newfoundlander een kostbare zaak). Na 2 weken nog een keer gedaan en toen was het over. En verder alles in huis met spuitbussen in gespoten (ook na 2 weken herhaald), gezogen, gesopt, gedweilt en alles wat de wasmachine in kon erin gedaan. Wees ook bedacht op stoepjes buiten of in de garage. In de voegen kunnen met warm weer best wel vlooien zitten. Die heb ik dus ook allemaal gespoten. En oh, wat voelde ik mij rot richting de hond.
Door Boefke
#986441
Schamen is toch nergens voor nodig ;)
De middelen die je op de hond gebruikt tegen vlooien doden wel de vlo, maar niet de voortplanting. Als er dus nog ergens eitjes liggen, dan kunnen die uitkomen na 6 tot 8 weken. Ik heb vorig jaar zelf een plaag gehad en heb 3 keer met Advantage behandeld, steeds om de 4 weken en verder natuurlijk het huis rigoreus schoongehouden.
#986469
Hitam schreef: O, die Promeris is niet zo´n geweldig spul. Veel honden reageren daar verkeerd op. Worden suf en ziek.
Ik heb mijn hond ook met advantage behandeld en toch kreeg hij vlooien.... :-\
Daarom heb ik naar een ander middel gevraagd. Dit middel zou er voor zorgen dat de vlo niet meer kan bijten, maar éénmaal thuisgekomen las ik op internet helemaal geen goede referenties over promeris. Gelukkig reageert onze hond er wel goed op, hij was vanmorgen erg levendig en heb hem lekker los laten lopen, maar toch heb ik geen fijn gevoel meer over dit middel. Er lag wel een dode vlo op het sloop, maar ik heb er toch weer verschijdene tussen zijn vachtje weggehaald met de vlooienkam die ik heb gekocht. Ik weet dat er ook middelen zijn die voorkomen dat eitjes uitkomen. Hoe zijn daar de ervaringen mee?
Helma.
#986488
Is het niet handiger om je hond te wassen met een vlooienshampoo? Dan zijn iig alle vlooien op z'n lijf in 1 klap dood. En aangezien je je hele huis ook al behandeld hebt zou hij er dan (in principe) af moeten zijn. Ik weet alleen niet of je kort na het toedienen van pipetjes je hond mag wassen? :-\
#986509
Je hebt ook vlooienanticonceptie. Program geloof ik(is alweer even geleden)in tabletvorm dat gaf ik in combinatie met druppels en dat maandelijks.
Sinds Zita de eerste insulten heeft gehad gebruik ik het niet meer.
Maar het werkte wel tegen de vlooien. Was wel duur voor twee labradors en dan iedere 4 weken. Maar ja,wij dachten dat een van onze labs een vlooienallergie had. Dan zorg je wel dat je er van afkomt.
Maar je hoeft je echt niet te schamen,die dingen doe je toch niet bewust.
Sterkte ermee.
Groetjes Liliane,Zita en Lotje.
#986515
Je hoeft je niet te schamen hoor, het kan helaas ondanks alle goede bedoelingen " gewoon" gebeuren. En ook vlooien worden alsmaar resistenter tegen de middeltjes.

Jaren geleden heb ik ook een vlooienplaag in huis gehad door een van mijn katten... wat een gedoe zeg. Uiteindelijk hielp het middel dat ook de voortplanting belemmert. Ik stond op het punt om de gemeentereiniging in te schakelen om het huis schoon te krijgen. De vlooien sprongen je gewoon tegemoet  :-[

Toen Bas in mijn leven kwam heb ik er altijd enorm bovenop gezeten om maar te voorkomen dat hij vlooien zou krijgen (Bas was een zwarte Newfoundlander) de vlooienbestrijding bij hem heb ik altijd rigoreus gedaan terwijl ik eigenlijk geen voorstander ben van heftige middelen.

Hoop dat je er gauw weer vanaf bent en een middel vind dat wel effectief is.
#986568
Ivonne schreef: Uiteindelijk hielp het middel dat ook de voortplanting belemmert.
Wat voor een middel was dat dan en kan ik dat eventueel combineren met Prac-tic?

Fijn dat jullie allemaal meedenken!! ::)

Groetjes
Helma
#986575
Je hoeft je helemaal niet te schamen hoor, als je hem elke maand druppelt, ga je ook niet uit van vlooien.

Ik zou hem eerst wassen met antivlo-shampoo. Verder alles goed wassen en schoonmaken en insprayen met antivlo-spray voor de omgeving. En dan om de vlooien weg te houden zou ik Exil tick-off spot-on gebruiken, die werkt hier goed (tegen vlooien en teken).
#986589
als jij hem nu heb behandeld met een nieuwe middel, zou ik eerst even afwachten, en vooral niet verschillende gifsoorten/ druppels of shampoo gaan mengen zonder dat ik zeker wist dat het wel kon. Ik heb niet voldoende kennis van deze middelen om iets hierover te kunnen zeggen, maar weet wel dat het niet een slim plan is om gif bovenop gif te gebruiken, laat je eerst heel goed informeren. En bovendien, je heb net behandeld met een nieuwe middel, wellicht duurt het heel even voordat het goed overal op de vacht verspreidt is....nogmaals sterkte ermee ;)
#986621
Hallo Helma!
Ik zou zelf geen Promeris gebruiken. Kreeg een hele tijd geleden al een mail van de hondenschool waarin het middel streng werd afgeraden i.v.m. (dood)zieke honden na gebruik ervan. Er zit een middel in, Amitraz, dat sec gebruikt wordt bij de behandeling van Demodex (jonge honden schurft). Chihuahua's mogen hier bijvoorbeeld niet mee behandeld worden. Honden kunnen hier neurologische verschijnselen van krijgen, vallen om, worden apathisch, verliezen de controle en krijgen een versnelde hartslag. Bepaalde rassen (bijvoorbeeld Collies), kunnen hier extra gevoelig voor zijn. Als tegengif wordt Antisedan gebruikt, iedere dierenarts heeft dit wel in huis omdat het in de anesthesie gebruikt wordt voor het opheffen van de werking van Domitor zodat honden eerder wakker worden.
Zou er dus voorzichtig mee zijn. Succes ermee!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door