Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Do
#982989
Mientje is 17 en heeft mamatumoren
we hebben besloten om niet te opereren
natuurlijk zal ik van alles proberen om die krengen zo langzaam mogelijk te laten groeien
en beginnnen met een niewe menu dus
mientje eet 4 dagen carnibest en 3 dagen samenstel
wat kan ik haar het beste geven?
las al visolie? hoeveel moet ik geven? bv iederedag? meer gewone vis geven?
bv 1 dag carnibest weg halen en 1 dag extra vis?
Door Lizzy
#982995
Om te beginnen Do, zou ik beginnen met of een Carnibest soort te kiezen zonder granen/rijst of andere koolhydraten. Of zelf te gaan samenstellen. Tumoren voeden zich namelijk met koolhydraat.

Dan zou je inderdaad elke dag visolie kunnen geven. Ik zelf zou gaan voor het allerschoonste en allerbeste visolie preparaat. En dat is Solgar-3 700. Deze bevatten zeer veel van de juiste vetzuren en deze capsules zijn bovendien bewezen vrij van iedere vorm van vervuiling. Je moet nu iedere vorm van vervuiling vermijden, vind ik. Sommige visolieen bevatten zelfs stoffen die kankerverwekkend zijn, dus daar moet je ver van blijven. Ik zou zelf niet kiezen voor verse vis. Teveel vervuild. Te weinig geconcentreerd. Normaal voor een gezonde hond geen enkel probleem. In geval van Mientje, omdat ze ook hoge doseringen EPA en DHA nodig heeft: moet je teveel vis voeren om daaraan te voldoen en krijgt ze dus teveel vervuilde vis binnen.

Zelf zou ik ook middelen als Shiitake (paddestoel), Pau D'Arco, antioxidanten (vitamine A, C en E), melatonine, etc. overwegen. Misschien dat je dat moet overleggen met een holistisch DA. Of zelf op Internet gaan zoeken op deze middelen en kijken of je het wat vindt of niet. 
Gebruikersavatar
Door Nitus
#983002
Ik sluit me aan bij Lizzy, en als supplement zou je ook nog Power Mushrooms kunnen geven, om de tumorgroei te stoppen/ vertragen: http://www.herbsmd.com/detail/power-mushrooms-7924.htm (deze krijgt Gitte ook). Of misschien heeft Tannetje nog ideeën?
Mochten er een tumor opengaan en gaan ontsteken dan zijn daar ook nog verschillende middelen (homeopathisch en chinees) die goed kunnen werken. Dus voorlopig kan Mientje nog even vooruit ;).
Door Do
#983056
de Power Mushrooms  die zijn alleen in het buitenland te bestellen?
Gebruikersavatar
Door Nitus
#983086
[quote="Do"]
de Power Mushrooms  die zijn alleen in het buitenland te bestellen?
[/quote]

Ik krijg ze via mijn DA (die is nu op vakantie). Maar als ze terug is wil ik wel even voor je vragen waar zij ze vandaan haalt. (vermoed ook het buitenland want ze amerikaanse). Ik heb er nog geen NL leverancier van kunnen vinden.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#983088
[quote="Do"]
en hoe geefje de paddenstoelen?
http://www.havemangroen.nl/global/nl/webshop
is het dit? of is er andere form?
of is dit wat?

http://www.solgar.nl/groep/2/Solgar+Pro ... ct=1000322
[/quote]

Die van Solgar lijken me ook OK. Makkelijker te doseren. Als je deze gaat geven zou ik dat niet samen met de power mushrooms doen trouwens, dan wordt het een beetje teveel denk ik. Dus of deze of power mushrooms.
Door Do
#983823
vandaag de omega 3 gegeven
kan het kwaad dat ze het gewoon zo opvreet?
Door Antonia
#984193
Ik neem aan dat je capsules had en dat Mientje er daar een van in zijn geheel heeft doorgeslikt?
In dat geval: nee hoor, kan geen kwaad. Zou zelf zeggen: fijn dat ze ze zo gemakkelijk eet. Hier moet ik de capsules óf kapotknijpen over het eten, óf achter in de keel stoppen en dan laten slikken.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#984194
Nee hoor, Gitte eet ze ook weleens als een snoepje op. Is alleen maar makkelijk ;).
Door tiny
#984893
Ik zou helemaal zelf samen gaan stellen. Dan weet je wat ze binnen krijgt en dan natuurlijk de supplementen die hier boven genoemd worden.
Ver weg blijven van de koolhydraten dus >:( En kooikertjes kunnen heeeeeeel goed barfen hoor!........... ;D

Helemaal of topic" Ik vind Mientje toch zo een leuke naam (zeker voor een kooikertje) Je kunt er zo lekker op door freubelen:
Mienepientje, huppeltrientje, enzv. ;D ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door