Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door kira
#982871
Nou, ik had wat dingetjes voor zolderkat besteld, en een duif voor kleine berin. Nou de duif was leuk speelgoed, voor alledrie. Zolderkat heeft een hapje genomen. Maar de muis (of was het hamster, ik weet het eigenlijk niet meer), die vond niemand wat. Hij staat weer in de koelkast, morgen nog een keer proberen, maar denk niet dat het wat wordt. Ik heb er nog een stuk of wat, dus de komende weken zal ik haar er regelmatig mee verrassen, wie weet, bedenk ze zich nog. Verder had ik kwartels, ik hoop dat die wel in de smaak vallen, en anders sorry zolderkat, doen we maar weer zelf samenstellen. Daar zolderkat al 7 is geworden op brok van 10 euro (doet ze zeker 2 maand mee), denk ik dat als het bot beperkt blijft tot eendenrug/kippenek/kippekarkas/konijnenrib en het vlees bestaat uit het hele assorti (rund/kop/haas/hert/struis/paard), het orgaan uit (schaaphart/runderhart/konijnennier/kippenier/kippehart/kippelever/konijnenlever/runderlever) ze eigenlijk toch al een stuk verbeterd is in voedingskwaliteit. In ieder geval is zolderkat erg gelukkig, en is ze nog steeds braaf iedere dag mauwend bij de garagedeur om naar binnen te komen voor haar maaltijd. Tja een eigen gevangen muisje en vogeltje vindt ze natuurlijk nog verser.
#983468
volgens mij heeft zolderkat 't zowieso getroffen hoor;
  en prooi samenstellen is toch ook prima?
't kost miss wat  meer tijd en/of denkwerk in't begin, om een menu'tje te sleutelen,
en nee, 't is idd niet natuurlijk om 'n kat een paard te laten vangen, maar kwa nutriënten, lijkt 't me prima...

de katzels hier vonden de kweekmuis ook maar matig, blijkbaar snuffelt 't toch anders dan de buitenmuizen....

Barfplaats wordt gesponsord door