Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Helen
#765799
Heeft iemand ervaring met dit middel? En wat zijn dan jullie bevindingen?
Door Fido
#766503
Helen schreef: Heeft iemand ervaring met dit middel? En wat zijn dan jullie bevindingen?
Het is net op de markt. Ik verkoop het hier en nog geen klachten gehad wat betrefd allergische reacties.
Moet nog ff afwachten of het idd zo goed werkt tegen vlooien en teken zoals ze doen beloven!

vlooien 100% binnen 24 uur dood
teken 100% binnen 48 uur dood

Het is overgens goedkoper dan de stronghold ;)
Door Jojo
#768204
Teken binnen 48 uur dood....
Is dat niet wat te laat gezien je ze binnen 20-24 uur moet verwijderen ivm infectiegvaar?! ???
Door tt-tjes
#768232
Jojo schreef: Is dat niet wat te laat gezien je ze binnen 20-24 uur moet verwijderen ivm infectiegvaar?! ???
Zelfs dit schijnt dus niet meer afdoende te zijn, ik heb net een duits artikel zitten lezen waarin staat dat de mannelijke teek van de soort dermacentor reticulatus (ze noemen het de Auwaldzecke), als hij al een keer bloed gezogen heeft, bij de volgende beet onmiddellijk je hond kan besmetten en niet pas na 24 uur.

Deze professor geeft dus aan de op dit moment als beste de druppels werken waar permethrin in zit.
Laatst gewijzigd door tt-tjes op ma 28 mei 2007, 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tigger
#799776
Even een vraagje.
Het omslaggewicht ligt bij 22kg (pipet voor honden tussen 11-22 kg); vanaf dan heb je de 'large-pipetjes' (gewicht 22-50 kg) nodig.
Nu weegt Beau 23,5 kg; volgens de DA-assistente kan ik dus niet volstaan met 'medium-pipetjes'.
Maar maakt die ca 1,5 kg nou werkelijk zoveel verschil?
Laatst gewijzigd door tigger op do 26 jul 2007, 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#799894
Ik zou dan toch die van 11-22 kg nemen. Tot 50 kg is wel heel veel.
Door tigger
#799917
Hitam schreef: Ik zou dan toch die van 11-22 kg nemen. Tot 50 kg is wel heel veel.
Dat vind ik dus ook; ik doe ook gewoon de medium pipetjes.
Door Helen
#799919
Ik zou de large pipetjes nemen en er een klein spuitje bij kopen en de hoeveelheid voor 2 honden gebruiken. De prijs voor een medium pipetje en een large pipetje scheelt niks...Dan heb je met een large pipetje 2 voor de prijs van 1. Zo doe ik het ook met advantage. Ik koop advantage large cat tot 8 kg (even duur als tot 4 kg) en verdeel de hoeveelheid keurig met een spuitje over 2 katten!! 2 voor de prijs van 1!
Door Saffier
#800003
Ik heb toevallig 3 weken geleden dat product voor het eerst gebruikt,
ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben.

Voor het middel hadden beide honden erg veel teken, en sinds ik dit middel heb gebruikt heb ik er geen een meer gezien.

Qua allergie moet ik nog even afwachten, omdat een van mijn honden nu hele alergische reacties ergens op heeft, we gaan bloed onderzoek doen om te kijken waar het aan ligt.

Mijn andere hond heeft nergens last van.
Ikvind het dus super werken tegen teken en ook vlooien.


Liefs Jessy
Door sam123
#934613
saffier,
hebben jouw honden nog allergische rakties gehad op prac-tic?
sylvia
Door **Jillaroo**
#934726
Ik heb vorig jaar voor het eerst prac-tic gebruikt. Op mijn honden geen teek gevonden, en beide geen allergische reaktie.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#935111
Ik gebruik het ook al een tijdje, geen teken meer gevonden.
Promeris duo is eigenlijk veel beter tegen teken, de teek valt binnen 20 minuten er al af. Maar ik waag het er toch maar niet op, omdat er honden zijn die bijna het loodje hebben gelegd en bovendien vind ik het enorm stinken.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#936966
Ik heb vorig jaar prac-tic gebruikt en het is me goed bevallen, geen bijwerkingen.

Ga dit jaar (via internet) 6 pipetjes voor 22-50 kg kopen en over de jongens verdelen. Scheelt me wel enorm in de kosten.
Door Hilmo
#983326
Goed om dit te lezen.
Ik was gisteren bij de dierenarts en heb het oude anti vlooien spul meegenomen, Stronghold, werkt als enige tegen vlooien bij ons hondje.
Heb haar daar ook gisteren meteen mee 'ingesmeerd/ingespoten, of hoe je dat ook noemt.

Maar... Dit spul stelde ze mij ook voor. Ik zei nou ik wil het spul wat we normaal ook hebben. Maar ik was het afgelopen half jaar dus mooi vergeten dat dat NIET helpt tegen teken... En nu is ze naar de trimmer geweest, heeft ze twee rare bulten. Eentje zit duidelijk nog wat in (maar geen lijfje, dus ik verwacht dat ze het lijf eraf heeft geschoren!) en ons hondje heeft jeuk en ook daar want het is een beetje open en er zit een korst op, of het is een gedeelte van het lichaam.
Is het verstandig als ik morgen toch dat spul ga halen, en dan dat ook nog eens erop smeer? Dan heb ik twee middelen in één week tijd erop gesmeerd. Er zit nu zeker weten geen teek op haar (geen levende), kan ik dan misschien beter wachten totdat deze is uitgewerkt, dit middel en dan als nog het tekenmiddel eropdoen?

Edit: Morgen naar de dierenarts gaan wordt wel een beetje moeilijk. Denk dat ik het nog even uitstel totdat ik er weer in de buurt kom of dat het echt niet meer gaat. Ze loopt nooit echt onder bosjes.
Laatst gewijzigd door Hilmo op do 12 jun 2008, 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door