Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door schnueggerli
#984403
hallo
Enrico onze berner reu van 6 jaar en al 4 jaar aan vers vlees doet niks anders dan gras eten en slikken,
hij eet wel en drinkt ook wel.
in het begin hebben ze van de islamiet gehad maar nu ik er nog maar 1 heb is hij aan de carnibest.
en mijn man zou hem het liefst weer op brokken zetten maar ik niet ! ;)
maar goed nu hij zo doet(slikken) en gras eet wordt het steeds moeilijker om mijn man ervan te over tuigen
dat vers beter is!
wie heeft tips!!???? :confused1:
Door cathrien
#984405
Voor mij is dit zeer herkenbaar maar het wisseld zeer sterk dan weer niet en dan weer wel. Ik zelf heb er totaal geen moeite mee.
Ze deden het nl. ook met brokken.
Laatst gewijzigd door cathrien op za 14 jun 2008, 14:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Brecht
#984406
dat gras eten wordt hier ook gedaan en zover ik weet is het niet echt bekend waarom ze dat doen.. ik laat het maar zo  :) mat dat slikken weet ik eerlijk gezegd niet zo goed wat je bedoeld  :-[
Door schnueggerli
#984422
over het gras eten maak ik me ook niet zoveel zorgen maar dat geslik... :wall:
hij doet dus dan niks anders als slikken net als of hij niet wil over geven....
:-\ ik weet ook niet hoe ik het verder uit moet leggen!
Door maddoc
#984467
dat klinkt alsof hij misslijk is en daarom gras eet ipv omdat hij het zo lekker vindt en dan kom je in een vicieuze cirkel terecht, dus ik zou hem voorlopig van het gras eten af proberen te houden om dat te doorbreken en een andere variant vd Carnibest kiezen dan dat je nu geeft.
Door Barbara78
#984471
Als je de indruk hebt dat hij slikt alsof hij "het binnen wil houden" en dus misselijk is, zou ik eens bij de DA langsgaan. Bij  mensen kan het allerlei oorzaken hebben (lekke maagklep, maagzuur, voedingsintolerantie, etc) en ik zou denken dat dat bij honden niet (per definitie) anders is...
Door Femke
#984718
hmmm ik zou toch proberen dat gras eten even niet toe te staan. Er is best een kans dat jouw hond een prop gras in de maag heeft die hij niet kan verteren en daarom misselijk is.
Door Henk en Donja
#984762
Donja mag ook geen gras meer eten van mij(granenallergie), wil ze onderhand ook echt niet meer tenzij ze misselijk is, na ontwormen bijvoorbeeld.

Toen het slecht ging met haar allergie was ze ook net een koe, grote proppen gras met veel bloed en slijm kwamen er dan weer uit. Ze wilde het altijd wel uitkotsen maar kon dit eenvoudigweg niet(te zwakke maag of zeg et maar), ze reageerde daarop door nog meer gras te gaan eten want ze werd alleen maar nog misselijker en haar instinct zei dat ze dan gras moest eten.

Oftewel ze zat in een cirkeltje dat niet onderbroken werd door het uitkotsen van het gras en ik denk dat jouw hond daar ook in zit, geen gras meer laten eten dus!

Als een hond trouwens iets uit wil kotsen en dat niet lukt lijkt het dus inderdaad of ze continu moeten kokhalzen, dit reflex gaat vaak heel lang door en is eventueel te verzachten door over de keel en borst te wrijven.

Let ook even op of je hond niet teveel haar binnen krijgt, ik heb gehoort(kan weer onzin zijn natuurlijk) dat honden na een flinke vachtbeurt heel misselijk zijn van al dat haar wat ze binnen krijgen en daarom gras gaan eten om het weer naar buiten te werken. In dat geval zul je ook die oorzaak min of meer weg moeten nemen denk ik.
Door mcSnurk
#984778
onze hond had dat op de brokken, veel gras eten en steeds slikken alsof er teveel zuur opstootte. Maar hij had daarna een maagontsteking. Het is dus een teken dat er iets mis is en hij zich niet lekker voelt. Welke carnibest geef je? Misschien zit er iets in wat niet goed valt.
Gebruikersavatar
Door de Meiden
#984825
Dat slikken, doet hij dat het meeste de uren direct nadat hij heeft lopen grazen en wordt het later wat minder of de hele tijd door.
Kan ook zijn dat hij te grote stukken gras inslikt en dat het halverwege blijkt hangen en slecht richting maag verdwijnt, van daar die slikbeweging misschien.
Maar teveel maagzuur krijgen wat hij steeds terug slikt omdat hij teveel gras naar binnenwerkt kan ook heel goed zijn.
Hier grazen ze ook, en toen ik er vroeger nog brokjes bij gaf was het ook zo.
Het is nog steeds niet aanwijsbaar waarom honden gras eten.
Door schnueggerli
#984862
gisteren en vandaag  alleen pens gegeven van ahv en het lijkt vandaag een stuk minder erg.
dus zou het kunnen dat hij naast(bij) het carnibest ook groentes moet???
zeewier?
of zouden jullie andere groenten doen?

hij krijgt nu carnibest aktief en naturel door elkaar(om en om)
bedankt voor de tips en adviesen!
Door tiny
#984891
Ik denk niet dat als hij groentes gaat eten dat het minder wordt. Gras eten doen ze hier ook en ze zitten helemaal op barf.
Misschien moet je hem van de Carnibest af halen daar kan hij best misselijk van zijn. Tenslotte, als je niet barft weet je ook niet wat je hond binnen krijgt. ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door