Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door lian
#985353
Hallo allemaal!

Graag zou ik wat tips en/of ervaringen willen weten van het volgende...

Vorig jaar is mijn hond getest op allergie, bleek dat ze voor veel dingen allergisch was...Ze had toen last van plekjes onder de kin..die heb ik behandeld met tea tree en het is weggegaan..
tijdje daarna kreeg ze ineens plekjes rond dr oog..rode plekjes en het breidde zich snel uit, vuurrood en af en toe bloede het een beetje..weer tea tree en na een tijd was dat ook weer weg.

nou is het een hele tijd weggeweest en helaas vorig week ineens een plek op dr ooglid, het randje, weer met tea tree behandeld en nu wordt het steeds erger, het is gewoon erg rood, een soort schaafwond..ik neem aan dat het allergie is maar vind het erg raar dat het telkens maar 1 oog is...En ik heb niet het idee dat het continu erg jeukt maar meer jeuk van genezing zoals bij mensen.

Heeft iemand nog een goede behandeling of tips? Ik ga vanmiddag een kap halen omdat ze de plekjes wel elke keer openschuurt...

iemand ook ervaring met hepar sulphur? heb ik ook ergens op internet gezien!

Ik hoop dat jullie mij kunne helpen!

groetjes Lianne
Door Borke
#985582
Misschien een idee om naar een homepatisch werkend dierenarts te gaan?
Door Lizzy
#985627
lian schreef: Hallo allemaal!

Graag zou ik wat tips en/of ervaringen willen weten van het volgende...

Vorig jaar is mijn hond getest op allergie, bleek dat ze voor veel dingen allergisch was...Ze had toen last van plekjes onder de kin..die heb ik behandeld met tea tree en het is weggegaan..
tijdje daarna kreeg ze ineens plekjes rond dr oog..rode plekjes en het breidde zich snel uit, vuurrood en af en toe bloede het een beetje..weer tea tree en na een tijd was dat ook weer weg.

nou is het een hele tijd weggeweest en helaas vorig week ineens een plek op dr ooglid, het randje, weer met tea tree behandeld en nu wordt het steeds erger, het is gewoon erg rood, een soort schaafwond..ik neem aan dat het allergie is maar vind het erg raar dat het telkens maar 1 oog is...En ik heb niet het idee dat het continu erg jeukt maar meer jeuk van genezing zoals bij mensen.

Heeft iemand nog een goede behandeling of tips? Ik ga vanmiddag een kap halen omdat ze de plekjes wel elke keer openschuurt...

iemand ook ervaring met hepar sulphur? heb ik ook ergens op internet gezien!

Ik hoop dat jullie mij kunne helpen!

groetjes Lianne
Hepar sulphuris is nou niet direct een middel waar ik aan denk bij deze klachten. Hepar sulphuris is eerder een ontstekingsmiddel (met pus). Ik ben bang dat het lastig is. Je neemt aan dat het een allergie is maar ten eerste voor wat en ten tweede: is dat ook echt zo? Denk je dat ze allergisch is voor pollen? Je zou misschien dan beter een middel kunnen kiezen dat bij allergieen werkt zoals Luffeel van Heel. Ofzo.

Wat voor voeding krijg je hond?
Gebruikersavatar
Door Hitam
#985695
Is er al eens een afkrabsel gemaakt. Rond de ogen zijn wel typische plekken voor mijten.
Door lian
#985718
Ja afkrabsel is gedaan en kwam niks uit..
Op allergien is ze getest en daar kwamen veel positieve dingen uit, pollen, grassen, mijten..
Ik voer haar nu Fokker brokken.
Door Helma
#985722
Nu je met je vraag op barfplaats bent beland, weet je denk ik wel wat voor een antwoord je gaat krijgen..... ;)
Juist!! brokken eruit, vers er in.
Ik heb mijn hond ook eerst brokken gevoerd hoor en daar deed hij het goed op, maar kreeg ook allerlei jeukklachten.
Sinds een aantal weken geef ik hem Energique nr. 4.
Of het zijn werk doet is nu nog niet te zeggen.
Hij krabt nog steeds, maar dat kan heel goed het ontgiftingsproces zijn.
Naast het feit dat het gewoon supergoed is voor je hond, poept hij veel minder, en wat hij poept stinkt niet meer een uur in de wind.
Daarnaast drinkt mijn hond veel minder dan op de brokken, omdat vers gewoon een heel hoog vochtpercentage bevat.
Ik zou zeggen lees eens wat rond hier en denk er eens over na.
Veel gelukkige inmiddels vers voerders zijn je al voorgegaan.
Succes en ik hoop dat je hond snel van de klachten af is, want het is echt niet leuk als je er als "baasje" bij staat en moet afwachten.
Groetjes van Helma.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#985724
lian schreef:
Ik voer haar nu Fokker brokken.
Wil je niet zo vloeken  ;D ;D ;D
Eerste advies wordt dan: over op vers, in wat voor vorm dan ook. Dikke kans dat dat het probleem al oplost.
Door lian
#985741
Ik dacht al dat ik dit antwoord zou krijgen!  :) ik weet t, ik zit er ook al een tijdje over na te denken over vers voeren, maar ik dacht misschien heeft iemand ervaring met dit kwaaltje en weet er iets voor...
Door 202Spots
#985859
lian schreef: Ik dacht al dat ik dit antwoord zou krijgen!  :) ik weet t, ik zit er ook al een tijdje over na te denken over vers voeren, maar ik dacht misschien heeft iemand ervaring met dit kwaaltje en weet er iets voor...
Ja er zijn idd genoeg mensen met dezelfde ervaring,en de beste oplossing is dus......GEEN br&^%en meer!!! ;D
Probeer eerst de kant en klaar vers voer om te kijken dat het beter gaat.
Gebruikersavatar
Door nova
#985969
Ik mag me inmiddels ook 'ervaringsdeskundige"noemen.


Mijn hond bleek allergisch voor vlooienspeeksel, gisten , huisstofmijt en schimmels
Ze heeft vreselijk veel gekrabt en gebeten, alle 4 de voeten opengebeten, kaal rond de anus  en ogen , oren die probs gaven  en om over der rest van de jeuk maar niet te spreken.
Dezelfde hond is in maart? overgegaan op vers, eerst carnibest en nu barf.
Sinds een paar dagen kan ik nu zeggen: Zoals het nu gaat is het aanvaardbaar , niks geen medicijnen , ze is geweldig vooruit gegaan ;D ;D ;D :D :D :D :D. , misschien gaat het nog wat vooruit
OOk  heb ik een paar bezoeken gebracht aan een holistisch DA
Al met al  heeft het zijn vruchten afgeworpen., ben blij voor mijn hond dat ik de stap gezet heb.
Moet wel zeggen het  10 weken balen is geweest
succes met jouw hond en keuzes
Gr.
Door lian
#986391
het rare is bij mijn hond dat het lijkt alsof ze er niet heel veel jeuk aan heeft...en het is ook alleen maar rond 1 oog, erg vreemd denk dat ik toch deze week ff naar de DA ga.
Door Boefke
#986396
Boef had ook vaak plekken rond zijn ogen, soms aan 1 kant, dan weer de andere kant, soms beide. Ik heb met hem veel succes gehad met een combi van verse voeding, een homeopathisch middel tegen pollenallergie en reinigingskuur (groene leem bv). Als hij weer last kreeg (hij had wel altijd erge jeuk, maar ik heb het idee dat de ene hond gewoon meer toegeeft aan jeuk dan de andere en Boef is nogal gefixeerd op zijn lichaam zeg maar) dan gaf ik weer een reinigingskuur en puur pollen. Het is sindsdien eigenlijk heel goed onder controle. Sterkte met je hond!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door