Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door K@rin
#985032
Sheddie wil niet meer eten ...............
Voor de vakantie werd hij al heel erg kieskeurig.
Wilde niets meer eten wat met rauw vlees te maken had.
Noodgedwongen van alles uitgeprobeerd en gelukkig wilde hij toen weer het gestoomde vlees van Renske eten.
Tijdens onze vakantie wilde hij dat ook niet meer en de oppas kreeg er alleen nog maar beschuitjes in.
Dat wilde hij vanmorgen ook niet meer hebben en na van alles te hebben geprobeerd, wilde hij vandaag alleen maar van die "markies"koekjes eten ........  :-[
Ik kan het risico niet nemen, dat hij niets eet, want hij is al afgevallen en weegt nog maar 5,6 kg terwijl hij normaal zo rond de 7 kg woog.
Hij is echt vel over been en zijn achterhand is heel erg slap.
Bij het minste of geringste valt hij om .....
Tijdens het voeren van de honden komt hij kijken wat er te halen is, om dan vervolgens bij zijn bakje weg te lopen.
Ja, hij is verwend .......
maar ook al ruim 14 jaar en ik kan hem NIET laten hongeren, want hij is reeds een heel eind door zijn reserve heen.
Morgen maar weer naar de dierenarts ........

Maar WAT en HOE kan ik proberen hem weer aan het eten te krijgen ..................
Door conleeuw
#985040
Oei Karin, dat is even balen. Ik heb het ook wel eens meegemaakt dat een hond dusdanig niet wil eten dat het echt moest, ik heb toen "mc donnalds voor katten" gebruikt, dus eigenlijk kattenblikvoer/kuipjes. Ik weet niet wat er in zit (waarschijnlijk stijf van geur en smaak stoffen) maar meestal willen ze daar wel wat van eten, maar dit is niet iets voor langere tijd, wel om ze even aan het eten te krijgen in geval van nood. Ik vindt dan alles geoorloofd, als ze maar eten :-\ Sterkte ermee
Gebruikersavatar
Door kira
#985053
Hill's heeft MC donalds voor honden, een paté, dure blikjes en als je ze openmaakt ruik je je kerstpakket. Het moet heel smakelijk zijn, wij kregen het voor grote beerin die na haar bevalling niet meer at. Ze at dat toen ook niet, maar de rest van de honden stond de dringen. Ik heb uiteindelijk zelf kippesoep gemaakt en dat over pens heen gedaan, en daarvan nam ze dan met pijn en moeite een lepel. Sterkte.
Door Connys
#985067
Mijn oude Berner wilde ook ineens niks meer met rauw te maken hebben, ik heb toen spiervlees en kip/kalkoenfilet gegrild in de koekepan en dat at ze wel en graag ook. Misschien eens proberen, zit tenslotte ook geen rotzooi in dan, ja wel verhit maar beter dan markiesjes of ander junkfood. Ik hoop dat hij echt weer wat eet. sterkte ermee!
Door Lizzy
#985079
Oh bah... :(. Ik denk dat een tripje naar de DA een goed idee is..... Ik zou hem tijdelijk een beetje met de pot laten mee eten (gekookt geprakt aardappeltje met wat gebakken vlees in een beetje olijfolie, beetje gekookte groente en wat geraspte parmazaanse kaas erover. Dat soort dingen). Dat vinden ze vaak erg lekker en ja gut, ik heb een beetje zoiets "als ie maar iets binnen krijgt".

Sterkte bij de DA!
Door Ine
#985089
Jakkes, Karin, wat naar!
Er zijn al meerdere ideeën geopperd, ik heb er geen meer, dan alleen alles proberen en morgen hopen, dat de da iets weet!
Sterkte met Tedjeraketje :-*
Door K@rin
#985108
waar haal ik dat mc Donnalds vandaan ?
Vanavond wat bouillon gemaakt maar dat wil hij ook niet ...
pens wil hij ook niet ..
gedroogd rundvlees wilde hij net wel een stukje ...
Door 202Spots
#985121
Roereitje of omelet met wat kaas?
sneetje brood met leverworst,of smeerkaas of pindakaas.
macaroni/spagetti met gebakken gehakt erdoor...
good luck!
Door conleeuw
#985131
K@rin schreef: waar haal ik dat mc Donnalds vandaan ?
Vanavond wat bouillon gemaakt maar dat wil hij ook niet ...
pens wil hij ook niet ..
gedroogd rundvlees wilde hij net wel een stukje ...

tja, iemand (mischien buren?) die een kat heeft die dat soort smurrie mischien in huis heb, anders mischien zoals Dory zegt.... roerei... of iets in die lijn??? getsie, het valt niet mee als zo'n outje op hongerstaking gaat.  :-\
Door K@rin
#985163
conleeuw schreef: tja, iemand (mischien buren?) die een kat heeft die dat soort smurrie mischien in huis heb, anders mischien zoals Dory zegt.... roerei... of iets in die lijn??? getsie, het valt niet mee als zo'n outje op hongerstaking gaat.  :-\
OOOOOOOOOOOOHHHHHHH
je bedoelt gewoon kattenvoer in blik of kuipjes ?
ik dacht dat er een merk mc donald bedoeld werd ........  ;D ;D ;D ;D ;D

DIE smurrie heb ik zelf in huis, omdat mijn eigen katten het verr*kken KVV te eten (nadat ze er wel mee opgegroeid zijn .....)
Inmiddels de kuipjes met vis, gevogelte en rund geprobeerd ........
resultaat NOPPES !!
Door conleeuw
#985179
K@rin schreef: OOOOOOOOOOOOHHHHHHH
je bedoelt gewoon kattenvoer in blik of kuipjes ?
ik dacht dat er een merk mc donald bedoeld werd ........  ;D ;D ;D ;D ;D

DIE smurrie heb ik zelf in huis, omdat mijn eigen katten het verr*kken KVV te eten (nadat ze er wel mee opgegroeid zijn .....)
Inmiddels de kuipjes met vis, gevogelte en rund geprobeerd ........
resultaat NOPPES !!
Ik zou morgen ochtend maar meteen de da bellen, klinkt in iedere geval niet goed :(
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door