Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door robbiekomvoor
#984660
lynn loopt al een tijdje behoorlijk mank,er zit nl een afgesleten stukje in haar voetzool,het is niet open of zo,maar het plekje is wel dun.wat zou ik hier aan kunnen doen??
Door Femke
#984715
robbiekomvoor schreef: lynn loopt al een tijdje behoorlijk mank,er zit nl een afgesleten stukje in haar voetzool,het is niet open of zo,maar het plekje is wel dun.wat zou ik hier aan kunnen doen??
hoe lang loopt ze al mank? Ik zou misschien toch overwegen om buiten een schoentje aan te doen om de plek wat rust te gunnen. Verder valt er inderdaad eigenlijk niks aan voetzooltjes te doen.
Door conleeuw
#984747
heb jij enig idee hoe dat komt? mijn oude Border had het ook als ze té fanatiek achter een balletje aan vloog, het remmen op harde ondergrond deed haar voetzooltjes volledig afslijten. Rust en gewoon lopen (dus niet achter dingen aan vliegen) heeft bij haar vrij snel goede herstel gebracht. Success ermee ;)
Door MariekeLost2
#984885
Hier net zo'n geval. Die van mij is zijn achterste poot nu ook een beetje versleten (net vanmiddag ontdekt bij het nakijken van zijn jeuk, zie mijn andere topic) hij krijgt nu gewoon weer zijn schoentjes aan, dan is het snel over. Die van mij is zo bloedfanatiek met lopen en achter de bal aan rennen (halve border collie) dat dit vaker gebeurt. Het is niet de eerste keer dat dit gebeurt, en het zal ook denk ik niet de laatste keer zijn. ;)
Door MariekeLost2
#985097
Je moet ze altijd per twee kopen, en ook per twee aandoen, anders gaat de hond scheef lopen. Dus is het bv de achterpoot, dan ook achter om allebeide poten een schoentje. Ik heb de mijne hier gekocht:

http://www.natteneuzen.nl/contents/nl/d ... choen.html

Ze zijn niet goedkoop, maar dit waren de eerste en hopelijk de laatste die hij kon aanhouden. De andere werden allemaal vernield en die vlogen tijdens het lopen steeds uit. Hij heeft hele schattige blauwe. Het is geen gezicht (iedereen lacht me ook altijd uit, als ik met hem aan het fietsen ben, en hij zijn gymschoenen aanheeft) maar het helpt wel!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door