Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Rineke
#98233
Vanavond om 21.30 uur op ned.3 was Keuringdienst van Waarde en ging over hond- en kattenvoer.

Ze probeerden uit te zoeken wat er zoal in fabrieksvoer (blikjes en brokjes) zat.

Ten eerste maar 4% echt vlees en de rest was zeer dubieus. De fabrikanten wilden geen bekendheid hieraan geven.

Er was ook een kok die het zelf probeerde te analyseren, hij proefde het zelfs maar kwam er niet uit. Na veel onderzoek bleek een heleboel merken te komen van een overkoepelend bedrijf "Matsterfood"

Het werd in Duitsland gemaakt en volgende week gaat er iemand naar toe voor onderzoek, dus kijken allemaal.
Door Lizzy
#98249
Nee, ik vind het ook niet om te lachen... Ik vind het maffia-praktijken. En ik denk dat merken het bij merken als Pal en Shiba enzo nog erger is als dat wij denken!
Door Lizzy
#98307
Rineke schreef: Maar ik ben wel blij dat er nu op TV bekendheid over wordt gegeven. Misschien gaan de mensen die nog steeds brokjes en blik geven beter nadenken.
Ik ook! Ik hoop dat veel mensen er naar hebben gekeken of er van zullen horen!
Gebruikersavatar
Door Nitus
#98386
yalla schreef: Heeft iemand het toevallig op video opgenomen? Ik heb daar geld voor over ..... ;D
Ja, ik heb het opgenomen, tot het over chocola ging, toen heb ik hem uitgezet. Hoeveel bied je? ;)
Door Anna Penta
#98530
Even niet helemaal on-topic. Ik heb in mijn boek in het gedeelte over hondenvoer droogvoer uitgebreid behandeld (met véél nadelen) maar om toch een soort van concessie te doen heb ik de volgende merken als 'betere keus' genoemd, en dan heb ik het puur over de zuiverheid van de ingredienten. Farm Food, Cavom, Biofood, Denkadog en Canidae.

Deze beweren alle dat ze slechts voor menselijke consumptie geschikte ingredienten gebruiken. Wie hier iets ten nadele over heeft te zeggen, mag nu opstaan (kritiek alstublieft beperken tot genoemde zuiverheid, de rest is even niet aan de orde ;))
Laatst gewijzigd door Anna Penta op wo 19 mei 2004, 08:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Anna Penta
#98544
Ik heb het trouwens niet gezien. Denk ook niet dat het nog nieuws oplevert... en dat de realiteit nog veel erger is dan een cameraploeg aan het licht kan brengen... wat ik wel zou willen weten: is energique er slecht af gekomen? Dat is toch een merk dat ik wel hoogacht...
Door Lizzy
#98558
Anna Penta schreef: Even niet helemaal on-topic. Ik heb in mijn boek in het gedeelte over hondenvoer droogvoer uitgebreid behandeld (met véél nadelen) maar om toch een soort van concessie te doen heb ik de volgende merken als 'betere keus' genoemd, en dan heb ik het puur over de zuiverheid van de ingredienten. Farm Food, Cavom, Biofood, Denkadog en Canidae.

Deze beweren alle dat ze slechts voor menselijke consumptie geschikte ingredienten gebruiken. Wie hier iets ten nadele over heeft te zeggen, mag nu opstaan (kritiek alstublieft beperken tot genoemde zuiverheid, de rest is even niet aan de orde ;))
Zuiverhuid van ingredienten..... misschien kun je hen allemaal eens vragen waar zij hun vleesmeel en vet vandaan halen. Ik krijg daarop geen antwoord (van FF en Biofood) en dus is het voor mij al af-uit-klaar.
Door Jolly
#98560
nee dat komt volgende week pas >:(, ik heb het dus ook gezien en vooral het stukje dat topkok Ad Visser zich diverse keren af vroeg wat de rest dan was als er maar 4 % vlees in zit. daar heb ik even goed bij zitten gniffelen, mijn schoonmoeder keek er ook naar en die zat eigenlijk al in de houding van ik ga dit weg zappen, dat stomme gezeik. Heeft ze niet gedaan.

Oja ook het stukje dat die ene gozer terug werd gebeld dor Masterfoods en dat hij dus ineens het licht zag dat masterfoods dus heel veel zooi maakt , maar het dus onder een ander naam op de markt brengt en vooral en dat vond ik zo goed, dat zij dus ook de producet zijn van de Marsrepen en al die andere dingen daarbij.
Ik vond het al een hele openbaring, maar idd helaas ging het weer alleen over blik en kuipjes en gaan ze volgende week kijken welk soort brok er het beste is :-\
Ik hooorde dat er zelfs nog gezegd werd: we gaan ze eens lekker verwennen, arme honden. :(
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door