Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Tamara*
#983590
Kami heeft gisteren alles uit gekotst, en had diarree.
Gisterenavond heb ik al probiotica gegeven bij zijn eten en het bot weggelaten. Dat vond hij niet zo'n strak plan en heeft zijn uitgekotste konijnenkarkas (klein stukje) weer opgegeten.
Vannochtend weer een paar plasjes diarree (eentje met wat bloed erbij) en gal gespuugd.

Ik heb voor vandaag als vleesbot maar kippenekken eruit gehaald en op het menu staat haasvlees, pancreas en een klein stukje pens.
Zal ik dit dan wel geven?
Gekookte rijst met kip zie ik echt niet zitten, hij heeft al zo'n slechte spijsvertering. En hij moet die verse pancreas hebben anders kan ik net zo goed niks geven want dan komt het er toch zo weer uit zonder dat zijn lichaam er voedingsstoffen van opgenomen heeft.

Gisterenochtend heeft hij trouwens ook in een hele vieze sloot gelegen (stilstaand water), ik heb hem helemaal afgespoeld, maar hij heeft wel nog wat binnengekregen door zichzelf helemaal te wassen. Zou daar misschien het probleem liggen? Hij heeft verder niks geks gegeten.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#983594
Ik zou 'm een dagje laten vasten, grote kans dat het idd door die gore sloot komt. Geef de boel even een dagje rust en eventueel okugest en/of wat groene leem. Sterkte met de patiënt.
Door Tamara*
#983665
uhh dat is eigenlijk niet het antwoord wat ik wilde horen ;D
Nu liggen er 2 hele zielige hondjes achter me, want als Kami niet mag eten dan krijgt chika ook niet (dan krijg ik ruzie in de tent).
Nou ja het is maar voor een dagje...

Okugest, zorgt dat er niet voor dat de diarree word gestopt? En is dat wel goed om het te stoppen?

Overigens heb ik net met ze gewandeld en er is bij Kami niks meer uit gekomen, zowel aan de voor als achterkant niet (hij zal wel helemaal leeg zijn).
Door conleeuw
#983670
ik zou geen pens geven, als hij iets MOET eten, dan zou ik een beetje pancreas en een beetje iets anders geven, en voor het rest gewoon maar even laten, hij haalt wel weer in als zijn darmen en maag tot rust zijn gekomen.  ;)
Door Tamara*
#983715
Ik kijk gewoon hoelang ze het volhouden om niet te eten. Ze zijn dat helemaal niet gewend dus das raar natuurlijk.
Ze zijn wel gestopt met om me heen te draaien omdat ze honger hebben en ze liggen nu lekker te slapen.
Mochten ze vanavond nou echt vervelend worden kan ik altijd nog een beetje pancreas geven.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#983729
Tamara* schreef: uhh dat is eigenlijk niet het antwoord wat ik wilde horen ;D
Solly :D
Nu liggen er 2 hele zielige hondjes achter me, want als Kami niet mag eten dan krijgt chika ook niet (dan krijg ik ruzie in de tent).
Nou ja het is maar voor een dagje...

Okugest, zorgt dat er niet voor dat de diarree word gestopt? En is dat wel goed om het te stoppen?
Okugest stopt niet, het werkt niet als Norit oid.
Overigens heb ik net met ze gewandeld en er is bij Kami niks meer uit gekomen, zowel aan de voor als achterkant niet (hij zal wel helemaal leeg zijn).
Nou da's al goed nieuws :D.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#983736
Hier hebben ze het om de beurt gehad. eerst Gina, die had het ook het heftigst. Braken, diarree en sloom. Ze wilde niet eten en kreeg dan ook niets.  Daarna Bowyn en nu Bob.
Ik geef eigenlijk niets, gewoon een dagje of twee vasten en het lichaam het zelf op laten lossen.
Door Brecht
#983961
Anderz heeft vandaag ook veel gebraakt, 1x met wat bloed erbij, en net ging ze zitten om te poepen nou het was zo dun het is dat het een bruine kleur had... verder heeft ze vandaag veel gras gegeten en daar kwam ook een hoop mee eruit toen ze "gepoept"had... Ik laat haar vandaag ook vasten en kijk morgen hoe ze dan is...
Door Femke
#983975
belgje schreef: misschien een beetje rijst eten, dit doen wij hier altijd

???

ik hoop dat je hiermee bedoelt dat de baasjes rijst eten en niet de hondjes?
Rijst voegt werkelijk helemaal niks toe. Zelfs niet voor een hond met diarree.
Door belgje
#983989
Femke schreef:
???

ik hoop dat je hiermee bedoelt dat de baasjes rijst eten en niet de hondjes?
Rijst voegt werkelijk helemaal niks toe. Zelfs niet voor een hond met diarree.
ja bedoel toch de hond.
heeft hij toch iets binnen , ik kan dat gewoon niet niets te eten geven, sorry
maar met braken erbij is iets anders dan zou ik ook niets geven natuurlijk,
gelukkig nog nooit meegemaakt, enkel ééns diaree een dag of 2
Door Femke
#983992
belgje schreef: ja bedoel toch de hond.
heeft hij toch iets binnen , ik kan dat gewoon niet niets te eten geven, sorry
maar met braken erbij is iets anders dan zou ik ook niets geven natuurlijk,
gelukkig nog nooit meegemaakt, enkel ééns diaree een dag of 2
nee ik geef ook nooit 'niks' te eten, maar dan liever hun gewone voer dan rijst.
Door Tamara*
#984191
Toenstraks heeft hij nog een keer gepoept en dat was alweer wat vaster, niet meer helemaal water dus een goed teken!
Ze hebben vandaag niks te eten gehad, dus morgenochtend maar beginnen met een klein stukje pancreas met wat probiotica erbij en kijken hoe dat gaat.

Voorheen was ik meteen naar de dierenarts gerend en had de AB er al in gezeten, ben dus errug blij met dit forum ;)
belgje schreef: misschien een beetje rijst eten, dit doen wij hier altijd
Al het leeswerk wat ik heb gedaan geeft aan dat het spijsverteringsstelsel van de hond er niet op gebouwd is om granen (rijst) te verteren. Ik geef dat dus helemaal niet meer.
Door Tamara*
#984275
Ja het was wel sneu.
Ze stonden inderdaad echt zo van vergeet je niks???
Maar ze hadden snel door dat ze niks kregen en gingen weer lekker luieren, dus het is me best meegevallen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door