Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door pallas
#984544
Didot mag voor maandag middag 12.00u nog eten en daarna niet meer.
Hij wordt dinsdag ochtend geopereerd.
Wat kan ik hem het beste geven ?
Ik dacht zelf aan haasvlees, groentemixje en een paar haasoren met vacht eraan.
Door Fido
#984547
Behoorlijk lange vastentijd dus het eten wat je hem gaat geven moet geen probleem zijn.

12 uur vasten is normaliter al genoeg behalve bij rassen met plattebekken die 24 uur vasten.
Door pallas
#984561
Ja voor een lege maag zal het wel zorgen.
Maar het ging me ook om het "soepel"blijven van de ontlasting.
Als meneer niet zo makkelijk op de hurken kan heb ik liever geen harde keutels, maar aan de dunne hoef natuurlijk ook weer niet. :P
Als  Nox een dagje vast heeft ze ook snel last van héél harde keutels, met wat vacht in het eten viel het me op dat ze dan steeds heel  makkelijk mooie keutels poept.

Moeten de darmen na een operatie ook weer helemaal op gang komen of kan ik hem meteen weer karkassen voeren?
Door Fido
#984584
pallas schreef: Ja voor een lege maag zal het wel zorgen.
Maar het ging me ook om het "soepel"blijven van de ontlasting.
Als meneer niet zo makkelijk op de hurken kan heb ik liever geen harde keutels, maar aan de dunne hoef natuurlijk ook weer niet. :P
Als  Nox een dagje vast heeft ze ook snel last van héél harde keutels, met wat vacht in het eten viel het me op dat ze dan steeds heel   makkelijk mooie keutels poept.

Moeten de darmen na een operatie ook weer helemaal op gang komen of kan ik hem meteen weer karkassen voeren?
Na een volledige narcose zou ik hem niet direct karkassen voeren. Het hele lichaam moet weer een beetje op gang komen, niet dat de darmen stil komen te liggen maar er is wel wat gebeurd met het lichaam.
Als het goed is krijg je ook het advies mee naar huis om de 1e dag nog geen eten te geven of een klein beetje in de avond, de tweede dag de helft van de normale hoeveelheid en de derde dag moet de hond weer normaal eten.
Door pallas
#984632
Fido schreef: Na een volledige narcose zou ik hem niet direct karkassen voeren. Het hele lichaam moet weer een beetje op gang komen, niet dat de darmen stil komen te liggen maar er is wel wat gebeurd met het lichaam.
Als het goed is krijg je ook het advies mee naar huis om de 1e dag nog geen eten te geven of een klein beetje in de avond, de tweede dag de helft van de normale hoeveelheid en de derde dag moet de hond weer normaal eten.

Okee, dan hou ik het de eerste dagen op een beetje vlees en dan vanaf de derde dag weer een maaltijd met wat zacht bot erbij.
Ik verwacht zelf dat hij de operatie dag nog veel zal slapen, denk niet dat ie dan al eten wil ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door