Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Kuszco
#980093
Lotje is allergisch voor pollen en grassen.
Daar ben ik nu het tweede seizoen mee bezig en eigenlijk mogen we niet klagen.
Alleen nu het gras zo hoog staat begint haar buik weer zwart te worden. Vooral in haar liezen en onder haar oksels.
Ik ben nu het tweede seizoen bezig met puur pollen en daarbij krijgt ze "puur jeuk`
Ik geef doils skin visolie,probiotica en ze krijgt CB. Kan ik nog wat doen om haar huid wat te beschermen.
Jeuk heeft ze al ruim een jaar niet meer.Nu natuurlijk wel weer iets. Er zijn nog geen wondjes,alhoewel ik denk dat dat wel weer gaat komen in juli en augustus.
Tips uit voorzorg. Ze zijn welkom.
Groetjes Liliane,Zita en lotje.
#980317
Ik zou als eerste de allergenen zoveel mogelijk ontwijken. Dus niet door bloeiend gras laten lopen. In het bos groeit meestal geen gras dus als het enigszins kan zou ik haar alleen in het bos uitlaten. En wat je ook zou kunnen proberen is de buik in het vet te zetten zodat er een beschermend laagje opzit en de pollenkorrels niet kunnen irriteren.

Ik heb zelf erge hooikoorts en ik ga in deze tijd dus zo min mogelijk door de wei met bloeiend gras lopen sjouwen en ip daarvan naar het bos. Ik kan heel goed het verschil merken.
Door Kuszco
#980365
Het is heel moeilijk om hier gras te vermijden. Ik laat haar er niet doorheen lopen,maar blijf met haar op de paden.
Verder is overal heel hoog gras. Het is balen,maar echt bos is hier niet op loopafstand,alleen veld,veld en nog eens veld.
Ze krijgt het natuurlijk ook door inademing binnen.Ik was haar voorpoten en buik als ik terugkom met water.
Dat insmeren met vet vind ik ook een goeie.
Bedankt voor je reaktie.
Groetjes Liliane,Zita en lotje.
Door Kuszco
#980599
Ja,zelf heb ik al eens aan iets menselijks gedacht.
Maar ik durfde het niet goed. Maar vanmiddag ga ik eens wat googlen.Het is natuurlijk wel altijd uit te proberen.
Het gaat vooral om de zwarte verkleuring van haar huid. Die hoort er natuurlijk niet te zijn. Verder heeft ze momenteel nog niet veel klachten. Ik ga zo met ze lopen en dan zal ik het hoge gras zo veel mogelijk vermijden. Maar dat wordt dan wel aan de riem houden. Maar kan ik dat wel gewoon geven naast de puur jeuk en puur pollen?
Groetjes Liliane,Zita en lotje.
Door Lizzy
#980613
[quote="Kuszco"]
Ja,zelf heb ik al eens aan iets menselijks gedacht.
Maar ik durfde het niet goed. Maar vanmiddag ga ik eens wat googlen.Het is natuurlijk wel altijd uit te proberen.
Het gaat vooral om de zwarte verkleuring van haar huid. Die hoort er natuurlijk niet te zijn. Verder heeft ze momenteel nog niet veel klachten. Ik ga zo met ze lopen en dan zal ik het hoge gras zo veel mogelijk vermijden. Maar dat wordt dan wel aan de riem houden. Maar kan ik dat wel gewoon geven naast de puur jeuk en puur pollen?
Groetjes Liliane,Zita en lotje.
[/quote]

Allerfleur en Luffeel kun je dus echt gerust geven. Gewoon de halve mensendosering aanhouden. En ja, deze kun je naast puur pollen geven.
Door adne
#980705
Luna haar buik en liezen zijn ook zwart, geen roze meer te zien (geen haren ook trouwens)
Ik las op internet dat als een hond 'hooikoorts' heeft de verschijnselen zijn;
jeuk soms met rode bultjes, en de zwarte verkleuring van de huid schijnt ook
een typisch verschijnsel te zijn wat er bij hoort.
Google maar eens naar hooikoorts hond.

Succes Gr.Jo en Luna
Door Kuszco
#980818
Luna haar buik en liezen zijn ook zwart, geen roze meer te zien (geen haren ook trouwens)
Ik las op internet dat als een hond 'hooikoorts' heeft de verschijnselen zijn;
jeuk soms met rode bultjes, en de zwarte verkleuring van de huid schijnt ook
een typisch verschijnsel te zijn wat er bij hoort.
Google maar eens naar hooikoorts hond.

Ja,ik weet dat Lotje hooikoorts heeft. We zijn er zelf achter gekomen.Maar sinds we met de puur -middelen etc. bezig zijn heeft ze vrijwel geen jeuk meer.
Alleen de verkleuring van de huid naar zwart.
Ik ga eens op zoek naar allerfleur en luffeel,en zink/zwavelpasta daar kan ik ook wel aan komen.
Bedankt allemaal.
Groetjes Liliane,Zita en Lotje
Door Kuszco
#983497
Hoi Lizzy,

Ik heb de capsules Allerleur extra forte in huis.
Normale dagdosering is 1x daags 1 capsule.
Hoe kan ik dat nu het beste doen bij Lotje?
Zij moet daar de halve dosering van hebben.
Groetjes Liliane.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#983581
Capsules kun je meestal makkelijk los'schroeven', dan kun je de helft van de inhoud over het eten strooien dopjes weer op elkaar doen en de rest bewaren tot de volgende dag.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door