Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door crutz
#97642
hoe kan ik dat t beste aanpakken,
ik moet ergens eind juni gaan verhuizen omdat het pand waar ik in woon gesloopt gaat worden
heb dan alleen nog wel voor minimaal een maand in mn 350l vriezer liggen, best veel dus
vriezer moet natuurlijk na t verhuizen 24 uur stil staan voor hij weer aan mag
kan ik alles er gewoon in laten liggen (tuurlijk ff er uit met verhuizen anders is ie helemaal niet te tillen ;)) en als ik hem dicht hou komt het dan wel goed, of is het in die 24 uur wel ontdooid en kan ik het dan wegflikkeren, oftewel kan ik dan niet beter een tijdelijke locatie voor mn vers zoeken.....................(heb niet al te verweg gelukkig wel familie met grote vriezers....)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#97692
[quote="crutz"]
hoe kan ik dat t beste aanpakken,
ik moet ergens eind juni gaan verhuizen omdat het pand waar ik in woon gesloopt gaat worden
heb dan alleen nog wel voor minimaal een maand in mn 350l vriezer liggen, best veel dus
vriezer moet natuurlijk na t verhuizen 24 uur stil staan voor hij weer aan mag
kan ik alles er gewoon in laten liggen (tuurlijk ff er uit met verhuizen anders is ie helemaal niet te tillen ;)) en als ik hem dicht hou komt het dan wel goed, of is het in die 24 uur wel ontdooid en kan ik het dan wegflikkeren, oftewel kan ik dan niet beter een tijdelijke locatie voor mn vers zoeken.....................(heb niet al te verweg gelukkig wel familie met grote vriezers....)
[/quote]

Dit komt goed, alles erin laten zitten, deur dicht houden en na 24 uur staat het ijs nog steeds op de wanden en is je vlees niet ontdooid. Tijdens het vervoer het vlees koud houden door er dekens e.d overheen te vouwen.
Door Paul_Barte
#97693
[quote="crutz"]
hoe kan ik dat t beste aanpakken,
ik moet ergens eind juni gaan verhuizen omdat het pand waar ik in woon gesloopt gaat worden
heb dan alleen nog wel voor minimaal een maand in mn 350l vriezer liggen, best veel dus
vriezer moet natuurlijk na t verhuizen 24 uur stil staan voor hij weer aan mag
kan ik alles er gewoon in laten liggen (tuurlijk ff er uit met verhuizen anders is ie helemaal niet te tillen ;)) en als ik hem dicht hou komt het dan wel goed, of is het in die 24 uur wel ontdooid en kan ik het dan wegflikkeren, oftewel kan ik dan niet beter een tijdelijke locatie voor mn vers zoeken.....................(heb niet al te verweg gelukkig wel familie met grote vriezers....)
[/quote]

Carmen als het lukt om een ander adres te zoeken voor tijdelijke opslag zou ik dat doen.
De vriezer moet 2x open blijven staan met het uitladen en het inladen en dan ook nog 24 uur stilstaan dus die warmt toch aardig op in die tijd.

Indien je geen keus hebt moet het ook wel te doen zijn maar ik zou met een grote partij geen risco nemen als er een optie is.
Door 202spots
#97703
Wanneer je het vlees er op 't laatste moment uit haalt
en in 'n paar lagen krant verpakt,alles in 'n teil of bak dicht tegen elkaar pakt,dan blijft het best 'n tijd bevroren hoor.
Ik koop me kipperuggen en kalkoennek in dozen van 30 of 40 pond,wanneer ik ze zeg maar vanmorgen gehaald heb,dan zet ik ze in de garage (in 'n kinderzwembadje)
als ik dan de volgende morgen,dus 24 uur later de dozen open maak,dan is het nog steed bevroren.
Ook al zou het voer ietse ontdooid zijn,je kan het gewoon opnieuw in vriezen.
Door Nelly
#97797
[quote="crutz"]
hoe kan ik dat t beste aanpakken,
ik moet ergens eind juni gaan verhuizen omdat het pand waar ik in woon gesloopt gaat worden
heb dan alleen nog wel voor minimaal een maand in mn 350l vriezer liggen, best veel dus
vriezer moet natuurlijk na t verhuizen 24 uur stil staan voor hij weer aan mag
kan ik alles er gewoon in laten liggen (tuurlijk ff er uit met verhuizen anders is ie helemaal niet te tillen ;)) en als ik hem dicht hou komt het dan wel goed, of is het in die 24 uur wel ontdooid en kan ik het dan wegflikkeren, oftewel kan ik dan niet beter een tijdelijke locatie voor mn vers zoeken.....................(heb niet al te verweg gelukkig wel familie met grote vriezers....)
[/quote]'n goeie vriezer blijft 48 uur koud. Mits -ie niet open wordt gemaakt!!!!
Door oebaya
#97805
Moet je ver verhuizen? en doe je het zelf? Persoonlijk zou ik nl. dan de vriezer apart zien te verhuizen. Rechtop houden en naar het nieuwe huis brengen en meteen aanzetten. Als een vriezer rechtop wordt gehouden en je moet er niet te ver mee, dan hoeft hij helemaal niet 24 uur te blijven staan. Als een verhuizer het doet, dan denk ik niet dat hij een volle vriezer wil verhuizen. Maar als je vriezer toch uit moet, dan zijn de gegeven tips over in kranten pakken heel goed.
gr.
Nicolette
Door Lupa
#97839
ik ben genoeg keren verhuist en heb die regel aan mijn lars gelapt, koelkast of vriezer recht verhuizen en ik ze meteen aangezet nooit problemen mee.
Door crutz
#97914
[quote="oebaya"]
Moet je ver verhuizen? en doe je het zelf? Persoonlijk zou ik nl. dan de vriezer apart zien te verhuizen. Rechtop houden en naar het nieuwe huis brengen en meteen aanzetten. Als een vriezer rechtop wordt gehouden en je moet er niet te ver mee, dan hoeft hij helemaal niet 24 uur te blijven staan. Als een verhuizer het doet, dan denk ik niet dat hij een volle vriezer wil verhuizen. Maar als je vriezer toch uit moet, dan zijn de gegeven tips over in kranten pakken heel goed.
gr.
Nicolette
[/quote]

recht verhuizen gaat niet, hij staat in een kast onder de trap waar hij al amper in kwam (wordt dus nog leuk)
om er in te passen moest hij op zn zijkant, een kwartslag gedraaid en dan in de kast weer terugdraaien en langzaam laten zakken met steeds dat deel wat al op de grond stond een stukje terug schuiven (omdat ik aan de andere kant met de onderkant van de trap zat kon hij niet gelijk rechtgezet worden)

verweg weet ik nog niet, maar moet over 6 weken mn huis uit ivm sloop en weet nog niet waar ik naartoe ga, als het goed is wel in de buurt ;)
Door oebaya
#97933
[quote="crutz"]
[quote="oebaya"]
Moet je ver verhuizen? en doe je het zelf? Persoonlijk zou ik nl. dan de vriezer apart zien te verhuizen. Rechtop houden en naar het nieuwe huis brengen en meteen aanzetten. Als een vriezer rechtop wordt gehouden en je moet er niet te ver mee, dan hoeft hij helemaal niet 24 uur te blijven staan. Als een verhuizer het doet, dan denk ik niet dat hij een volle vriezer wil verhuizen. Maar als je vriezer toch uit moet, dan zijn de gegeven tips over in kranten pakken heel goed.
gr.
Nicolette
[/quote]

recht verhuizen gaat niet, hij staat in een kast onder de trap waar hij al amper in kwam (wordt dus nog leuk)
om er in te passen moest hij op zn zijkant, een kwartslag gedraaid en dan in de kast weer terugdraaien en langzaam laten zakken met steeds dat deel wat al op de grond stond een stukje terug schuiven (omdat ik aan de andere kant met de onderkant van de trap zat kon hij niet gelijk rechtgezet worden)

verweg weet ik nog niet, maar moet over 6 weken mn huis uit ivm sloop en weet nog niet waar ik naartoe ga, als het goed is wel in de buurt ;)
[/quote]

Ja, maar wat jij beschrijft, moet hij kunnen hebben. Zelf had ik ooit een vriezer die het begaf. Zat net hartstikke vol. Op zoek naar een nieuwe, hij had in de winkel rechtop gestaan, even plat achterin de auto, rechtop en gestart. Geen problemen gehad. Kon binnen een paar uur alles uit de oude vriezer overladen.
Door yalla
#98328
[quote="Lupa"]
ik ben genoeg keren verhuist en heb die regel aan mijn lars gelapt, koelkast of vriezer recht verhuizen en ik ze meteen aangezet nooit problemen mee.
[/quote]

Doe ik ook altijd hoor.
Door yalla
#98332
Carmen,

We kunnen best een afspraak maken dat je wat bij mij dumpt. Laten we ff emailen hierover als je hiervan gebruik wilt maken.
Laatst gewijzigd door yalla op di 18 mei 2004, 22:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lupa
#98337
het gaat erom dat de vriesspoel wat erin zit niet door al die buizen heen gaat, als je hem alleen voor het uit de kast halen plat moet zetten en daarna kun je hem weer recht zetten, heeft dat spoel de tijd om weer te zakken, ik heb ook met vriezewrs en koelkasten moeten shouwen.
Als je hem dan bv een paar uurtjes recht zet voordat je hem aanzet moet het echt geen probleem zijn.
en het voer red het ook wel als je het goed inpakt.
Door crutz
#98446
[quote="yalla"]
Carmen,

We kunnen best een afspraak maken dat je wat bij mij dumpt. Laten we ff emailen hierover als je hiervan gebruik wilt maken.
[/quote]

heb hier ook al genoeg tips over hoe evt verder,
maar zeker bedankt voor je aanbod en ik hou het in gedachten voor als we gaan verhuizen (weet alleen nog niet wanneer of waarnaartoe, maar wel binnenkort)
Door Eowyn
#98959
na alles succesverhalen wil ik wel even melden dat ik de regel ook aan de laars heb gelapt, en mijn vriezer gewoon stuk is gegaan....dus ik weet niet hoe duur je vriezerw as en hoeveel geld je ehtb, maar ik zou er wel mee uitkijken.

Groetjes, Eowyn
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door