Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door kniertje
#98178
Ha Joke en alle andere lezers!
Tijd geleden dat ik wat van me heb laten horen, maar het kwam er niet van door mijn nieuwe baan (waarneming)...heeeeel erg druk dus! Maar ik zal je vertellen, eind vorige week had ik een patientje (Border terrier) in de praktijk die verschijnselen had van Spike's. Ik heb ze direct verwezen naar je site, zodat ze ook kunnen kijken of de aanval hetzelfde lijkt als de aanval bij Spike's disease. Ze hadden nog nooit van spike's gehoord. De eigenaren gaan voor mij precies bijhouden, wanneer, hoe vaak, onder welke omstandigheden zo'n aanval optreedt en hoe lang het duurt. Intussen hoop ik me er toch nog wat meer in te kunnen verdiepen, maar vrije tijd is helaas errrg schaars, maar ik doe mijn best. Verder barst ik van de vreemde anekdotes, aangezien ik nog maar enkele weken in de praktijk werk en de gekste dingen tegenkom. Maar wat ik vandaag nou weer had... Ik kreeg een kat die al 2 weken braakte. Er was al een aantal dagen behandeld door de andere dierenartsen in de praktijk, met medicijnen..... Maar ik vertrouwde het voor geen meter, want na 1 dag stoppen met de medicatie braakte hij weer net zo erg, had geen koorts, maar wilde ook niet eten. Ik besloot en rontgenfoto te maken en wat bleek: een ileusbeeld (verstopping). Dus in overleg besloten om het meteen te opereren en te kijken of we de oorzaak konden vinden. Guess what: we haalden een groot stuk klitteband uit de darm!!!!! Wat heerlijk om zo'n beestje zo te kunnen helpen. Hij komt er wel weer bovenop. Wat zullen we morgen weer meemaken..........

Groetjes, Knier

Ps: Van een collega hoorde ik dat een van haar patienten een surprise-ei had ingeslikt :o. dat was dus knutselen tijdens de operatie! (Met de hond kwam alles goed hoor ;) )
Door Paul_Barte
#98306
Mag ik hieruit concluderen dat we NIET gaan duiken op de Antillen........ Knier >:( :-\
Laatst gewijzigd door Paul_Barte op di 18 mei 2004, 23:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#98551
Paul_Barte schreef: Mag ik hieruit concluderen dat we NIET gaan duiken op de Antillen........ Knier >:( :-\
oeps :o ;D ;D ;D
Door kniertje
#98966
sylvia schreef:

oeps :o ;D ;D ;D

O jee, ja dat had ik nog niet verteld! Ik ga pas volgend jaar :-\ Had gehoopt dat ik 1 juni kon gaan, maar ze hadden iemand gevonden met meer ervaring....tsja, daar kon ik niet tegenop. Maar volgend jaar zal het me lukken en ik blijf sowieso uitkijken naar het buitenland. Curacao is ook nog mogelijk 8)!!!! En het duiken zal er net zo mooi zijn ;D
Greetz, Knier
Door ~Joke~
#98976
kniertje schreef: Ha Joke en alle andere lezers!
Tijd geleden dat ik wat van me heb laten horen, maar het kwam er niet van door mijn nieuwe baan (waarneming)...heeeeel erg druk dus! Maar ik zal je vertellen, eind vorige week had ik een patientje (Border terrier) in de praktijk die verschijnselen had van Spike's. Ik heb ze direct verwezen naar je site, zodat ze ook kunnen kijken of de aanval hetzelfde lijkt als de aanval bij Spike's disease. Ze hadden nog nooit van spike's gehoord. De eigenaren gaan voor mij precies bijhouden, wanneer, hoe vaak, onder welke omstandigheden zo'n aanval optreedt en hoe lang het duurt. Intussen hoop ik me er toch nog wat meer in te kunnen verdiepen, maar vrije tijd is helaas errrg schaars, maar ik doe mijn best.
Groetjes, Knier
Hallo Knier,
Ik weet niet of je mijn mail laatst hebt ontvangen maar ik heb sterk het idee dat we met een glutenallergie hebben te maken. Bij meerdere Border Terriers, Spike en ook mijn eerste Border Terrier zeker. Het is dus wel iets om de eigenaren attent op te maken. Veel hondenvoer bevat graan, ook beloningen en het stukje brood tussendoor zijn dingen waar mensen niet zo gauw bij stilstaan. Spike staat nu op 100% glutenvrij. Dat gaat prima, zolang hij zich net als vorige week niet aan de hondenpoep vergrijpt.....Carnibest heeft een partij natuurvoer en lam speciaal voor Spike rijst/glutenvrij gemaakt. Ik weet dat rijst niet onder de glutenartikelen valt maar ik had het idee dat hij ook op de rijst verkeerd reageerde. De carnibest krijgen ze nog ongeveer 1 of 2 keer in de week, verder maak ik tegenwoordig alles zelf voor de honden klaar.
Glutenallergie bij mens en dier en de verschijnselen:
http://www.dogtorj.com/pages/556761/index.htm
Door avalon
#99252
Over verstopping door iets inslikken gesproken. Mijn DA vertelde wat hij had meegemaakt met een hond en zijn baas. De hond had een stuiterbal ingeslikt die operatief verwijderd was, toen de baas de hond kwam halen liet de DA die bal zien. Zegt die baas oooo was dat alles en laat die bal stuiteren, waarop die hond hem gelijk weer opvangt en je raad het al hij slikt hem weer in, Arm beest was net uit de narcose. Wat heb je er toch domme mensen bij ::)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door