Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#985111
Afgelopen maandag ontdekte ik bij het borstelen een paar kleine onderhuidse bultjes bij Fjurdy op z'n rug. Ik dacht eigenlijk aan vetbultjes of een muggebult.
Vandaag vond ik er echter weer een aantal, nu wat hoger op zijn rug, vlakbij zijn schouderbladen. Ze zitten allemaal in het verlengde van zijn ruggegraat.
Ik weet niet hoe ik het precies moet uitleggen maar 1 van de bultjes die ik maandag vond vormt een soort onderhuids wormpje van ongeveer 1,5 cm lang.

Ik ga morgen naar de DA met hem om het na te laten kijken, ik vertrouw het helemaal niet.
Laatst gewijzigd door tt-tjes op wo 09 jul 2008, 21:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tt-tjes
#985429
Ben net terug van de DA (helaas wel een vervangster). Ze denkt dat het een of andere allergische reactie is, vooral ook omdat de bultjes precies langs de scheiding van zijn haren zitten en het haar daar wat dunner is. Maar waarvoor, dat is dus de vraag, het kan vanalles zijn.

Ze opperde om hem een ontstekingsremmer te spuiten, want AB vond ze een beetje grof geschut. Op mijn vraag wat daar dan in zat zei ze cortico.  Heb even fijntjes gevraagd waarom dat ze, als ze AB al grof vond, dan wel met cortico klaar stond en dat ik dus niet wilde hebben dat ze dat spoot als ze niet zeker was wat de bultjes waren.

Ik ga het nu maar even in de gaten houden. Mochten er meer bij komen of worden ze groter, dan ga ik wel terug.
Door tt-tjes
#1001739
De bultjes zijn allemaal weg. Ik heb er ruim een week elke dag wat zilverzalf opgedaan en ze zijn weggetrokken. Ik weet niet of dit aan de zalf gelegen heeft of dat ze uit zichzelf weg gegaan zijn, maar het is een opluchting dat ze verdwenen zijn.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door