Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#982544
Sinds kort is er bij mijn hond (11 jaar) epilepsie vastgesteld. Op vakantie naar warme landen krijgen mijn honden altijd een zgn tekenband om. Nu schijnen bestrijdingsmiddelen de hersenen zo te triggeren dat epileptische aanvallen kunnen toenemen. Heeft iemand hier ervaring mee ?
#982549
Persoonlijk niet aangezien ik mijn epileptische hond nooit mer met dit soort spullen behandeld heb. Het eerste wat de da zei toen ik bij haar kwam nadat mijn hond een aanval had gehad was: gebruik nooit geen Frontline of dergelijke middelen meer op haar. en dat heb ik dan ook niet gedaan.
Maar, jij hebt nu wel een probleem, want zonder degelijke bescherming zou ik weer niet naar zo'n land durven gaan met zo'n hond. Trouwens wel een hoge leeftijd om epilepsie te ontwikkelen, ligt daar geen andere oorzaak aan ten grondslag?
#982630
Inderdaad een hoge leeftijd, maar onderzoeken hebben geen duidelijke oorzaak voor de aanvallen gevonden. Het lijkt overprikkeling gerelateerd (aanval na druk spelen, in de zon liggen etc).
Ik zoek dus echt een ander middel om mijn hond tegen teken te beschermen maar dat lijkt me niet snel voorhanden.
#982666
Bij ons geen chemische bestrijding meer,geen ontwormen en geen vaccinaties. Gelukkig gaan wij nooit met ze naar het buitenland dus dat scheelt.
Zelf gebruik ik uitgeperste verse citroen in water voor de wandeling. De geur vinden teken en vlooien niet lekker.
Sinds Zita epilepsie heeft is er bij ons veel veranderd.
Groetjes Liliane,Zita en lotje.
#982769
petronella schreef: Inderdaad een hoge leeftijd, maar onderzoeken hebben geen duidelijke oorzaak voor de aanvallen gevonden. Het lijkt overprikkeling gerelateerd (aanval na druk spelen, in de zon liggen etc).
Ik zoek dus echt een ander middel om mijn hond tegen teken te beschermen maar dat lijkt me niet snel voorhanden.
Ik weet niet naar wat voor warm land je gaat ?
Is dit buiten Oost-Europa, dan heb je ook nog het probleem van de zandvliegjes die Leishmania kunnen veroorzaken  ;)
Je hebt dan sowiezo een Scalibor-band nodig,in jouw geval niet echt gezond bij een al zieke hond.
Hier in Tsjechie zitten we gelukkig goed  :)
#982824
Hier word Frontline beslist afgeraden voor honden met problemen,
maar Advantage kan eventueel wel gebruikt... :-\
Ligd ook wel aan de hond denk ik hoor, ik hoef bij Tor (heeft ook seizures) gelukkig niks te gebruiken, want hij heeft geen last van vlooien, die springen liever op Cis en die is al allergies voor 1 vlooi prik.
dus die krijgt wel 'n pipetje wanneer het nodig is.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door